Cadeauloten Postcodeloterij/ Super de Boer
Geplaatst: 06 sep 2005 14:30
In augustus kreeg ik (middels een actie van Super de Boer) de mogelijkheid om gratis mee te spelen in de Nationale Postcodeloterij van augustus 2005. Hiervoor moest het gekregen cadeaulot alleen geactiveerd worden via de website www.cadeaulot.nl.
Bij mijn aankopen bij Super de Boer kreeg ik twee cadeauloten die ik direct heb geactiveerd. Meespelen in de Postcodeloterij kost EUR 8,25 per lot per maand, dus dit leek een leuk cadeau van EUR 16,50 voor mij.
Op de website zag ik "de kleine lettertjes": Wilt u na uw gratis trekking niet meer doorspelen ? Stuur dan vóór 1 september 2005 een briefje naar: Nationale Postcodeloterij, Antwoordnummer 17960, 1000 WR Amsterdam.
Dit heb ik dan ook maar direct snel gedaan. En toch is er gisteren 5 september geld van mijn rekening afgeschreven door de Nationale Postcodeloterij voor de trekking van de maand september, voor deze "gratis loten".
Telefonische navraag (EUR 0,20 per minuut) leerde mij dat mijn opzegging al wel verwerkt was (opgezegd per oktober 2005), maar dat het de Nationale Postcodeloterij niet gelukt was deze opzegging tijdig te verwerken.
Dat is niet mijn probleem lijkt me.
Ik kon mijn geld voor de trekking van september wel terug krijgen, maar dan moest ik nogmaals een (ditmaal gefrankeerd) briefje sturen naar de Nationale Postcodeloterij.
Conclusie:
1. je kon inderdaad 1 maand gratis meespelen
2. je moest snel weer opzeggen, anders werd je gewoon abonnee
3. zeg je snel op, dan verwerkt met het niet tijdig, waardoor je alsnog minimaal een maand moet betalen (per lot EUR 8,25)
4. je kunt je geld terugkrijgen, maar dan moet je dat nog eens schriftelijk regelen (brief met portokosten)
5. als je belt met de Nationale Postcodeloterij kost dat je EUR 0,20 per minuut, men kan je vriendelijk te woord staan, maar niet helpen
Ik heb dus toch maar direct een briefje gestuurd met het verzoek de ten onrechte geïncasseerde bedragen terug te storten.
Tevens heb ik de incasso-machtiging van de Nationale Postcodeloterij ingetrokken (het benodigde rode kaartje kun je halen bij je bank).
Verder heb ik ook maar direct mijn deelname aan de Nationale Postcodeloterij helemaal beëindigd, want ik speelde reeds sinds januari 2002 mee met een ander lot.
Indien er binnenkort een prijs valt op mijn postcode: heel jammer dan ...
- hoeveel mensen hebben begrepen dat ze middels deze "cadeauloten-actie" gewoon lid zijn geworden van de Nationale Postcodeloterij ?
- hoeveel mensen hebben de kleine lettertjes gelezen en tijdig opgezegd ?
- hoeveel mensen zullen er straks geld terug vragen ?
- hoeveel mensen zullen straks schrikken van het bankafschrift ?
- hoeveel mensen zullen gewoon nog maandenlang lid blijven ...
Deze verkwijze stinkt.
Bedankt Nationale Postcodeloterij ! Hier hebben jullie "goed" over nagedacht ....
Gr. Rudolf
Bij mijn aankopen bij Super de Boer kreeg ik twee cadeauloten die ik direct heb geactiveerd. Meespelen in de Postcodeloterij kost EUR 8,25 per lot per maand, dus dit leek een leuk cadeau van EUR 16,50 voor mij.
Op de website zag ik "de kleine lettertjes": Wilt u na uw gratis trekking niet meer doorspelen ? Stuur dan vóór 1 september 2005 een briefje naar: Nationale Postcodeloterij, Antwoordnummer 17960, 1000 WR Amsterdam.
Dit heb ik dan ook maar direct snel gedaan. En toch is er gisteren 5 september geld van mijn rekening afgeschreven door de Nationale Postcodeloterij voor de trekking van de maand september, voor deze "gratis loten".
Telefonische navraag (EUR 0,20 per minuut) leerde mij dat mijn opzegging al wel verwerkt was (opgezegd per oktober 2005), maar dat het de Nationale Postcodeloterij niet gelukt was deze opzegging tijdig te verwerken.
Dat is niet mijn probleem lijkt me.
Ik kon mijn geld voor de trekking van september wel terug krijgen, maar dan moest ik nogmaals een (ditmaal gefrankeerd) briefje sturen naar de Nationale Postcodeloterij.
Conclusie:
1. je kon inderdaad 1 maand gratis meespelen
2. je moest snel weer opzeggen, anders werd je gewoon abonnee
3. zeg je snel op, dan verwerkt met het niet tijdig, waardoor je alsnog minimaal een maand moet betalen (per lot EUR 8,25)
4. je kunt je geld terugkrijgen, maar dan moet je dat nog eens schriftelijk regelen (brief met portokosten)
5. als je belt met de Nationale Postcodeloterij kost dat je EUR 0,20 per minuut, men kan je vriendelijk te woord staan, maar niet helpen
Ik heb dus toch maar direct een briefje gestuurd met het verzoek de ten onrechte geïncasseerde bedragen terug te storten.
Tevens heb ik de incasso-machtiging van de Nationale Postcodeloterij ingetrokken (het benodigde rode kaartje kun je halen bij je bank).
Verder heb ik ook maar direct mijn deelname aan de Nationale Postcodeloterij helemaal beëindigd, want ik speelde reeds sinds januari 2002 mee met een ander lot.
Indien er binnenkort een prijs valt op mijn postcode: heel jammer dan ...
- hoeveel mensen hebben begrepen dat ze middels deze "cadeauloten-actie" gewoon lid zijn geworden van de Nationale Postcodeloterij ?
- hoeveel mensen hebben de kleine lettertjes gelezen en tijdig opgezegd ?
- hoeveel mensen zullen er straks geld terug vragen ?
- hoeveel mensen zullen straks schrikken van het bankafschrift ?
- hoeveel mensen zullen gewoon nog maandenlang lid blijven ...
Deze verkwijze stinkt.
Bedankt Nationale Postcodeloterij ! Hier hebben jullie "goed" over nagedacht ....
Gr. Rudolf