Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
witte angora

Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat Blokker in slecht weer zit is al langer bekend. De berichten van vandaag zaten er al aan te komen. Maar wat voor gevolgen gaat dit hebben voor de consument?

Net op het nieuws dat mensen die DE-punten sparen ze nu nergens meer in kunnen leveren. De DE-winkels zijn immers al lang geleden gesloten, en bij Blokker kan het nu ook niet meer. Opsturen naar DE gaat het ook niet worden. Ze blijven geldig, maar hoe gaat dat verder?

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/arti ... -inleveren

Nevyn

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Misschien kan de directie van Jumbo wat doen via de HEMA

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De spaaractie is van DE, die zullen ongetwijfeld met een oplossing gaan komen zodra het nodig zal zijn. Ik denk dat de eerste zorg is om te zorgen dat de 4.000 tot 5.000 medewerkers hun baan kunnen behouden of dat daar een oplossing voor gezocht word. Net zo goed voor de leveranciers die een hoop geld kunnen kwijtraken wat ook weer uitdagingen met zich mee brengt. Bij een faillissement zijn veel meer mensen getroffen dan enkel de directe personeelsleden.

Als laatste kan, pas als Blokker definitief failliet verklaard is en geen doorstart maakt, Douwe Egberts een nieuwe keten contracteren om via daar hun punten in te laten leveren.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hè, wil net die link plaatsen. :twisted: :lol:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
04 nov 2024 18:07
Als laatste kan, pas als Blokker definitief failliet verklaard is en geen doorstart maakt, Douwe Egberts een nieuwe keten contracteren om via daar hun punten in te laten leveren.
Waarom? Er is niets wat DE belemmert om nu al een andere partner te zoeken.

NeoDutchio

Moneyman schreef:
04 nov 2024 18:50
NeoDutchio schreef:
04 nov 2024 18:07
Waarom? Er is niets wat DE belemmert om nu al een andere partner te zoeken.
Waarom geld gaan uitgeven terwijl je nu nog niet weet of het al nodig is? Via Blokker is alles op ingericht. Eventjes naar een andere keten lopen, daar je voorraad onder brengen en via daar voorraden laten bestellen en laten leveren is niet iets dat je zo maar even doet.

Moneyman

Dat is inderdaad één van de af te wegen factoren. Maar wat jij schrijft, is dat het pas na een faillissement kan, en dat is natuurlijk onjuist.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Misschien ligt het contractueel vast want ze schrijven niet voor niets
Douwe Egberts Spaarprogramma exclusief bij Blokker

Moneyman

PGros schreef:
04 nov 2024 19:03
Misschien ligt het contractueel vast want ze schrijven niet voor niets
Douwe Egberts Spaarprogramma exclusief bij Blokker
Dat was het ja, vandaar dat er nu geen direct alternatief is.

Contractuele verplichtingen zijn geen issue, want Blokker is zelf in verzuim.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Het is jammer dat een bedrijf als blokker failliet zal gaan. maar goed als het bedrijf al jaren aan de afgrond staat en er moet steeds geld in gepompt worden om het overeind te houden, kan dit beter maar zo snel mogelijk gebeuren.
Die personeelsleden kunnen wel ergens anders aan het werk, in mijn branche de zorg hebben we er 60000 te kort.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik gok dat weer een semantische discussie van 20 pagina's gaat worden over gebruik van de juiste woordje....

NeoDutchio

Moneyman schreef:
04 nov 2024 18:53
Dat is inderdaad één van de af te wegen factoren. Maar wat jij schrijft, is dat het pas na een faillissement kan, en dat is natuurlijk onjuist.
Dat is uw interpretatie waardoor al menig (onnodige) discussie door is ontstaan. Ik schrijf niet dat het enkel kan bij een faillissement, ik zeg dat DE dat kan na een faillissement.

Moneyman

NeoDutchio schreef:
04 nov 2024 19:31
Moneyman schreef:
04 nov 2024 18:53
Dat is uw interpretatie waardoor al menig (onnodige) discussie door is ontstaan. Ik schrijf niet dat het enkel kan bij een faillissement, ik zeg dat DE dat kan na een faillissement.
Onzin. Je schrijft letterlijk "als laatste kan, pas als Blokker definitief failliet verklaard is en geen doorstart maakt, enz.".

En dat is gewoon onjuist. Het kan nu al, niet pas als laatste, niet pas na een definitief faillissement, niet pas na geen doorstart. Dan kan je dat nu wel gaan verdraaien en het wijten aan mijn interpretatie, maar het is gewoon letterlijk wat jij schrijft.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

rwolters schreef:
04 nov 2024 19:25
Ik gok dat weer een semantische discussie van 20 pagina's gaat worden over gebruik van de juiste woordje....
Daar moest ik even aan wennen. Maar nu ik zie dat iedereen doelwit kan worden, kost het me geen moeite meer om het kostbare laatste woord aan de ander te gunnen.

Uit onderzoek naar cadeaubonnen van grote winkelketens bleek dat het merendeel niet gedekt was via een verzekering of een derdenrekening. Ik meen dat dat verplicht is wanneer een derde partij (zoals bijvoorbeeld VVV of Airmiles) waardepapier uitgeeft, maar eigen zegels zijn waarschijnlijk slechts een balanspost, een voorziening. Die verdampen doorgaans bij een faillissement.

Nou is DE onderdeel van de multinational JDE Peets en staat Bol.com waarschijnlijk al aan de achterdeur om deze bestelfunctie over te nemen, want dat brengt zomaar tienduizenden klanten binnen. Anders Wehkamp wel!

NeoDutchio

Moneyman schreef:
04 nov 2024 19:37
Onzin. Je schrijft letterlijk "als laatste kan, pas als Blokker definitief failliet verklaard is en geen doorstart maakt, enz.".

En dat is gewoon onjuist. Het kan nu al, niet pas als laatste, niet pas na een definitief faillissement, niet pas na geen doorstart. Dan kan je dat nu wel gaan verdraaien en het wijten aan mijn interpretatie, maar het is gewoon letterlijk wat jij schrijft.
En het startsein is weer gegeven.
Als u eens zou beginnen met een hele reactie te gaan lezen en niet steeds er slechts 1 klein gedeelte uit te nemen en daar eigen conclusies op los te laten om die weer als zogenaamde feit neer te zetten.
"De eerste zorg is om te zorgen dat de 4.000 tot 5.000 medewerkers hun baan kunnen behouden of dat daar een oplossing voor gezocht word."
"Als laatste..."
**Aangezien op alle slakken zout gelegd word, dat wat tussen aanhalingstekens staat zijn mijn eigen quotes.**

Het probleem is namelijk helemaal geen probleem. DE staat los van Blokker, DE heeft al lang zelf gereageerd. De eerste zorg zal uit moeten gaan naar de duizenden families en gezinnen die in de problemen kunnen komen. De onzekerheid voor hun is vele malen groter dan het even tijdelijk niet in kunnen leveren van spaarpuntjes van een derde partij.
Als eerste komt het personeel, als laatste komt DE die na een faillissement zonder doorstart gewoon op zoek kan gaan naar andere verkoopkanalen.
En ja, natuurlijk kan DE nu al op zoek naar een ander verkoopkanaal, maar dat is te voorbarig en echt niet nodig zolang er niets bekend is. U blaast het weer eens enorm op met opnieuw een nutteloze discussie.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Consumenneke schreef:
04 nov 2024 20:44
(…)

Nou is DE onderdeel van de multinational JDE Peets en staat Bol.com waarschijnlijk al aan de achterdeur om deze bestelfunctie over te nemen, want dat brengt zomaar tienduizenden klanten binnen. Anders Wehkamp wel!
Dat vermoed ik niet. Klanten konden hun bonnen inleveren in de Blokker winkel, op hun account laten zetten en gelijk in de winkel hun spullen uitzoeken. Veel spullen waren niet via de webshop beschikbaar.
Dit alles kan niet via Bol of Wehkamp.
Ik vermoed eerder dat het naar Xenos of eventueel Hema gaat.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Lowieze schreef:
04 nov 2024 20:50
Leuk voor een weddenschap.

Ik zie je punt wel: de oudere klantengroep wil graag lokaal inwisselen.
Dan lijk HEMA me meer geëigend.

Daarentegen wil DE dat zegelsparen vast een duwtje geven richting jongere klanten.
Zou Amazon durven?

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
04 nov 2024 20:50
Consumenneke schreef:
04 nov 2024 20:44
(…)

Dat vermoed ik niet. Klanten konden hun bonnen inleveren in de Blokker winkel, op hun account laten zetten en gelijk in de winkel hun spullen uitzoeken. Veel spullen waren niet via de webshop beschikbaar.
Dit alles kan niet via Bol of Wehkamp.
Ik gok op Bol voor een digitale variant van de puntjes en Appie dan voor de ouderen die dat knip- en telwerk nog steeds niet zat zijn.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
04 nov 2024 21:11

Ik gok op Bol voor een digitale variant van de puntjes en Appie dan voor de ouderen die dat knip- en telwerk nog steeds niet zat zijn.
Geknipt en geteld worden moet er sowieso. Tot nu toe kun je ze niet digitaal aanleveren.

Plaats reactie