LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
frank2004
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2004 15:40

[b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door frank2004 »

Bij deze wil ik alle lezers van TROS-Radar in kennis stellen van de minimale kans op het winnen van een prijs in de Nationale Postcode Loterij, zoals beschreven in Dagblad De Limburger op 25 september 2004. :x Gelukkig ben ik inmidddels ex-deelnemer na vele jaren te hebben meegespeeld zonder ook maar één prijs in de wacht te hebben gesleept. Dit zal ongetwijfeld voor het grote gros van de deelnemers gelden, maar ja, de gelukkige handjevol prijswinnaars, die je op televisie ziet, doet-volledig onterecht-dus, anders vermoeden.

Het artikel luidt als volgt: :?

PRIJZEN
"Deze maand valt de Ambassadeursprijs van 2 miljoen euro! Hoopt u dat Gaston u de prijs komt brengen? Of ziet u toch liever Henny uw huis binnenlopen? Ontvangt u toch liever een vette cheque én een zoen van Caroline, Martijn of Winston? Dan is dit hét moment! Kies zelf wie bij u mag aanbellen met de cheque van twee miljoen euro!".
Het klinkt allemaal heel verleidelijk zoals de Postcode Loterij haar blijde boodschap brengt. Twee miljoen euri en als klap op de vuurpijl kletsnatte wangen met dank aan Caroline of Henny. Schatje, wat wil je nog meer? Toch is het nog maar de vraag of het uit budgettair oogpunt zo verstandig is een postcodelot te kopen. Hoewel de Postcode Loterij met veel tv-tamtam de indruk wekt dat de kans levensgroot is dat Gaston dadelijk met een fortuin bij je op de stoep staat, is de werkelijkheid anders. Het jaarverslag van het College van Toezicht op de Kansspelen maakt duidelijk dat de winstkansen bij de Postcode Loterij minimaal zijn: in heel 2003 keerde ze 'slechts' 83 miljoen euro aan prijzen uit. Dat is slechts 23 procent van de inleg. Bij de Bankgiro-loterij trouwens idem dito. Daartegenover deelde de Staatsloterij in dat jaar 445,1 miljoen euro aan prijzengeld uit. Dat is liefst 64 procent van de inleg.
De ruimhartigste loterij-organisatie is blijkens het jaarverslag de Totalisator van Autotote Nederland. Hier kunnen de goklustigen op harddraverijen en paardenrennen wedden. Autotote keert liefst 69 procent van de inleg aan prijzengeld uit en houdt dan toch nog centjes over om aan het goede doel te spenderen. :cry:

(Dagblad De Limburger, za 25 sep 2004).

Frank.

Kevvin

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door Kevvin »

Maar er doet toch ook nooit iemand mee voor de prijzen, ze doen toch altijd mee voor de goede doelen?
Dat zeggen ze tenminste altijd op de tv...

Gast

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door Gast »

LOL!!!!

heb je nou werkelijk een krant nodig om erachter te komen dat je de loterij niet gaat winnen? :lol: :lol: :lol:

chalty

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door chalty »

:P :P :P her he wat ze op tv laten zien klopt als een bus maar mensen zien wat ze willen zien en denken er niet bijna dat er maar een prijs is,en vele postcodes

Lizzy

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door Lizzy »

Hallo allemaal :)
Hierbij wil ook ik even reageren op dit onderwerp.
Als we alles mogen geloven, dan zou bijna iedereen nu miljonair zijn in Nederland. Tel alles maar eens op..... Staats........Postcode....Lotto....Toto....Dazers.....kras.....en noem ze maar op.
Het is ook heel frapant dat b.v de Jackpot bijna vaker niet valt dan wel.
Ze weten toch welke nummers er verkocht zijn?? Ze kunnen het best zo regelen dat die altijd valt op de verkochte nummers..... Maar al met al zullen er een paar lui hier echt rijk van worden en die hebben vast geen lot gekocht hoor :x Groetjes Lizz

mirjan remers

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door mirjan remers »

hallo ik heb jaren mee gedaan met poscode lotenrij maar nooit wat gewonnen en sinds ik er mee gestop ben hou ik het bij maar hier in gendt is nog nooit wat gewonnen wat grote geld prijzen betref .
en ik vind ook vaak dat het mensen zijn die het al goed hebben of het niet meer nodig hebben zo als vorig jaar toen een bejaard echt paar een auto wonnen wat moeten ze er mee ja kunne ze weg geven aan de kinderen maar de belasting komt ook om de hoek kijken en daar houden ze geen rekening mee .
ik koop wel een staats lot voor 12,50euro :x :x

torro
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2004 11:48

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door torro »

Behalve dat je nooit wat wint, zelfs geen troostprijs of eigen geld, heb ik me laatst eens verdiept in 'de goede doelen'' Ik ben me wezenloos gesckrokken. Het merendeel van de goede doelen bestaat uit uiterst linkse en zeer bedenkelijke verenigingen/ stichtingen, die als doelstelling hebben de maatschappij te ontwrichten. Zelfs clubs die wat met Bin Laden en een Folkert van de Graaf te maken hebben.
Bovendien zie ik dik en zeer ruim betaalde artiesten met een grote grijns showprogramma's presenteren. Ik ben een aantal jaren zeer naief geweest door klakkeloos steeds meer 'extra 'kansen te accepteren en dus steeds meer geld bij de dragen aan extreme linkse ellendelaren en dik betaalde zakkenvullers. Geen wonder dat ze altijd lachen en vrolijk zijn !

Gast

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door Gast »

Bij mij in het café op de gokautomaat staat:


ALTIJD PRIJS

(doorspelen totdat u wint)

ilona

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door ilona »

Ik doe al 10 jaar mee en heb nog nooit wat gewonen.
Het klopt gewoon ook niet.

Ik vind dat ze ook te grote prijzen geven
ze kunnen die prijzen ook verdelen onder wat meer mensen,
Dan zijn er zeker weten ook meer mensen blij en tevreden gesteld.

Het komt allemaal steeds ongeloofwaardiger over.
Ik wil het eigenlijk opgaan zeggen die hele postcode loterij maar ik weet niet hoe.

Wie weet een antwoord.
Groetjes Ilona.

erikhofman
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2003 19:52

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door erikhofman »

Ik houd mijn financiële administratie bij in Excel. In Access heb ik een database die daarvan een verlengstuk is.
Ik heb de 'baten en lasten' van de Postcodeloterij tegenover elkaar gezet. Totale uitgaven: € 866,60; totaal aan prijzengeld: € 16,00
Afgelopen week ben ik overigens gestopt. Ik heb het krantenartikel niet gezien (ik woon in Drenthe), maar vond het resultaat ook te negatief.

droppie

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door droppie »

voor Ilona. Je kunt gewoon naar de bank of postkantoor gaan waar je de betaalrekening hebt, en vragen om opzegkaarten, en die stuur je dan naar de postcodeloterij en na een maand ben je er van af.

resp001390108

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door resp001390108 »

:( :( :(
Meegespeeld met 5 loten met verdubbelaar, iedere dag gebeld i.v.m. aantal hoekjes aangekruist op bingokaart, iedere zondagavond bellen i.v.m. 1 tegen 100 voor de 5000 euro, Nooit iets gewonnen.

Als je al dit geld bij elkaar opteld kan er een gezin met 2 kinderen van op vakantie.

Dus wil je elk jaar gratis op vakantie stop dan met de postcodeloterij.

M.v.g.

Jos

sjaakie

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door sjaakie »

Ik zie het gewoon zo:
Doe gewoon niet mee met die onzin
Krijg je ook geen kopzorgen als je die 4 mlj wint
Ik zou niet weten waar ik 4 mlj aan uit moet geven maar als
ienand er een zou schenken zeg ik toch maar geen.............

Jeanny

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door Jeanny »

Geachte mensen,

Jullie hebben het nu over de postcodeloterij, hebben jullie ook eens naar de bankgiroloterij gekeken, volgens mij is hier de kans om wat te winnen nog kleiner, wij doen al jaren mee, maar helaas nog nooit iets gewonnen, ik denk dat dat ook eens iets is om onder de loep te nemen door Radar.

Groetjes

tanjazon

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door tanjazon »

Mijn ouders wonen in een klein dorp. Afgelopen zomer viel daar dus wel de straatprijs. Zij spelen niet mee en de prijs ging de deur voorbij. Het is toch wel erg zuur als alle buren een goede prijs hebben gewonnen en jij niet. Dan denk je als ik nu ook een lot had dan had ik nu € 12500.- gewonnen.

Gast

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte team

Bij deze wil ik graag reageren over de postcodeloterij.
Heb in 2003 een reis gewonnen en ben toen naar Malta geweest.
En af en toe hebben wij een klein prijsje gewonnen, zoals een entre kaart voor ponypark Slagharen zoals heel veel mensen.
Voor ik die reis won zei ik nog met die postcodeloterij stop ik ook, want je wint toch nooit iets. Zo kun je zien dat er toch prijzen gewonnen worden al is het niet veel misschien.

Gr Dirka Kamp

Loser

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door Loser »

:twisted: :twisted: :twisted: Als iedereen nu stopt met meespelen,moet ik toch eindelijk een prijs kunnen winnen.

Stop dan ook meteen met de Bank/Giro loterij,Dayzers,Lotto (zowel in Nederland als de buurlanden),Toto,Staatsloterij,Krasloten enz....

louise42

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door louise42 »

ik heb ook jaren meegedaan aan de posrcode loterij
en heb het geluk gehad dat ik wel wat heb gewonnen.
maar nu doe ik aan niets meer mee dat scheelt veel geld
en ergenissen.

cjdijk

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door cjdijk »

Ik heb uit principe mijn hele leven nog nooit meegedaan met loterijen of andere kansspelen. :wink:
Er gaat altijd meer geld naar zo'n loterij (kaartverkoop) dan dat er weer uit gaat (prijzengeld).
De mensen die het organiseren moeten er ook aan overhouden, anders zouden ze het niet doen.
Als je dus redeneert heb je (bij de postcode loterij) 4 keer zoveel kans te verliezen,
(dus mee te betalen aan het prijzengeld voor een ander), dan dat je zelf er iets aan over houdt.
Ik geef mijn geld liever direct aan het goede doel, of koop er direct wat leuks voor.
Door nooit mee te doen, heb ik al vrij veel geld bij elkaar gespaard wat ik anders niet zou hebben. :D

tsilinti

Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]

Ongelezen bericht door tsilinti »

Ik doe al van het eerste uur mee :twisted: , ben een keer verhuist maar heb de loten gehouden volgens mij hebben ze loten van het eerste uur ergens in een hoek gekwakt om nooit meer naar te kijken........
Nooit iets noemenswaardigs gewonnen, ze kunnen het beter in kleinere prijzen verdelen dan hebben meer mensen er plezier van. :evil:

Gesloten