Pagina 1 van 1

Bestelling Decathlon nooit aangekomen

Geplaatst: 05 okt 2024 10:59
door Jvonne
Via Decathlon bij partner Gal Sport France een artikel besteld. Aankomst 12 en of 13 september maar is nooit aangekomen. Decathlon gebeld (telefonisch niet te bereiken. Gechat uiteindelijk krijg je na een paar keer proberen (dagen) iemand die je kan helpen aan de chat. Gemaild na ruim een week krijg je antwoord. Het artikel dat ik besteld had bij Gal Sport France was door hun nooit verzonden. Uiteindelijk na bijna een maand mijn geld terug gekregen.
Vragen op dit forum:
Heeft iemand anders ook klachten over verzending van artikelen bij Decathlon?
Bereikbaarheid van Decathlon klantenservice heeft iemand daar ook problemen mee?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Re: Bestelling Decathlon nooit aangekomen

Geplaatst: 05 okt 2024 11:27
door Erthanax
Nooit problemen gehad met Decathlon, en de klantenservice heb ik nog nooit nodig gehad.

Op vrijdag 13 september merkte u dat er iets mis was, drie weken later heeft u uw geld weer terug. Het heeft even geduurd voor u duidelijkheid had en uw geld terugkreeg, maar niet onaanvaardbaar lang, vind ik. Wat wilt nog bereiken met dit topic?

Re: Bestelling Decathlon nooit aangekomen

Geplaatst: 05 okt 2024 11:40
door ZeerPrivé
Ik snap niet waarom je nog een topic start, terwijl je binnen 3 weken al netjes je geld weer op je rekening hebt staan. Overal kan wel eens wat mis gaan, dus ook bij (partners van) Decathlon.

En als je echt andere klachten belangrijk vindt, kijk dan eens op Trustpilot of Google even.

Re: Bestelling Decathlon nooit aangekomen

Geplaatst: 05 okt 2024 12:01
door Moneyman
Fijn, zo’n positieve ervaring. Er gaat iets niet goed en je krijgt keurig je gele terug. Chapeau!

Re: Bestelling Decathlon nooit aangekomen

Geplaatst: 05 okt 2024 12:19
door Thijs124
Mooie positief en heel snel opgelost. Daar kan menig Nederlands bedrijf nog iets van leren.

Re: Bestelling Decathlon nooit aangekomen

Geplaatst: 05 okt 2024 12:48
door Consumenneke
Hallo Jvonne, ik zie dat je allang deelneemt aan dit forum maar niet vaak vragen stelt.

Suggestie is om volgende keer iets meer te vertellen in je kopregel: Klantenservice Decathlon of zoiets.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat de klantenservice knudde is als ze wel contactmogelijkheden (chatten, mailen, bellen) bieden, maar niet tijdig reageren. Dat is gewoon ondermaats, beneden de norm anno 2024.

Ik ken Decathlon als een bijzondere onderneming, een soort van Franse IKEA in sportartikelen. Ik ben weleens op bezoek geweest in het hoofdkantoor te Lille, aardige mensen. Maar dat neemt niet weg dat ze ook fouten kunnen maken.

Decathlon verkoopt behalve eigen spullen ook producten van derden (partners), net zoals Amazon, Bol.com, Blokker en diverse andere platforms. Dat is geen vrijblijvende service. Decathlon is verantwoordelijk voor de verwerking van de betaling en de kwaliteit van de dienstverlening. Er is vast jurisprudentie over deze verantwoordelijkheid. Anders kun je altijd even kijken in de AV (pdf) van deze marktplaats.

Decathlon schuift in deze AV veel verantwoording af naar de partners, maar dit platform stelt ook eisen aan partners.
De partner dient gekwalificeerd personeel te hebben en een werkende klantenservice welke gemakkelijk bereikbaar is per email en/of telefoon in de Nederlandse taal;
Dat het meer dan drie weken duurt voordat Gal Sport France constateert dat een besteld product niet voorradig is en de klant terug betaalt, vind ik beneden peil. In tegenstelling tot een aantal anderen op dit forum. Maar ik vind dat je terecht klaagt en dus niet zeurt.

De klantenservice van Decathlon lijkt last te hebben van drukte en wellicht onderbezetting.

Re: Bestelling Decathlon nooit aangekomen

Geplaatst: 05 okt 2024 12:56
door Consumenneke
Decathlon is aangesloten bij Thuiswinkel en heeft zich dus verbonden aan de 10 zekerheden van de Thuiswinkel Waarborg.

De eerste zekerheid is een helder aanbod. Het aanbieden van een product dat niet meer voorradig/leverbaar is, lijkt me in strijd met deze regel. Decathlon moet er op toezien dat zijn partners zich conformeren aan de waarborg die de winkel biedt. Je kan Decathlon aanspreken op dit verzuim (klacht indienen) en bij een onbevredigend antwoord een klacht indienen bij Thuiswinkel. Dat betreft ook de onbereikbare klantenservice en de trage terugbetaling.

Dat vinden ze niet fijn! 8)

Re: Bestelling Decathlon nooit aangekomen

Geplaatst: 05 okt 2024 15:32
door Moneyman
Consumenneke schreef:
05 okt 2024 12:56
De eerste zekerheid is een helder aanbod. Het aanbieden van een product dat niet meer voorradig/leverbaar is, lijkt me in strijd met deze regel.
Nergens staat dat er een product aangeboden wordt wat niet voorradig of leverbaar is. En toch adviseer je TS een klacht in te dienen op basis van iets wat je ter plekke verzint... goed bezig :roll: :lol:

Re: Bestelling Decathlon nooit aangekomen

Geplaatst: 05 okt 2024 16:52
door Consumenneke
Moneyman schreef:
05 okt 2024 15:32
Nergens staat dat er een product aangeboden wordt wat niet voorradig of leverbaar is.
Advies was eerste even goed te kijken naar de rolverdeling tussen Decathlon als platform en Gal Sport France als partner om te bepalen wie waarop aanspreekbaar is, alle juridische smoesjes te negeren (die gaan nu komen namelijk) en de aangegeven klachtenroute te volgen.

Re: Bestelling Decathlon nooit aangekomen

Geplaatst: 05 okt 2024 18:30
door Moneyman
Consumenneke schreef:
05 okt 2024 16:52
…. alle juridische smoesjes te negeren (die gaan nu komen namelijk) en de aangegeven klachtenroute te volgen.
Waarom zouden er juridische smoesjes volgen als de zaak al lang keurig afgehandeld is…? En wat wint iemand met een klachtenroute, als je al lang je geld terug hebt? Zonde van de energie.

Re: Bestelling Decathlon nooit aangekomen

Geplaatst: 05 okt 2024 19:08
door witte angora
Consumenneke schreef:
05 okt 2024 12:48
Maar dat neemt niet weg dat ze ook fouten kunnen maken.
Fijn dat je dat even memoreert, helemaal correct. De fout is erkend en opgelost, binnen een redelijke termijn ook nog.