Koop geen extra frequent flyer punten bij KLM/AF
Geplaatst: 24 sep 2024 16:29
In maart 2024 ontving ik een email van KLM/AF met de optie om de gemaakte frequent flyer punten van de vorige maand te verdubbelen plus nog extra bonus punten, uiteraard tegen betaling.
Aangezien ik in februari een aantal verre vluchten had gemaakt leek me dat een aantrekkelijk voorstel. Ik ontving uiteindelijk 206.385 Flying Blue miles tegen een betaling van Euro 2.641,73.
Vorige maand heb ik 2 tickets geboekt en daarmee 64.000 punten per ticket besteed, wat slechts een besparing opleverde van Euro 273 per ticket.
Dit komt neer op een waarde per frequent flyer punt van ongeveer Euro 0.00426, terwijl de aankoop van de punten mij in maart Euro 0.128 per punt hebben gekost. Met andere woorden de echte waarde is ongeveer slechts een derde van wat ik er voor betaald heb, terwijl je juist een voordeel zou mogen verwachten.
Uiteraard heb ik mij beklaagd bij KLM/AF over deze gang van zaken, uitleg gevraagd over deze oneerlijke siuatie en voorgesteld om de transactie van maart terug te draaien.
Tot nu toe heeft KLM/AF geen enkel logische en acceptabele uitleg gegeven en verder weigeren ze om de transactie terug te draaien.
Uiteraard is het schandalig dat KLM/AF hun loyale klanten op zo'n manier bedriegt, dus trap er niet in!
Aangezien ik in februari een aantal verre vluchten had gemaakt leek me dat een aantrekkelijk voorstel. Ik ontving uiteindelijk 206.385 Flying Blue miles tegen een betaling van Euro 2.641,73.
Vorige maand heb ik 2 tickets geboekt en daarmee 64.000 punten per ticket besteed, wat slechts een besparing opleverde van Euro 273 per ticket.
Dit komt neer op een waarde per frequent flyer punt van ongeveer Euro 0.00426, terwijl de aankoop van de punten mij in maart Euro 0.128 per punt hebben gekost. Met andere woorden de echte waarde is ongeveer slechts een derde van wat ik er voor betaald heb, terwijl je juist een voordeel zou mogen verwachten.
Uiteraard heb ik mij beklaagd bij KLM/AF over deze gang van zaken, uitleg gevraagd over deze oneerlijke siuatie en voorgesteld om de transactie van maart terug te draaien.
Tot nu toe heeft KLM/AF geen enkel logische en acceptabele uitleg gegeven en verder weigeren ze om de transactie terug te draaien.
Uiteraard is het schandalig dat KLM/AF hun loyale klanten op zo'n manier bedriegt, dus trap er niet in!