VW Golf Versnellinsbakken 1998-2000 fabrieksfout
Geplaatst: 26 dec 2004 16:00
Beste mensen,
Twee jaar geleden reed ik begin december in mijn golf 1.6 uit 1999 toen deze plots niet meer wilde schakelen. Na afslepen door een garage bleek bij onderzoek de versnellingsbak geheel in puin te liggen, hetgeen werd veroorzaakt door afgebroken klinknagels in de bak. De herstelkosten waren rond de 3400 EURO, en geen enkele coulance van volkswagen, omdat ik volgens hun als een dwaas met de auto had gereden. Mijn auto had toen rond de 93000 km gereden, hetgeen veel was voor een benzine auto uit 1999, zodat ik waarschijnlijk een van de eersten hier in nederland was waarbij het probleem zich voordeed.
Nu blijkt in duitsland de p*eu*is over dit onderwerp uitgebroken te zijn.
Oorzaak is dat erg veel VW Golf 1.4 en 1.6 versnellingsbakken het vroegtijdig begeven, en waarbij volkswagen duitsland ook eerst van geen coulance wou weten. Mensen hebben een front gevormd en via een artikel in www.autobild.de heeft volkswagen de fout toegegeven en krijgen mensen waarbij dit probleem zich voordoet (onder de 100.000 km) 70% van de kosten terug.
Het gaat hierbij vooral om versnellingsbakken met de code DUU of DUW.
U kunt deze code voorin het boekje van uw auto vinden, en anders op de sticker die op het metaal is geplakt naast het reservewiel achterin de auto.
Aangezien ik mij dus al twee jaar ernstig benadeeld voel door vw, en er nu dus nieuwe feiten zijn waaruit blijkt dat het schijnbaar wel degelijk een fabricagefout is geweest, ben ik dus erg benieuwd of er hier in Nederland ook veel gedupeerde mensen rondlopen, die hier willen reageren, want ik kan niet de enige zijn die dit heeft meegemaakt. Wellicht geeft nu ook vw nederland toe dat de versnellngsbakken slecht zijn. Tot dat moment raad IK u stellig AF om een Golf 4 van het type 1.4 of 1.6 (benzine) te kopen. Overige modellen hebben geen bak-mankementen naar blijkt.
Voor mensen die het duits meester zijn volgt hierbij de link:
http://www.motor-talk.de/showthread.php ... enumber=28
Twee jaar geleden reed ik begin december in mijn golf 1.6 uit 1999 toen deze plots niet meer wilde schakelen. Na afslepen door een garage bleek bij onderzoek de versnellingsbak geheel in puin te liggen, hetgeen werd veroorzaakt door afgebroken klinknagels in de bak. De herstelkosten waren rond de 3400 EURO, en geen enkele coulance van volkswagen, omdat ik volgens hun als een dwaas met de auto had gereden. Mijn auto had toen rond de 93000 km gereden, hetgeen veel was voor een benzine auto uit 1999, zodat ik waarschijnlijk een van de eersten hier in nederland was waarbij het probleem zich voordeed.
Nu blijkt in duitsland de p*eu*is over dit onderwerp uitgebroken te zijn.
Oorzaak is dat erg veel VW Golf 1.4 en 1.6 versnellingsbakken het vroegtijdig begeven, en waarbij volkswagen duitsland ook eerst van geen coulance wou weten. Mensen hebben een front gevormd en via een artikel in www.autobild.de heeft volkswagen de fout toegegeven en krijgen mensen waarbij dit probleem zich voordoet (onder de 100.000 km) 70% van de kosten terug.
Het gaat hierbij vooral om versnellingsbakken met de code DUU of DUW.
U kunt deze code voorin het boekje van uw auto vinden, en anders op de sticker die op het metaal is geplakt naast het reservewiel achterin de auto.
Aangezien ik mij dus al twee jaar ernstig benadeeld voel door vw, en er nu dus nieuwe feiten zijn waaruit blijkt dat het schijnbaar wel degelijk een fabricagefout is geweest, ben ik dus erg benieuwd of er hier in Nederland ook veel gedupeerde mensen rondlopen, die hier willen reageren, want ik kan niet de enige zijn die dit heeft meegemaakt. Wellicht geeft nu ook vw nederland toe dat de versnellngsbakken slecht zijn. Tot dat moment raad IK u stellig AF om een Golf 4 van het type 1.4 of 1.6 (benzine) te kopen. Overige modellen hebben geen bak-mankementen naar blijkt.
Voor mensen die het duits meester zijn volgt hierbij de link:
http://www.motor-talk.de/showthread.php ... enumber=28