Pas op voor CATAWIKI !
Geplaatst: 13 jun 2024 14:41
Dit is een waarschuwing aan iedereen die denkt een leuke slag te slaan om op Catawiki iets te verkopen (of te kopen) Denk na en mijn tip; doe het niet! Voor je het weet hebben ze je te pakken en denk je dat je een leuk bedrag hebt verkregen via Catawiki's veilingwebsite en dan...allemaal ellende!
Catawiki maakt (zo vriendelijk zijn ze om je te helpen ) voor jouw een verzendlabel aan. Via DHL e-commerce heeft Catawiki een contract afgesloten en wordt er door hun een mail verzonden met de verzendlabel. Wanneer jij je aan je verplichting voldaan hebt en het pakketje bij een DHL inleverpunt hebt gedeponeerd, lijkt alles goed te gaan. Dan krijg je opeens een mail van degene die het object van jouw heeft gekocht en vraagt zich af waar het blijft. Mail na mail en gezeur (en gedreig) van de koper, (want heeft het bedrag al aan Catawiki moeten betalen) zit je met een probleem. Ten eerste, de koper is woest. Ten tweede, je pakket is zoek en ben je je object kwijt. Ten derde, Catawiki doet helemaal niks. Ze voeren de betaling (het bedrag waarvoor het object is gekocht en overgemaakt door de koper) niet aan jouw door en ten vierde, contact leggen met DHL e-commerce is een nachtmerrie en verloopt zeer moeizaam. Weken worden maanden en legt DHL aan de klant uit dat het pakket retour is gegaan en in een opslag ligt om 'gereleased' te worden om teruggestuurd te worden aan de verzender. Dit kan niet door de verzender worden gedaan, want...tja CATAWIKI heeft tenslotte het verzendlabel aangemaakt en is volgens DHL, hoofdverantwoordelijke. Dus dan maar weer proberen contact op te nemen met de klantenservice van CATAWIKI. Als je al niet gek bent, dan word je het nu wel want ook na de zoveelste keer het uit te leggen, laat CATAWIKI weten dat zij geen contact met DHL hierover hoeven op te nemen, aangezien "u de verzender bent". De meeste van jullie zullen het al wel zien aankomen. CATAWIKI laat uiteindelijk de klant (of te wel; de verzender) weten dat het pakket als 'verloren' is beschouwd en dat er een claim bij Sendcloud is ingediend. (ps meteen DHL gebeld en Leah van DHL customer service bevestigde dat het pakket nog gewoon bij hun in opslag ligt) Wederom CATAWIKI hierover ingelicht en vriendelijk, doch dringend verzocht om contact op te nemen met (lieve) Leah van DHL om het pakket te 'releasen'. CATAWIKI laat weten dat de claim al is ingediend en dat dit niet meer kan worden terug gedraaid. DHL laat nog wel weten dat het pakket zeker niet als verloren staat en dat de firma dit de verzendlabel heeft aangemaakt, dit zeer waarschijnlijk verkeerd heeft gecommuniceerd. Niet dus! Want een paar weken later wordt er door CATAWIKI een mail gestuurd dat je naar je beloofde verkoopbedrag kan fluiten. Zonder excuses van CATAWIKI laten zij jouw weten dat er een bedrag van iets meer dan een tientje zal worden uitgekeerd. (Want dit hebben ZIJ voor JOU via Sendcloud kunnen regelen!) Ongelovelijk! CATAWIKI heeft het rekening nummer, maar wil dit nogmaals ontvangen. In meerdere reacties op email naar CATAWIKI, blijven zij volhouden dat jij als klant verantwoordelijk wordt gehouden en dat zij niet met een gepaste oplossing willen komen. Met andere woorden; je moet blij zijn met je tientje en nu opdonderen. Laat deze nare ervaring met CATAWIKI een wijze les zijn voor iedereen die ook maar iets wil gaan verkopen /kopen via CATAWIKI's veiling website. CATAWIKI neemt geen enkele verantwoordelijke op zich en besodemietert je. Problemen worden bij de klant neergelegd en jij bent de klos! Laat deze waarschuwing voor iedereen een wijze les zijn! DOE het niet! Bespaar je de ellende en laat CATAWIKI anderen (die helaas niet gewaarschuwd zijn) het met ze gaan uitvechten.
Catawiki maakt (zo vriendelijk zijn ze om je te helpen ) voor jouw een verzendlabel aan. Via DHL e-commerce heeft Catawiki een contract afgesloten en wordt er door hun een mail verzonden met de verzendlabel. Wanneer jij je aan je verplichting voldaan hebt en het pakketje bij een DHL inleverpunt hebt gedeponeerd, lijkt alles goed te gaan. Dan krijg je opeens een mail van degene die het object van jouw heeft gekocht en vraagt zich af waar het blijft. Mail na mail en gezeur (en gedreig) van de koper, (want heeft het bedrag al aan Catawiki moeten betalen) zit je met een probleem. Ten eerste, de koper is woest. Ten tweede, je pakket is zoek en ben je je object kwijt. Ten derde, Catawiki doet helemaal niks. Ze voeren de betaling (het bedrag waarvoor het object is gekocht en overgemaakt door de koper) niet aan jouw door en ten vierde, contact leggen met DHL e-commerce is een nachtmerrie en verloopt zeer moeizaam. Weken worden maanden en legt DHL aan de klant uit dat het pakket retour is gegaan en in een opslag ligt om 'gereleased' te worden om teruggestuurd te worden aan de verzender. Dit kan niet door de verzender worden gedaan, want...tja CATAWIKI heeft tenslotte het verzendlabel aangemaakt en is volgens DHL, hoofdverantwoordelijke. Dus dan maar weer proberen contact op te nemen met de klantenservice van CATAWIKI. Als je al niet gek bent, dan word je het nu wel want ook na de zoveelste keer het uit te leggen, laat CATAWIKI weten dat zij geen contact met DHL hierover hoeven op te nemen, aangezien "u de verzender bent". De meeste van jullie zullen het al wel zien aankomen. CATAWIKI laat uiteindelijk de klant (of te wel; de verzender) weten dat het pakket als 'verloren' is beschouwd en dat er een claim bij Sendcloud is ingediend. (ps meteen DHL gebeld en Leah van DHL customer service bevestigde dat het pakket nog gewoon bij hun in opslag ligt) Wederom CATAWIKI hierover ingelicht en vriendelijk, doch dringend verzocht om contact op te nemen met (lieve) Leah van DHL om het pakket te 'releasen'. CATAWIKI laat weten dat de claim al is ingediend en dat dit niet meer kan worden terug gedraaid. DHL laat nog wel weten dat het pakket zeker niet als verloren staat en dat de firma dit de verzendlabel heeft aangemaakt, dit zeer waarschijnlijk verkeerd heeft gecommuniceerd. Niet dus! Want een paar weken later wordt er door CATAWIKI een mail gestuurd dat je naar je beloofde verkoopbedrag kan fluiten. Zonder excuses van CATAWIKI laten zij jouw weten dat er een bedrag van iets meer dan een tientje zal worden uitgekeerd. (Want dit hebben ZIJ voor JOU via Sendcloud kunnen regelen!) Ongelovelijk! CATAWIKI heeft het rekening nummer, maar wil dit nogmaals ontvangen. In meerdere reacties op email naar CATAWIKI, blijven zij volhouden dat jij als klant verantwoordelijk wordt gehouden en dat zij niet met een gepaste oplossing willen komen. Met andere woorden; je moet blij zijn met je tientje en nu opdonderen. Laat deze nare ervaring met CATAWIKI een wijze les zijn voor iedereen die ook maar iets wil gaan verkopen /kopen via CATAWIKI's veiling website. CATAWIKI neemt geen enkele verantwoordelijke op zich en besodemietert je. Problemen worden bij de klant neergelegd en jij bent de klos! Laat deze waarschuwing voor iedereen een wijze les zijn! DOE het niet! Bespaar je de ellende en laat CATAWIKI anderen (die helaas niet gewaarschuwd zijn) het met ze gaan uitvechten.