Kortingsactie - mijn rechten ?
-
thewillemke
Kortingsactie - mijn rechten ?
Hej allemaal,
Ik had een situatietje (dat trouwens netjes is opgelost) maar ik vroeg me af hoe dat “officieel” zou aflopen, wanneer het een dispuut zou worden.
Ik bestel online bij een kledingwinkel twee broeken, waarbij ik op de 2e broek 30% korting krijg. Leuke korting en voor mij prima deal.
Nu blijkt 1 vd broeken niet meer leverbaar (helaas, maar kan gebeuren). Nu wordt de eerste broek geleverd (tegen 100% vd prijs) en voor de 2e broek krijg ik een creditfactuur (“uiteraard” krijg ik dan 70% van deze prijs terug)
Nu is mijn reactie; ik bestel 2 broeken, tegen bepaalde prijs met korting), en als die (totale) bestelling niet kan worden geleverd, vervalt mijn bestelling (immers deel vd reden voor de aankoop is de korting).
Maar toch deed de kledingszaak dat niet, en zat ik met 1 broek broek waar ik 100% voor betaalde.
Het is netjes opgelost, begrijp me niet verkeerd, maar hoe zit het formeel?
Ben benieuwd naar jullie inzichten
Ik had een situatietje (dat trouwens netjes is opgelost) maar ik vroeg me af hoe dat “officieel” zou aflopen, wanneer het een dispuut zou worden.
Ik bestel online bij een kledingwinkel twee broeken, waarbij ik op de 2e broek 30% korting krijg. Leuke korting en voor mij prima deal.
Nu blijkt 1 vd broeken niet meer leverbaar (helaas, maar kan gebeuren). Nu wordt de eerste broek geleverd (tegen 100% vd prijs) en voor de 2e broek krijg ik een creditfactuur (“uiteraard” krijg ik dan 70% van deze prijs terug)
Nu is mijn reactie; ik bestel 2 broeken, tegen bepaalde prijs met korting), en als die (totale) bestelling niet kan worden geleverd, vervalt mijn bestelling (immers deel vd reden voor de aankoop is de korting).
Maar toch deed de kledingszaak dat niet, en zat ik met 1 broek broek waar ik 100% voor betaalde.
Het is netjes opgelost, begrijp me niet verkeerd, maar hoe zit het formeel?
Ben benieuwd naar jullie inzichten
Re: Kortingsactie - mijn rechten ?
Heel simpel. Je bestelt online, dus je hebt herroepingsrecht. En klaar ben je.
BL2
vindt dit leuk
-
thewillemke
Snapt ik
maar stel ik ben te laat, maandje vakantie of zo..
Ik vroeg me gewoon af of ze eenzijdig de overeenkomst kogen aanpassen, of dat er iets in de voorwaarden verstopt kan staan..
Verbaasde me gewoon dat er geen (klant)contact was voorafgaand aan levering; als ik de keuze had gekregen vond ik het al ..acceptabeler..
Ik vroeg me gewoon af of ze eenzijdig de overeenkomst kogen aanpassen, of dat er iets in de voorwaarden verstopt kan staan..
Verbaasde me gewoon dat er geen (klant)contact was voorafgaand aan levering; als ik de keuze had gekregen vond ik het al ..acceptabeler..
-
witte angora
Waarom zou dat niet mogen? Het alternatief is dat je de 1e broek ook terug stuurt. Dan is het probleem toch ook opgelost?
Wat er niet is kunnen ze niet leveren, zo simpel is het.
Wat er niet is kunnen ze niet leveren, zo simpel is het.
-
thewillemke
Dat is mn punt niet
ik koop 2 broeken tegen prijs 170%; dan verwacht ik indiens iets niet geleverd kan worden..overleg..niet zomaar 1 broek leveren tegen 100%.
Ik zie wel vaker online dit soort acties, en vroeg me af wat mn rechten zijn, maar ook de pluchten vd leverancier..en ja terugsturen kan altijd..
Ik zie wel vaker online dit soort acties, en vroeg me af wat mn rechten zijn, maar ook de pluchten vd leverancier..en ja terugsturen kan altijd..
Je kunt best de discussie aangaan dat je de koop wilt ontbinden omdat de verkoper de overeenkomst niet kan nakomen. Gedeeltelijke ontbinding (dus: één broek) mag ook, maar als je daar onredelijk nadeel van hebt (en dat kan je prima beargumenteren in deze casus) dan zou ik gewoon volledig ontbinden.
-
thewillemke
Zoals gezegd, het is opgeloat. Nadat ik contact opnam kon ik een 2e broek uitzoeken.
Jammer is alleen dat het initiatief van mij moest uitgaan.. en veel mensen zullen het er vast bij laten..
En dat frappeert me..
Jammer is alleen dat het initiatief van mij moest uitgaan.. en veel mensen zullen het er vast bij laten..
En dat frappeert me..
Albert Heijn geeft standaard de halve korting op het eerste product als er korting op het tweede product zit en er door omstandigheden slechts eentje uitgeleverd kan worden.thewillemke schreef: ↑03 jun 2026 21:42Zoals gezegd, het is opgeloat. Nadat ik contact opnam kon ik een 2e broek uitzoeken.
En dat frappeert me..
Dus dan had u 15 procent korting op de eerste broek gekregen.
-
StevieNL81
Tsja zo bestelde ik afgelopen week 10 kledingstukken tijdens de dagdeal van bol. Helaas bleek 1 artikel niet leverbaar en, een beetje naar wens van TS, hebben de maar de hele bestelling geannuleerd in plaats van alleen dat ene artikel.
De dag erna kon ik het wel opnieuw bestellen, maar dan zonder de 40% korting.
Even met de klantenservice geschakeld en ik kreeg netjes een voucher voor het verschil welke ik meteen kon inzetten bij de nieuwe bestelling.
Gelukkig lossen bedrijven het vaak netjes op en hoeven geen juridische routes uitgelopen worden.
De dag erna kon ik het wel opnieuw bestellen, maar dan zonder de 40% korting.
Even met de klantenservice geschakeld en ik kreeg netjes een voucher voor het verschil welke ik meteen kon inzetten bij de nieuwe bestelling.
Gelukkig lossen bedrijven het vaak netjes op en hoeven geen juridische routes uitgelopen worden.
Moneyman
vindt dit leuk