Ook mijn moeder, 83 juaar werd benaderd door een telefonist van Durion, en ze werd overdonderd met verkooppraatjes. En er tussendoor werd gevraagd naar haar gironuimmer, dat op de band opgenomen zou worden. Namens mijn moeder heb ik onderstaande brief verzonden, met een afschrift aan de Consumentenbond en De Ombudsman. Inmiddels heeft Durion mij geantwoord, dat alles terug gedraaid is:
From: Dave de Koster
To:
[email protected]
Cc: St. de Ombudsman ;
[email protected] ; Klantenservice Consumentenbond
Sent: Sunday, October 24, 2004 3:23 PM
Subject: KLACHT
Mijne Heren, Dames,
Op 23 oktober j.l. werd mijn moeder, P. .........in de avonduren gebeld door een Uwer medewerkers.
Mijn moeder is 83 jaar! Woont op het adres: ................
Zij werd benaderd met de vraag of ze over wilde stappen van haar huidige energie-leverancier naar de Durion. Haar werden vanzelfsprekend alle voordelen opgesomd etc. etc.
Wat ik een zeer kwalijke zaak vind, is het feit dat de wijze waarop dit gesprek heeft plaats gevonden riekt naar een bepaalde mate van opdringing aan een al wat ouder persoon, die soms door de bomen het bos niet meer ziet. Ik wil nog niet zeggen dat er van oplichting sprake is, maar het riekt er wel naar!
Haar werd gevraagd of zij problemen had met het feit dat het gesprek opgenomen zou worden. In haar onwetendheid en in de denkwijze, dat dat dat geen kwaad kon, heeft zij daarmee ingestemd. Erger nog zij werd overgehaald om haar rekeningnummer bij de bank alvast op te geven. Dat zou de overgang versnellen!!!!!!!! Dat neem ik U ten hoogste kwalijk. Tenslotte heeft zij nu de indruk, dat de overgang naar Durion in gang gezet is, immers haar bankgegevens etc. heeft U!!!!!!! Ik heb haar gezegd dat dat geenszins het geval is, omdat zijn niets getekend heeft en hiermee geef ik U reeds nu te kennen namens mijn moeder, dat haar mondelinge opgenomen telefoongesprek met een Uwer niet als rechtsgelding aangevochten zal worden!
Een 82-jarige is makkelijker te beïnvloeden dan iemand van mijn leeftijd. Dat is geen wijze van ZAKEN doen. Mijn moeder heeft na het telefonisch onderhoud mij gebeld in een totaal verwarde omstandigheid. Zij realiseerde zich na het gesprek pas wat zij gedaan had. Dat is nou net de riekende mate naar een mogelijke oplichting, om het maar voorzichtig te zeggen.
U dient rekening te houden met de normaal geldende waarden en normen, ook als het gaat om onze al wat ouder wordende medemensen.!!!!!!!!
Ik heb maar drie zaken met U te regelen:
Het opgenomen gesprek wordt met onmiddellijke ingang gewist, waarvan ik een bevestiging wil hebben middels retourmail,
Het gesprek van 23 oktober j.l. wordt als niet gevoerd beschouwd en heeft geen enkele konsekwentiue t.a.v. huidige en toekomstige de levering van de energie, waarvan eveneens een bevestiging per retourmail
U mijn moeder een bevestiging stuurt met daarin vermeld Uw excuses voor het ontstane ongemak.
Eventuele reeds verzonden bescheiden naar het adres van mijn moeder zullen ongeopend worden teruggezonden.
Tenslotte heb ik afschriften verzonden aan dse Consumentebond, St. de Ombudsman en aan haar huidige leverancier ( zodat deze laatste in de gelegenheid is om een eventuele overgang te blokkeren)
.
Uw reactie omgaand tegemoetziend.
Ombudsman heeft gereageerd en ik heb hen verwittigd als onderstaand:
L.S.,
Dank voor Uw snelle reactie.
Van Durion hebben wij inmiddels een excuusbrief ontvangen en zij annuleren de overeenkomst.
Waarschijnlijk zijn ze geschrokken van mijn doorzending naar Uw stichting.
U kunt de zaak sluiten.