problemen bij MULTIKABEL (iemand T.U. telefonie gedaan?)
Geplaatst: 30 nov 2005 12:46
Zijn er meer mensen die klachten hebben over Multikabel?
Mijn Siemens euroset 835 telefoon doet het niet meer sinds ik ben overgestapt van KPN naar Multikabel.
1) Ik kan er wel mee bellen maar niet gebeld worden.
2) Bij een kennis met ook een Multikabel telefoon aansluiting werkt deze Siemens telefoon wel volledig.(instellingen telefoon niet veranderd)
3) Dit uitgelegd aan Multikabel die hierop het modem kwam omruilen maar dit hielp niet. Verder van alles geprobeerd met omruilen snoertjes e.d. maar niets helpt.
4) Ik vraag Multikabel om nieuwe telefoon voor mij te betalen maar antwoord is:
"Daar uitgesloten is dat het probleem in het toestel ligt kunnen wij niet ingaan op dit voorstel."(van nieuwe telefoon betalen) (Logica ontgaat mij volledig)
(kreeg een cadeaubon van €5,-- om de pijn te verzachten, het kan niet op!)
5) Ander toestel (oudere KPN toestel) werkt wel op mijn Multikabel lijn.
(Siemens euroset 835 dus niet op mijn lijn maar wel bij kennis)
Het is voor mij een raadsel en heb nu geen knappe telefoon met antwoordapparaat meer.
6) Is er iemand die weet wat de oorzaak zou kunnen zijn want er moet iets anders zijn aan mijn binnenkomende signaal lijkt mij, maar Multikabel zegt er het fijne niet van te weten. (of willen dit niet prijsgeven)
Verder:
7) de genoemde kennis heeft trouwens wel problemen met z'n nummerweergave: die werkt niet op zijn toestel want die ondersteunt het DTMF systeem;
KPN gebruikt het DTMF systeem- maar Multikabel gebruikt het FSK systeem voor nummerweergave.
Ik heb gelezen dat er toestellen zijn die beide systemen ondersteunen. (goed om te weten voordat je een nieuw toestel gaat kopen)
Mijn Siemens euroset 835 telefoon doet het niet meer sinds ik ben overgestapt van KPN naar Multikabel.
1) Ik kan er wel mee bellen maar niet gebeld worden.
2) Bij een kennis met ook een Multikabel telefoon aansluiting werkt deze Siemens telefoon wel volledig.(instellingen telefoon niet veranderd)
3) Dit uitgelegd aan Multikabel die hierop het modem kwam omruilen maar dit hielp niet. Verder van alles geprobeerd met omruilen snoertjes e.d. maar niets helpt.
4) Ik vraag Multikabel om nieuwe telefoon voor mij te betalen maar antwoord is:
"Daar uitgesloten is dat het probleem in het toestel ligt kunnen wij niet ingaan op dit voorstel."(van nieuwe telefoon betalen) (Logica ontgaat mij volledig)
(kreeg een cadeaubon van €5,-- om de pijn te verzachten, het kan niet op!)
5) Ander toestel (oudere KPN toestel) werkt wel op mijn Multikabel lijn.
(Siemens euroset 835 dus niet op mijn lijn maar wel bij kennis)
Het is voor mij een raadsel en heb nu geen knappe telefoon met antwoordapparaat meer.
6) Is er iemand die weet wat de oorzaak zou kunnen zijn want er moet iets anders zijn aan mijn binnenkomende signaal lijkt mij, maar Multikabel zegt er het fijne niet van te weten. (of willen dit niet prijsgeven)
Verder:
7) de genoemde kennis heeft trouwens wel problemen met z'n nummerweergave: die werkt niet op zijn toestel want die ondersteunt het DTMF systeem;
KPN gebruikt het DTMF systeem- maar Multikabel gebruikt het FSK systeem voor nummerweergave.
Ik heb gelezen dat er toestellen zijn die beide systemen ondersteunen. (goed om te weten voordat je een nieuw toestel gaat kopen)