incasso upc
Geplaatst: 16 jun 2005 15:45
probleemstelling:
met ingang van september 2004 ben ik internet van upc gaan gebruiken. in onze regio hadden wij al kabel (radio en televisie) van upc. mijn klantnummer wat ik had voor de kabel werd toen, zoals nu blijkt, veranderd in een nieuw klantnummer waarop de totaalfactuur voor kabel en internet werd verstuurd. mijn oude klantnummer voor alleen kabel bleef bestaan!! en hier werd per automatische incasso van een ander rekeningnummer maandelijks abbonementsgeld afgeschreven. dit heeft tot en met juni 2005 geduurd voor ik dit in de gaten kreeg. ook toen ik in januari de telefoondienst van upc ging gebruiken is dit niet opgevallen. heel slordig van mij, maar het lijkt me dat upc dit ook wel had kunnen zien. de fout is gemaakt volgens mij toen ze bij upc een tweede klantnummer voor mij aangemaakt hebben.
na een telefoontje met upc blijkt dat ik blij mag zijn dat per 1 juli mijn oude klantnummer is stopgezet en ik nog maar een keer het abbonnementsgeld voor de kabel moet betalen. over terugbetalen van het gefactureerde teveel was geen sprake. wat nu, heb ik nog recht van spreken?[/u]
met ingang van september 2004 ben ik internet van upc gaan gebruiken. in onze regio hadden wij al kabel (radio en televisie) van upc. mijn klantnummer wat ik had voor de kabel werd toen, zoals nu blijkt, veranderd in een nieuw klantnummer waarop de totaalfactuur voor kabel en internet werd verstuurd. mijn oude klantnummer voor alleen kabel bleef bestaan!! en hier werd per automatische incasso van een ander rekeningnummer maandelijks abbonementsgeld afgeschreven. dit heeft tot en met juni 2005 geduurd voor ik dit in de gaten kreeg. ook toen ik in januari de telefoondienst van upc ging gebruiken is dit niet opgevallen. heel slordig van mij, maar het lijkt me dat upc dit ook wel had kunnen zien. de fout is gemaakt volgens mij toen ze bij upc een tweede klantnummer voor mij aangemaakt hebben.
na een telefoontje met upc blijkt dat ik blij mag zijn dat per 1 juli mijn oude klantnummer is stopgezet en ik nog maar een keer het abbonnementsgeld voor de kabel moet betalen. over terugbetalen van het gefactureerde teveel was geen sprake. wat nu, heb ik nog recht van spreken?[/u]