Geplaatst op 27 Apr 2005 08:32 door l.hoogendoorn2
--------------------------------------------------------------------------------
Geacht Radar team,
Ik heb sinds 13 dagen digitale telefonie van UPC.
Ik heb gekozen voor het Free Time abonnement.
Ik heb dit gecombineerd met mijn Chello kabel internet in een zogenaamd pakket.
"Pakketten
Met een abonnement van UPC voor digitale telefonie bent u altijd voordelig uit. Elke maand weer.
Wilt u nog meer voordeel? Combineer uw digitale telefonie abonnement dan met een abonnement op breedband internet van chello. Met chello kunt u voordelig en razendsnel internetten. Extra handig. Extra voordeel. En dat kan oplopen tot maar liefst Euro 7,- per maand. "
Maar sinds de aansluiting van mijn telefoonlijn is mijn internet snelheid terug gegaan naar Chello Easy.
Terwijl mijn abonnement een Chello Classic is.
Dit geeft een prijsverschil van euro 20,- p/m
En het probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik heb al vele malen met de helpdesk gebeld a euro 0,10 per minuut.
En ook gemailt.
Maar dan komen er automatische antwoorden terug.
Zie onderstaande kopie van een mail,
GEACHTE MIJNHEER MICHEL VAN DER VLAG.
HELPDESK DEZE E-MAIL ALSTUBLIEFT FORWARDEN AAN MIJNHEER MICHEL VAN DER VLAG.
WANT IK WORD SUF VAN ALLE NIET RELEVANTE REACTIES VAN DE HELPDESK.
ALS MIJN PROBLEEM NU NIET NAAR BEHOREN WORD OPGELOST DAN ZAL IK MIJ OOK MAAR EENS MELDEN BIJ TV PROGRAMMA'S ZOALS RADAR EN KASSA MET MIJN KLACHT.
IK WAS ALTIJD GOED TEVREDEN OVER UPC.
MAAR SINDS DE INSTALLATIE VAN UPC TELEFOON IS DAAR EEN FLINKE DEUK IN GEKOMEN.
IN REACTIE OP UW E-MAIL VAN 24 APRIL.
IK HEB GEEN PROBLEMEN MET MIJN TELEFOONLIJN.
MAAR IK HEB SINDS DE INSTALLATIE VAN UPC TELEFOONLIJN EEN GROOT PROBLEEM MET MIJN UPC / CHELLO INTERNET SNELHEID.
IK HEB WEL VERBINDING MAAR OP EEN VEEL LAGERE SNELHEID ALS DAT MIJN CLASSIC ABONNEMENT HEEFT.
IK WIL MIJN OUDE SNELHEID WEER HEBBEN.
EN DAT IS TOT HEDEN NIET HET GEVAL.
DUS S.V.P. SPOEDIGE EEN PRETTIGE OPLOSSING VOOR DIT NU AL SINDS 11 DAGEN HEERSENDE PROBLEEM OP ZEER KORTE TERMIJN.
DUS GEEN ANTWOORD DAT IK EEN PROBLEEM HEB MET MIJN TELEFOONLIJN.
IK HEB EEN PROBLEEM MET MIJN INTERNETSNELHEID.
Ten aanzien van Dhr. Michel v/d Vlag.
Geachte Mijnheer v/d Vlag.
Naar aanleiding van onze gesprekken op 15 april en 21 april om 21.30 uur.
En tussendoor heb ik ook Dhr. Evert Jan Fernhout, Dhr. Hans van Zanten, Dhr. Harry Weij, Dhr. Werner v/d Zanden gesproken van de helpdesk.
Ik heb geprobeerd de dingen zo te doen zoals door uw gezegd.
naar VOIP.UPC.NL gegaan.
Maar hier kwam niet, zoals uw verwachte, een URL met 10 beginnend.
Maar er kwam gewoon het normale Uw chello service installeren in beeld.
Op start gedrukt.
Toen mijn gebruikersnaam en wachtwoord in gevoerd.
Maar er was geen optie om zoals uw er van uit ging voor fysiek aan te melden.
Dus ik kon niet handmatig het CMAC en MTA invoeren.
Er kwam het CMAC en het PC MAC adres in beeld.
Dus niet de gehoopte MTA gegevens.
Toen weer volgens standaard de PC uitgezet en de Touchstone telefoonmodem uit de wandcontactdoos gehaald voor 1 minuut.
Modem weer aan gezet.
Nadat modem weer helemaal gebruiksklaar was de PC weer gestart.
En toen naar PROV.UPC.NL gegaan.
En hier ook weer gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd.
En dan komt ook hier na start gedrukt te hebben zoals hier wel verwacht het CMAC en het PC MAC adres.
Toen dus weer de PC en modem uitgezet.
Ik heb nu hedenmorgen 22 april ook nog volgens het advies van Dhr. Werner v/d Zanden, 21 april, een nieuwe installatie gedaan met i.p.v. mijn gebruikersnaam met het zogenaamde INT00168091
Dit alles is door mij gedaan direct aangesloten op de modem.
Dus de router er tussen uit gelaten.
Maar helaas alles met als resultaat nog steeds dezelfde lage Chello Starter / Easy snelheid (
Dus ik ben aan het eind van mijn kunde.
Dus ik zou nu toch wel graag zien dat UPC dit probleem voor mij op gaat lossen.
Want het is duidelijk fout gegaan na installatie op 15 april van mijn digitale telefonie door UPC.
Dus ik wil ook van mijn rechten uit garantieplan maken.
Dat er dus een restitutie op het abonnementsgeld word gedaan.
Hopende op uw spoedige antwoord.
Met vriendelijk groet en het voordeel van de twijfel voor een goede oplossing van dit probleem aan uw te geven.
Automatisch antwoord mail van UPC,
Uit uw melding begrijpen wij dat u minder goede ervaringen heeft opgedaan met onze diensten. Dit is niet in overeenstemming met de service die wij u als abonnee willen verlenen. Uiteraard streven wij op korte en lange termijn naar optimale kwaliteit, zowel op technisch- alsook op serviceniveau.
U geeft aan dat u geen of een instabiele verbinding heeft met de telefoon. Via deze weg is echter niet te achterhalen wat de oorzaak van het probleem is. U kunt proberen om de modem te resetten voor 30 secondes en het telefoon toestel direct op de modem aan te sluiten (aansluitpunt Tel/Line 1).
Is het probleem nog steeds actueel, dan adviseren wij u telefonisch contact met ons op te nemen. Eén van onze medewerkers kan dan samen met u naar een oplossing zoeken. Onze afdeling Customer Service is te bereiken van 8.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (? 0,10 per minuut).
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u voor meer informatie terecht op <
http://www.upc.nl>.
Voor een snellere analyse en oplossing bij problemen met de chello Service, adviseren wij u gebruik te maken van chello QuickFix. Meer informatie over chello QuickFix vindt u via <
http://quickfix.chello.nl>.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Het is niet mogelijk te mailen naar
[email protected]. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op <
http://www.upc.nl>