VERSATEL algemene voorwaarden
Geplaatst: 03 mei 2005 12:07
Na het lezen van de algemene voorwaarden heb ik besloten om geen VERSATEL te nemen.
Hier een aantal dubieuze voorwaarden.
4. Duur en beƫindiging van de overeenkomst
1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor de in de Overeenkomst bepaalde termijn. De Overeenkomst wordt telkens
stilzwijgend na afloop van de overeengekomen termijn met een zelfde termijn verlengd.
Dat zou dus in kunnen houden dat je er na een jaar nog een jaar aan vast zit.
5.3 Versatel kan persoonsgegevens aan derden verstrekken met oog op de gemelde doeleinden, tenzij Klant schriftelijk
kenbaar heeft gemaakt daartegen bezwaar te hebben.
Dat houd in, vrijspel voor Versatel om met uw persoonsgegevens aan de haal te gaan.
6.5. Versatel spant zich in om de Dienst(en) continu beschikbaar te stellen. Vanwege de aard van de Dienst(en) kan echter
geen garantie worden gegeven dat te allen tijde gebruik kan worden gemaakt van de Dienst(en). Omstandigheden die de
Dienst(en) kunnen verhinderen en/of onderbreken zijn onder meer: storingen, overbelasting van het netwerk, onderhoud,
niet tijdig leveren door een leverancier of andere omstandigheden buiten machte van Versatel. Voor dergelijke tijdelijke
onderbrekingen erkent Versatel geen aansprakelijkheid.
Kortom, al ligt hun netwerk 3 maanden plat, dekken zij zich met deze voorwaarde in, zodat ze geheel niets hoeven vergoeden en zijn niet aansprakelijk voor hun eigen mankementen,,..WAARDELOOS, zou ik zeggen.
Deze is helemaal leuk.
7.4 Versatel is te allen tijde gerechtigd de tarieven te wijzigen met inachtneming van minimaal een (1) kalendermaand. Voor
het geval een dergelijke wijziging nadeel voor Klant met zich meebrengt zal Klant gerechtigd zijn de Overeenkomst
schriftelijk te ontbinden.
Ze mogen het tarief dus te alle tijden verhogen, als je dit nadelig vind, zeg je maar op,...HOE DURVEN ZE !!!
11.1 Versatel heeft het recht de levering van Dienst(en) (gedeeltelijk) uit te besteden aan derden.
Waarschijnlijk om zichzelf tegen wanpraktijken in te dekken, zodat ze andere/derden daar de schuld van kunnen geven.
13.1 Versatel is gerechtigd zonder voorafgaande bekendmaking het netwerk (tijdelijk) buiten gebruik te stellen of het gebruik
ervan te beperken voor zover dit noodzakelijk is voor onderhoud of te verrichten aanpassingen of verbeteringen van het
netwerk, zonder dat dit een recht op schadevergoeding van de klant jegens Versatel met zich meebrengt.
Weer een schadeloosstelling zonder dat Versatel ook maar iets hoeft te vergoeden.
16. Versatel heeft het recht deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds
gesloten Overeenkomsten. Wijzigingen worden schriftelijk en/of op de website en/of per email bekend gemaakt. Zij treden
in werking dertig (30) dagen na deze bekendmaking of op een latere datum die in de bekendmaking is vermeld.
Als Versatel een zaak dreigt te verliezen, heeft Versatel het recht om de voorwaarden waarmee een klant zou kunnen gaan schermen, doodleuk te wijzigen.....van de pot gerukt zou ik zeggen.
Installatievoorwaarden
Nergens op de site kan ik iets vinden over installatiekosten, wel staat overal, GEEN AANSLUITINGSKOSTEN.
In de brief met aanvullende voorwaarden staat dit.
33.5 De kosten voor installatie worden in beginsel op de eerstvolgende factuur van Versatel in rekening gebracht.
Ik kan nergens een bedrag vinden, Versatel kan dus factureren wat ze willen.
Ook staan er nergens bedragen voor het aanleggen van een eventueel ontbrekend stopcontact, het verlengen van kabels of het leveren van een ontbrekende netwerkkaart.
Ook hier kunnen ze factureren wat ze willen.
Versatel heeft zich totaal ingedekt tegen wat voor zaak dan ook.
Ze hebben waarschijnlijk eerst goed naar de problemen van andere providers gekeken......U BENT GEWAARSCHUWD !!
Hier een aantal dubieuze voorwaarden.
4. Duur en beƫindiging van de overeenkomst
1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor de in de Overeenkomst bepaalde termijn. De Overeenkomst wordt telkens
stilzwijgend na afloop van de overeengekomen termijn met een zelfde termijn verlengd.
Dat zou dus in kunnen houden dat je er na een jaar nog een jaar aan vast zit.
5.3 Versatel kan persoonsgegevens aan derden verstrekken met oog op de gemelde doeleinden, tenzij Klant schriftelijk
kenbaar heeft gemaakt daartegen bezwaar te hebben.
Dat houd in, vrijspel voor Versatel om met uw persoonsgegevens aan de haal te gaan.
6.5. Versatel spant zich in om de Dienst(en) continu beschikbaar te stellen. Vanwege de aard van de Dienst(en) kan echter
geen garantie worden gegeven dat te allen tijde gebruik kan worden gemaakt van de Dienst(en). Omstandigheden die de
Dienst(en) kunnen verhinderen en/of onderbreken zijn onder meer: storingen, overbelasting van het netwerk, onderhoud,
niet tijdig leveren door een leverancier of andere omstandigheden buiten machte van Versatel. Voor dergelijke tijdelijke
onderbrekingen erkent Versatel geen aansprakelijkheid.
Kortom, al ligt hun netwerk 3 maanden plat, dekken zij zich met deze voorwaarde in, zodat ze geheel niets hoeven vergoeden en zijn niet aansprakelijk voor hun eigen mankementen,,..WAARDELOOS, zou ik zeggen.
Deze is helemaal leuk.
7.4 Versatel is te allen tijde gerechtigd de tarieven te wijzigen met inachtneming van minimaal een (1) kalendermaand. Voor
het geval een dergelijke wijziging nadeel voor Klant met zich meebrengt zal Klant gerechtigd zijn de Overeenkomst
schriftelijk te ontbinden.
Ze mogen het tarief dus te alle tijden verhogen, als je dit nadelig vind, zeg je maar op,...HOE DURVEN ZE !!!
11.1 Versatel heeft het recht de levering van Dienst(en) (gedeeltelijk) uit te besteden aan derden.
Waarschijnlijk om zichzelf tegen wanpraktijken in te dekken, zodat ze andere/derden daar de schuld van kunnen geven.
13.1 Versatel is gerechtigd zonder voorafgaande bekendmaking het netwerk (tijdelijk) buiten gebruik te stellen of het gebruik
ervan te beperken voor zover dit noodzakelijk is voor onderhoud of te verrichten aanpassingen of verbeteringen van het
netwerk, zonder dat dit een recht op schadevergoeding van de klant jegens Versatel met zich meebrengt.
Weer een schadeloosstelling zonder dat Versatel ook maar iets hoeft te vergoeden.
16. Versatel heeft het recht deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds
gesloten Overeenkomsten. Wijzigingen worden schriftelijk en/of op de website en/of per email bekend gemaakt. Zij treden
in werking dertig (30) dagen na deze bekendmaking of op een latere datum die in de bekendmaking is vermeld.
Als Versatel een zaak dreigt te verliezen, heeft Versatel het recht om de voorwaarden waarmee een klant zou kunnen gaan schermen, doodleuk te wijzigen.....van de pot gerukt zou ik zeggen.
Installatievoorwaarden
Nergens op de site kan ik iets vinden over installatiekosten, wel staat overal, GEEN AANSLUITINGSKOSTEN.
In de brief met aanvullende voorwaarden staat dit.
33.5 De kosten voor installatie worden in beginsel op de eerstvolgende factuur van Versatel in rekening gebracht.
Ik kan nergens een bedrag vinden, Versatel kan dus factureren wat ze willen.
Ook staan er nergens bedragen voor het aanleggen van een eventueel ontbrekend stopcontact, het verlengen van kabels of het leveren van een ontbrekende netwerkkaart.
Ook hier kunnen ze factureren wat ze willen.
Versatel heeft zich totaal ingedekt tegen wat voor zaak dan ook.
Ze hebben waarschijnlijk eerst goed naar de problemen van andere providers gekeken......U BENT GEWAARSCHUWD !!