Opzeggen KPN ADSL vervolg
Geplaatst: 26 mei 2005 18:26
Beste Planet Internet,
Onderstaand tussen quote en unquote mijn schrijven naar de KPN.
De vraag welke ik Planet stel is waarom Planet mijn ADSL verbinding bij de KPN niet wil opzeggen per 1 september 2005 ondanks dat ik het service deel bij Planet aanhoudt tot einde looptijd van het abonnement bij Planet. Dit is in strijd met de algemene voorwaarden van de KPN inzake de ADSL verbinding en verder heeft het voor Planet ook geen consequenties want het abonnementbedrag wordt gewoon aan planet betaald. Zie ook de notulen welke in mijn langdurig onderhoud met uw service desk zijn geweest en waarin wel degelijk de mogelijkheid wordt aangegeven om de ADSL lijn bij de KPN vrij te geven.
Ook moet het toch mogelijk zijn om met ingang van een "volgende"maand je abonnement te kunnen downgraden zoals een medewerker voorstelde en een andere aangaf dat dat niet meer kon. Graag uw officiele schrijven en antwoord op deze materie. Vergeet niet dat ik als abonnee al 10 jaar lang een abonnement heb bij Planet.
Brief aan de KPN
Quote
Hallo, zie de correspondentie in uw systeem (ik heb nu twee keer gebeld 1 keer van 1 uur en een keer bijna anderhalf uur) over mijn geplande overstap van Planet internet met een ADSL verbinding bij de KPN naar Versatel.
Volgens de voorwaarden van de KPN is na het eerste jaar de adsl verbinding per maand opzegbaar. PUNT!
Ik wil gebruik maken van deze voorwaarden maar mij wordt door de KPN verteld dat de lijn niet vrij gemaakt kan worden zonder dat Planet hiervoor een verzoek indient en door Planet wordt gezegd dat als de KPN de lijn vrij wil maken de KPN dit mag doen..
Planet Internet wil mijn abonnement niet opzeggen (en dus ook niet de lijn vrij wil maken) voor einde looptijd wat betekent in mijn geval 1 maart 2006. Doordat Planet mijn abonnement niet wil opzeggen loopt mijn KPN deel ook door tot 1 maart 2006. U begrijpt dat dit niet in overeenstemming is met de voorwaarden van KPN en deze voorwaarden zijn van toepassing op de levering van de ADSL verbinding waarvoor ik maandelijks een rekening krijg van de KPN van euro 19,95 of daaromtrent.
Planet is natuurlijk alleen maar een service provider.
Vraag: Kan ik mijn ADSL abonnement bij de KPN nu opzeggen ook al laat ik mijn ADSL abonnement bij Planet als zodanig gewoon doorlopen zonder daar verder gebruik van te maken.
Indien ik namelijk morgen over zou willen stappen naar XS4all / het Net ed. moet de lijn namelijk ook door Planet vrij worden gegeven om over te kunnen stappen en de KPN laat toch deze actie van een service provider niet over zijn / haar netwerk beslissen? Het is toch ook mijn beslissing om het servicebedrag van de serviceprovider tot einde looptijd door te betalen!
Indien ik een overeenkomst met Planet zou hebben zou dit maandelijkse bedrag van euro 19,95 toch ook door planet geincasseerd moeten worden en bij problemen met de ADSL verbinding kom ik toch ook bij de KPN uit.
Vraag:
1) Graag dus uw officiele reactie plus indien ik mijn lijn vrij van signaal wil maken en het maandelijks door de KPN te incasseren bedrag van Euro 19,95 per maand wil beindigen de procedure hoe dit aangepakt moet worden. Indien U mij doorverwijst naar Planet ook aangeven hoe Planet moet handelen om mijn maandelijkse KPN nota per 1 september 2005 zonder de euro 19,95 ga krijgen.
2) Indien dit niet mogelijk is wil ik de voorwaarden hebben waarin wordt aangegeven dat ik ook een jaarcontract met de KPN ben aangegaan voor levering van ADSL en dit dus stilzwijgend jaarlijks wordt verlengd en hoe dit in overeenstemming is met uw algemene voorwaarden op de site waarin het ADSL gedeelte per maand opzegbaar is.
3) Waarom vervallen alle abonnementen wel (dit alleen in het laatste geval) als ik mijn telefoonaansluiting met ingang van direct opzeg.
Unquote
Onderstaand tussen quote en unquote mijn schrijven naar de KPN.
De vraag welke ik Planet stel is waarom Planet mijn ADSL verbinding bij de KPN niet wil opzeggen per 1 september 2005 ondanks dat ik het service deel bij Planet aanhoudt tot einde looptijd van het abonnement bij Planet. Dit is in strijd met de algemene voorwaarden van de KPN inzake de ADSL verbinding en verder heeft het voor Planet ook geen consequenties want het abonnementbedrag wordt gewoon aan planet betaald. Zie ook de notulen welke in mijn langdurig onderhoud met uw service desk zijn geweest en waarin wel degelijk de mogelijkheid wordt aangegeven om de ADSL lijn bij de KPN vrij te geven.
Ook moet het toch mogelijk zijn om met ingang van een "volgende"maand je abonnement te kunnen downgraden zoals een medewerker voorstelde en een andere aangaf dat dat niet meer kon. Graag uw officiele schrijven en antwoord op deze materie. Vergeet niet dat ik als abonnee al 10 jaar lang een abonnement heb bij Planet.
Brief aan de KPN
Quote
Hallo, zie de correspondentie in uw systeem (ik heb nu twee keer gebeld 1 keer van 1 uur en een keer bijna anderhalf uur) over mijn geplande overstap van Planet internet met een ADSL verbinding bij de KPN naar Versatel.
Volgens de voorwaarden van de KPN is na het eerste jaar de adsl verbinding per maand opzegbaar. PUNT!
Ik wil gebruik maken van deze voorwaarden maar mij wordt door de KPN verteld dat de lijn niet vrij gemaakt kan worden zonder dat Planet hiervoor een verzoek indient en door Planet wordt gezegd dat als de KPN de lijn vrij wil maken de KPN dit mag doen..
Planet Internet wil mijn abonnement niet opzeggen (en dus ook niet de lijn vrij wil maken) voor einde looptijd wat betekent in mijn geval 1 maart 2006. Doordat Planet mijn abonnement niet wil opzeggen loopt mijn KPN deel ook door tot 1 maart 2006. U begrijpt dat dit niet in overeenstemming is met de voorwaarden van KPN en deze voorwaarden zijn van toepassing op de levering van de ADSL verbinding waarvoor ik maandelijks een rekening krijg van de KPN van euro 19,95 of daaromtrent.
Planet is natuurlijk alleen maar een service provider.
Vraag: Kan ik mijn ADSL abonnement bij de KPN nu opzeggen ook al laat ik mijn ADSL abonnement bij Planet als zodanig gewoon doorlopen zonder daar verder gebruik van te maken.
Indien ik namelijk morgen over zou willen stappen naar XS4all / het Net ed. moet de lijn namelijk ook door Planet vrij worden gegeven om over te kunnen stappen en de KPN laat toch deze actie van een service provider niet over zijn / haar netwerk beslissen? Het is toch ook mijn beslissing om het servicebedrag van de serviceprovider tot einde looptijd door te betalen!
Indien ik een overeenkomst met Planet zou hebben zou dit maandelijkse bedrag van euro 19,95 toch ook door planet geincasseerd moeten worden en bij problemen met de ADSL verbinding kom ik toch ook bij de KPN uit.
Vraag:
1) Graag dus uw officiele reactie plus indien ik mijn lijn vrij van signaal wil maken en het maandelijks door de KPN te incasseren bedrag van Euro 19,95 per maand wil beindigen de procedure hoe dit aangepakt moet worden. Indien U mij doorverwijst naar Planet ook aangeven hoe Planet moet handelen om mijn maandelijkse KPN nota per 1 september 2005 zonder de euro 19,95 ga krijgen.
2) Indien dit niet mogelijk is wil ik de voorwaarden hebben waarin wordt aangegeven dat ik ook een jaarcontract met de KPN ben aangegaan voor levering van ADSL en dit dus stilzwijgend jaarlijks wordt verlengd en hoe dit in overeenstemming is met uw algemene voorwaarden op de site waarin het ADSL gedeelte per maand opzegbaar is.
3) Waarom vervallen alle abonnementen wel (dit alleen in het laatste geval) als ik mijn telefoonaansluiting met ingang van direct opzeg.
Unquote