Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
witte angora
Berichten: 32319
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat Blokker in slecht weer zit is al langer bekend. De berichten van vandaag zaten er al aan te komen. Maar wat voor gevolgen gaat dit hebben voor de consument?

Net op het nieuws dat mensen die DE-punten sparen ze nu nergens meer in kunnen leveren. De DE-winkels zijn immers al lang geleden gesloten, en bij Blokker kan het nu ook niet meer. Opsturen naar DE gaat het ook niet worden. Ze blijven geldig, maar hoe gaat dat verder?

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/arti ... -inleveren

Nevyn
Berichten: 1394
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Misschien kan de directie van Jumbo wat doen via de HEMA

NeoDutchio
Berichten: 12773
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De spaaractie is van DE, die zullen ongetwijfeld met een oplossing gaan komen zodra het nodig zal zijn. Ik denk dat de eerste zorg is om te zorgen dat de 4.000 tot 5.000 medewerkers hun baan kunnen behouden of dat daar een oplossing voor gezocht word. Net zo goed voor de leveranciers die een hoop geld kunnen kwijtraken wat ook weer uitdagingen met zich mee brengt. Bij een faillissement zijn veel meer mensen getroffen dan enkel de directe personeelsleden.

Als laatste kan, pas als Blokker definitief failliet verklaard is en geen doorstart maakt, Douwe Egberts een nieuwe keten contracteren om via daar hun punten in te laten leveren.


Moneyman
Berichten: 31655
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
04 nov 2024 18:07
Als laatste kan, pas als Blokker definitief failliet verklaard is en geen doorstart maakt, Douwe Egberts een nieuwe keten contracteren om via daar hun punten in te laten leveren.
Waarom? Er is niets wat DE belemmert om nu al een andere partner te zoeken.

NeoDutchio
Berichten: 12773
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
04 nov 2024 18:50
NeoDutchio schreef:
04 nov 2024 18:07
Als laatste kan, pas als Blokker definitief failliet verklaard is en geen doorstart maakt, Douwe Egberts een nieuwe keten contracteren om via daar hun punten in te laten leveren.
Waarom? Er is niets wat DE belemmert om nu al een andere partner te zoeken.
Waarom geld gaan uitgeven terwijl je nu nog niet weet of het al nodig is? Via Blokker is alles op ingericht. Eventjes naar een andere keten lopen, daar je voorraad onder brengen en via daar voorraden laten bestellen en laten leveren is niet iets dat je zo maar even doet.

Moneyman
Berichten: 31655
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is inderdaad één van de af te wegen factoren. Maar wat jij schrijft, is dat het pas na een faillissement kan, en dat is natuurlijk onjuist.

PGros
Berichten: 1254
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door PGros »

Misschien ligt het contractueel vast want ze schrijven niet voor niets
Douwe Egberts Spaarprogramma exclusief bij Blokker

Moneyman
Berichten: 31655
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
04 nov 2024 19:03
Misschien ligt het contractueel vast want ze schrijven niet voor niets
Douwe Egberts Spaarprogramma exclusief bij Blokker
Dat was het ja, vandaar dat er nu geen direct alternatief is.

Contractuele verplichtingen zijn geen issue, want Blokker is zelf in verzuim.

Nevyn
Berichten: 1394
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Het is jammer dat een bedrijf als blokker failliet zal gaan. maar goed als het bedrijf al jaren aan de afgrond staat en er moet steeds geld in gepompt worden om het overeind te houden, kan dit beter maar zo snel mogelijk gebeuren.
Die personeelsleden kunnen wel ergens anders aan het werk, in mijn branche de zorg hebben we er 60000 te kort.

NeoDutchio
Berichten: 12773
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
04 nov 2024 18:53
Dat is inderdaad één van de af te wegen factoren. Maar wat jij schrijft, is dat het pas na een faillissement kan, en dat is natuurlijk onjuist.
Dat is uw interpretatie waardoor al menig (onnodige) discussie door is ontstaan. Ik schrijf niet dat het enkel kan bij een faillissement, ik zeg dat DE dat kan na een faillissement.

Lowieze
Berichten: 6959
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Consumenneke schreef:
04 nov 2024 20:44
(…)

Nou is DE onderdeel van de multinational JDE Peets en staat Bol.com waarschijnlijk al aan de achterdeur om deze bestelfunctie over te nemen, want dat brengt zomaar tienduizenden klanten binnen. Anders Wehkamp wel!
Dat vermoed ik niet. Klanten konden hun bonnen inleveren in de Blokker winkel, op hun account laten zetten en gelijk in de winkel hun spullen uitzoeken. Veel spullen waren niet via de webshop beschikbaar.
Dit alles kan niet via Bol of Wehkamp.
Ik vermoed eerder dat het naar Xenos of eventueel Hema gaat.

Consumenneke
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Lowieze schreef:
04 nov 2024 20:50
Ik vermoed eerder dat het naar Xenos of eventueel Hema gaat.
Leuk voor een weddenschap.

Ik zie je punt wel: de oudere klantengroep wil graag lokaal inwisselen.
Dan lijk HEMA me meer geëigend.

Daarentegen wil DE dat zegelsparen vast een duwtje geven richting jongere klanten.
Zou Amazon durven?

ZeerPrivé
Berichten: 6407
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
04 nov 2024 20:50
Consumenneke schreef:
04 nov 2024 20:44
(…)

Nou is DE onderdeel van de multinational JDE Peets en staat Bol.com waarschijnlijk al aan de achterdeur om deze bestelfunctie over te nemen, want dat brengt zomaar tienduizenden klanten binnen. Anders Wehkamp wel!
Dat vermoed ik niet. Klanten konden hun bonnen inleveren in de Blokker winkel, op hun account laten zetten en gelijk in de winkel hun spullen uitzoeken. Veel spullen waren niet via de webshop beschikbaar.
Dit alles kan niet via Bol of Wehkamp.
Ik vermoed eerder dat het naar Xenos of eventueel Hema gaat.
Ik gok op Bol voor een digitale variant van de puntjes en Appie dan voor de ouderen die dat knip- en telwerk nog steeds niet zat zijn.

Lowieze
Berichten: 6959
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
04 nov 2024 21:11


Ik gok op Bol voor een digitale variant van de puntjes en Appie dan voor de ouderen die dat knip- en telwerk nog steeds niet zat zijn.
Geknipt en geteld worden moet er sowieso. Tot nu toe kun je ze niet digitaal aanleveren.

Lowieze
Berichten: 6959
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Consumenneke schreef:
04 nov 2024 20:54


Leuk voor een weddenschap.

Ik zie je punt wel: de oudere klantengroep wil graag lokaal inwisselen.
Dan lijk HEMA me meer geëigend.

Daarentegen wil DE dat zegelsparen vast een duwtje geven richting jongere klanten.
Zou Amazon durven?
Ik denk eigenlijk dat DE er al jaren vanaf wil, maar dat de (oudere) klanten daar heftig tegen protesteren. Hoewel de voedselbanken weer wel blij zijn met de koffie en thee die ze voor de punten kunnen halen.

ZeerPrivé
Berichten: 6407
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Eigenlijk zag je bij Blokker al jaren hetzelfde proces als bij V&D, het assortiment werd steeds verder uitgehold. Op een gegeven moment heb je dus nog nauwelijks reden om bij ze naar binnen te stappen. De val van Blokker zal wel goed zijn voor de Hema, als ze tenminste die kans goed benutten.

Consumenneke
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Wat wel een probleem wordt is de garantie op met punten betaalde producten, zoals koffiezetapparaten. :mrgreen:
Ik heb een artikel bij Blokker gekocht met D.E waardepunten maar nu is het beschadigd. Hoe zit het met garantie?

Dat is natuurlijk vervelend. Normaliter zit er geen garantie op artikelen, apparatuur uitgezonderd. Wij adviseren je om naar de dichtsbijzijnde Blokker winkel te gaan of contact op te nemen met de klantenservice van Blokker op telefoonnummer 088-9494800 of kijk op Blokker Klantenservice.

Moneyman
Berichten: 31655
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
04 nov 2024 21:33
Eigenlijk zag je bij Blokker al jaren hetzelfde proces als bij V&D, het assortiment werd steeds verder uitgehold. Op een gegeven moment heb je dus nog nauwelijks reden om bij ze naar binnen te stappen. De val van Blokker zal wel goed zijn voor de Hema, als ze tenminste die kans goed benutten.
Eens. De toegevoegde waarde van de Blokker zag ik al jaren niet meer. Zonde om een ooit zo mooi bedrijf zo kapot te zien gaan.

Wellicht kan de HEMA een graantje meepikken, maar ik denk dat een heel groot deel van de koek al veel eerder door Bol is ingepikt.

Moneyman
Berichten: 31655
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
04 nov 2024 21:47
Wat wel een probleem wordt is de garantie op met punten betaalde producten, zoals koffiezetapparaten. :mrgreen:
Terecht punt. Wellicht kan er in voorkomende gevallen soms nog wel een beroep op de fabrieksgarantie gedaan worden. Voor degenen die net als ik de welbekende klassieker, de Moccamaster, thuis hebben staan: daar wordt standaard 5 jaar fabrieksgarantie op gegeven, die na registratie verlengt wordt naar 10 jaar.

Gesloten