zeer teleurstellende kwaliteit en service renault , wat nu ?
Geplaatst: 06 nov 2005 00:58
goedendag allemaal,
ik moet even mijn frustatie kwijt i.v.m. de service van dealers van tegenwoordig.
het zit namelijk zo, ik ben al maandenlang bezig om mijn huidige auto (een renault megane dti ) rijdend te houden terwijl die net 4 jaar !!! is geworden. mijn auto wordt net als mijn vorige auto's bij een betrouwbare universele garage onderhouden en gerepareerd.
dit zijn mijn problemen :
ten eerste start de motor moeilijk in koude toestand.
een monteur zal nu vast reageren met ,"oh, dan zijn de gloeibougies defect of niet zo best meer", nou dan heeft u het fout want die zijn alle 4 vervangen. na vervanging was het de opvolgende dagen daarna nog steeds moeilijk starten.terug naar de garage , hadden ze gemeten dat het schakelapparaat van de gloeibougies ook niet goed werkte. hadden ze vervangen en moest kijken wat het resultaat was. heb zelfs een keer meegemaakt op een vrijdagmiddag na het werk op het terrein dat niet meer aan de praat te krijgen was. ik was zowat 10 minuten bezig en starten wou die niet, tot de accu door al het starten de geest gaf. gelukkig kon een goede kollega me helpen de auto te slepen en zo toch na tientallen meters slepen dat ie eindelijk aansloeg met een enorme grijswitte rookwolk uit de uitlaat.
het vreemde is dat ie WEL in 1 keer starten aanslaat met een warme motor. dan is er niets aan de hand. mijn garage kan er maar niet uit komen. is waarschijnlijk een defect in de computer, maar alleen de renault garage kan de computer en motor volledig uitlezen. fijn om te horen.....
ten tweede : hij zuipt voor een diesel, bij aanschaf vorig jaar , haalde ik een 'Gecombineerd' verbruik van 1 op 15 !!! ik reed contante snelheid en gezien verbruik en natuurlijk veel snelheidscontrole over de snelweg van en naar mijn werk, houd ik me altijd netjes aan de snelheid. vandaag de dag is de auto wat zuiniger geworden met dezelfde rijstijl en ik haal nu een verbruik van 1 op 16 en bijna 1 op 17 met een slakkegangetje.
ben bij de renault dealer geweest i.v.m. het vreemde koude start probleem en hoog dieselverbruik. ik vertelde wat het probleem was aan de stropdaspipo aan de balie en hij vertelde dat het verbruik netjes is als je sportief rijd, ik zei nog een keer dat ik met een slakkengangetje rij en niet sportief, "nou dan kunt u de motor laten uitlezen evt. afstellen", hij haalde een oud monteur erbij en ik vertelde mijn probleem , die pakte een rekenmachine en begon te tikken, hij kwam met een bedrag van 219 euro !!! voor een controle exclusief materiaal en montage kosten bij een eventueel defect.... de stropdaspipo dacht ook nog eens dat ie grappig was door te zeggen: als ik u was , zou ik dan liever die 219 euro uitgeven aan diesel, u kunt er heel wat extra volle tanken diesel voor kopen. ik gaf een kleine glimlach en ben boos de showroom uit gelopen...
ten derde : vervolgens gaat een paar maanden later de airco stuk , ben naar een gecertificeerde airco garage gegaan en daar bleek dat de verdamper lek is,de monteur wees waar het gas uit een leiding van de verdamper lekte en keek daarna naar de kentekenplaat en vroeg of ik nog renault garantie of bovag garantie heb, want volgens de monteur is dat een zeldzaam defect en kwam met een hoog bedrag. het werd mij aangeraden om naar de dealer te gaan om te informeren naar een coulance regeling. ik weer terug naar die 'grappige' stropdaspipo, ik vertelde weer mijn probleem , dit keer over de airco. een baliemedewerker begon op zijn toetsenbord te rammen en kwam met de conclusie dat de NET 15.000 km buiten de garantie viel.... de chef werkplaats keek geloofde me niet en wou even onder de motorkap kijken, nou ga je gang. ik wees aan waar de aircomonteur en ik de lek hebben aangetroffen en hij gaf toe dat ie dan inderdaad vervangen moet worden. ik vertelde dat ik het belachelijk vind dat een auto van zo'n jonge leeftijd ZOVEEL ernstige gebreken heeft. hij zweeg en kwam met de verklaring dat weet ik niet. we kunnen u helaas niet meer helpen.
ten vierde erger ik me aan een irritant klapperend geluid die bij het rechtervoorwiel (bestuurderkant) vandaan komt, volgens mijn garage komen dit soort wielophangklachten steeds meer voor ook bij veel andere merken (VW , audi ) is de kwaliteit ook net zo beroerd.
ik had voor deze 'maandagmorgen bak' ook een renault megane diesel en heel veel plezier aan gehad, was wel trager (geen turbo) maar was wel flink zuiniger en zeer zeer betrouwbaar, ik heb 'm met verdriet moeten verkopen aan een exporthandelaar omdat i.v.m. hoge kilometerstand(256.000km voor een net 6 jaar oud), geen 1 garage een mooi inruilbedrag wou geven. sterker nog, ik heb 2 neven die nog in dat zelfde type diesel model rondrijden en zelf ook geen problemen meer hebben.
tros radar en lezers , kunnen jullie mij advies geven , juridische stappen ondernemen of de renault importeur of garage moeilijk maken ?
met vriendelijke groet,
Versace1
[email protected]
ik moet even mijn frustatie kwijt i.v.m. de service van dealers van tegenwoordig.
het zit namelijk zo, ik ben al maandenlang bezig om mijn huidige auto (een renault megane dti ) rijdend te houden terwijl die net 4 jaar !!! is geworden. mijn auto wordt net als mijn vorige auto's bij een betrouwbare universele garage onderhouden en gerepareerd.
dit zijn mijn problemen :
ten eerste start de motor moeilijk in koude toestand.
een monteur zal nu vast reageren met ,"oh, dan zijn de gloeibougies defect of niet zo best meer", nou dan heeft u het fout want die zijn alle 4 vervangen. na vervanging was het de opvolgende dagen daarna nog steeds moeilijk starten.terug naar de garage , hadden ze gemeten dat het schakelapparaat van de gloeibougies ook niet goed werkte. hadden ze vervangen en moest kijken wat het resultaat was. heb zelfs een keer meegemaakt op een vrijdagmiddag na het werk op het terrein dat niet meer aan de praat te krijgen was. ik was zowat 10 minuten bezig en starten wou die niet, tot de accu door al het starten de geest gaf. gelukkig kon een goede kollega me helpen de auto te slepen en zo toch na tientallen meters slepen dat ie eindelijk aansloeg met een enorme grijswitte rookwolk uit de uitlaat.
het vreemde is dat ie WEL in 1 keer starten aanslaat met een warme motor. dan is er niets aan de hand. mijn garage kan er maar niet uit komen. is waarschijnlijk een defect in de computer, maar alleen de renault garage kan de computer en motor volledig uitlezen. fijn om te horen.....
ten tweede : hij zuipt voor een diesel, bij aanschaf vorig jaar , haalde ik een 'Gecombineerd' verbruik van 1 op 15 !!! ik reed contante snelheid en gezien verbruik en natuurlijk veel snelheidscontrole over de snelweg van en naar mijn werk, houd ik me altijd netjes aan de snelheid. vandaag de dag is de auto wat zuiniger geworden met dezelfde rijstijl en ik haal nu een verbruik van 1 op 16 en bijna 1 op 17 met een slakkegangetje.
ben bij de renault dealer geweest i.v.m. het vreemde koude start probleem en hoog dieselverbruik. ik vertelde wat het probleem was aan de stropdaspipo aan de balie en hij vertelde dat het verbruik netjes is als je sportief rijd, ik zei nog een keer dat ik met een slakkengangetje rij en niet sportief, "nou dan kunt u de motor laten uitlezen evt. afstellen", hij haalde een oud monteur erbij en ik vertelde mijn probleem , die pakte een rekenmachine en begon te tikken, hij kwam met een bedrag van 219 euro !!! voor een controle exclusief materiaal en montage kosten bij een eventueel defect.... de stropdaspipo dacht ook nog eens dat ie grappig was door te zeggen: als ik u was , zou ik dan liever die 219 euro uitgeven aan diesel, u kunt er heel wat extra volle tanken diesel voor kopen. ik gaf een kleine glimlach en ben boos de showroom uit gelopen...
ten derde : vervolgens gaat een paar maanden later de airco stuk , ben naar een gecertificeerde airco garage gegaan en daar bleek dat de verdamper lek is,de monteur wees waar het gas uit een leiding van de verdamper lekte en keek daarna naar de kentekenplaat en vroeg of ik nog renault garantie of bovag garantie heb, want volgens de monteur is dat een zeldzaam defect en kwam met een hoog bedrag. het werd mij aangeraden om naar de dealer te gaan om te informeren naar een coulance regeling. ik weer terug naar die 'grappige' stropdaspipo, ik vertelde weer mijn probleem , dit keer over de airco. een baliemedewerker begon op zijn toetsenbord te rammen en kwam met de conclusie dat de NET 15.000 km buiten de garantie viel.... de chef werkplaats keek geloofde me niet en wou even onder de motorkap kijken, nou ga je gang. ik wees aan waar de aircomonteur en ik de lek hebben aangetroffen en hij gaf toe dat ie dan inderdaad vervangen moet worden. ik vertelde dat ik het belachelijk vind dat een auto van zo'n jonge leeftijd ZOVEEL ernstige gebreken heeft. hij zweeg en kwam met de verklaring dat weet ik niet. we kunnen u helaas niet meer helpen.
ten vierde erger ik me aan een irritant klapperend geluid die bij het rechtervoorwiel (bestuurderkant) vandaan komt, volgens mijn garage komen dit soort wielophangklachten steeds meer voor ook bij veel andere merken (VW , audi ) is de kwaliteit ook net zo beroerd.
ik had voor deze 'maandagmorgen bak' ook een renault megane diesel en heel veel plezier aan gehad, was wel trager (geen turbo) maar was wel flink zuiniger en zeer zeer betrouwbaar, ik heb 'm met verdriet moeten verkopen aan een exporthandelaar omdat i.v.m. hoge kilometerstand(256.000km voor een net 6 jaar oud), geen 1 garage een mooi inruilbedrag wou geven. sterker nog, ik heb 2 neven die nog in dat zelfde type diesel model rondrijden en zelf ook geen problemen meer hebben.
tros radar en lezers , kunnen jullie mij advies geven , juridische stappen ondernemen of de renault importeur of garage moeilijk maken ?
met vriendelijke groet,
Versace1
[email protected]