Booking.com account opheffen lukt niet

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
rdvanbuuren
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2024 19:34

Booking.com account opheffen lukt niet

Ongelezen bericht door rdvanbuuren »

Goedemorgen,

Ik probeer mijn account bij Booking.com op te heffen, want ik gebruik deze al jaren niet meer. Ik wil dus graag "recht op vergetelheid" vanuit de GDPR.

Het opheffen probeer ik via Mijn Account > Beveiliging > Verwijder account. Na op bevestigen gedrukt te hebben, krijg ik een melding dat er een e-mail ter bevestiging mijn kant op komt. Echter krijg ik deze e-mail maar niet binnen.
Als je daarna op zoek gaat naar hoe je Booking.com kunt bereiken, om ze hiervan op de hoogte te stellen, raak je in hun doolhof zoek. Telefonisch zijn ze totaal niet te bereiken (alleen met de juiste ticket nummers). En ik kan ook geen e-mail adres vinden.

Weet iemand hoe ik dit issue kan aankaarten bij Booking.com (zijn zij überhaupt te bereiken)?

kuklos
Berichten: 9930
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Booking.com account opheffen lukt niet

Ongelezen bericht door kuklos »

1) Klopt het emailadres waar ze de mail heen sturen nog wel?
2) Indien ja bij 1, zit de email niet in je spambox?

Thijs124
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Booking.com account opheffen lukt niet

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien heb je al geen account meer en kunnen ze je daarom geen antwoord sturen.
Ze zijn je vergeten.

ZeerPrivé
Berichten: 5790
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Booking.com account opheffen lukt niet

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Thijs124 schreef:
01 jul 2024 16:01
Misschien heb je al geen account meer en kunnen ze je daarom geen antwoord sturen.
Ze zijn je vergeten.
Dan had hij ook niet kunnen inloggen.

Arizonakid
Berichten: 1179
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Booking.com account opheffen lukt niet

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Simpel, verander je emailadres en alle persoonlijke gegevens in je account, verander je wachtwoord en vergeet het. Of kan dat ook alleen met een email?

rwolters
Berichten: 1679
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Booking.com account opheffen lukt niet

Ongelezen bericht door rwolters »

Arizonakid schreef:
01 jul 2024 21:03
Simpel, verander je emailadres en alle persoonlijke gegevens in je account, verander je wachtwoord en vergeet het. Of kan dat ook alleen met een email?
Aan een account zit veel meer informatie gekoppeld die je niet zelf kan veranderen. Bijvoorbeeld alle eerder gemaakte boekingen en wellicht ook nog waar je naar gezocht hebt. Als een account helemaal wordt verwijderd moet die informatie ook worden verwijderd. Booking mag dat niet bewaren. Overigens mag het als je je account niet opheft ook niet zomaar bewaard blijven. Booking moet in dat geval volgens GDPR beschrijven wat wordt opgeslagen, hoe lang het wordt opgeslagen en met welk doel het wordt opgeslagen.

Plaats reactie