Zeker als de eerste klanten waarbij straks de 6 maanden voorbij zijn en dan een vermogen moeten betalen voor een paar extra zenders.
Sorry, je hebt je niet in het product en de prijzen verdiept en over je eerste argument heb ik het een en ander al toegelicht.
Hier nog even alles op een rijtje, maar eigenlijk zou je jezelf hier in moeten verdiepen 'als' je met zo'n verwijt aan komt zetten.
Ik beperk me hier tot digitale TV, want daar begon je zelf ook over en maakt het voor de andere lezers tenminste nog overzichtelijk
* Je betaalt
2,16 euro in de maand bovenop het abbonement voor je kabel TV en dan krijg je
- 42 zenders
- TV gids
- interactieve diensten (films bestellen b.v.)
- 50 muziekkanalen
En de rest staat te lezen op de site van upc, want het rijtje is lang.. erg lang. Wist je eigenlijk wel wat de digitale TV van UPC voor je dit opmerkte? Leg het eens naast elkaar en kom dan nog eens tot de conclusie.
Voor jouw canadigitaal betaal je voor wat je er voor krijgt een stuk meer.
en............. veel beter beeld en storingsvrij.
Dit geldt ook voor de mediabox, met de note dat als er een keer storing mocht zijn je altijd terug kunt vallen op het oude analoge systeem. Hoe los je dit op met jouw Canadigitaal?
Nou ik weet wel zeker van niet. De gehele manier van exploitatie van deze doos en de hoeveelheid klachten/problemen zullen dit bedrijf alleen maar vaster in de top 3 van slechte bedrijven zetten.
Ik laat UPC hier even buiten, want ik ken de interne organisatie niet, maar ik wil je wel graag mijn kijk hierop geven. En daarna hoor ik graag jouw mening erover.
Een slecht bedrijf is een bedrijf wat afwacht, een bedrijf wat eerst de kat uit de boom kijkt en 7 jaar later nog eens in de markt springt als het te laat is.
Daarnaast heeft ieder bedrijf wel een percentage ontevreden klanten, ik schat dat dit percentage bij UPC niks groter is dan bij de meeste andere grote bedrijven. Alleen.. ja, ze hebben veel klanten, dus als daarvan 1% ontevreden is dan zijn dat er nogal wat.
Ken jij van alle ontevreden klanten de reden waarom ze ontevreden zijn? Een groot aantal zal idd 'terecht' ontevreden zijn, maar je hebt ook mensen die klagen omdat ze zelf het probleem vormen.
Laatst b.v. een verhaal gehoord van een mevrouw die bij de energieleverancier over haar stroomverbruik ging klagen en niet wist dat haar koelkast, magnetron e.d. stroomverbruik opleverden. Ze wist uberhaupt niet dat een stekker in het stopcontact zorgde voor stroomtoevoer en leg dat zulke mensen maar eens uit.
'Die' gevallen heb je dus ook en geef zulke mensen internet en het ligt 'altijd' aan degene die het aanbied. Daarnaast heb je nog een catagorie mensen die er een sport van maken om 'iedereen' in hun omgeving, of het nu de gemeente, kennissen, bedrijven of andere instellingen zijn.. aan te klagen voor niks. Die raken dus geobserdeert en zien iedereen en alles als een bedreiging.
Zulke mensen zijn ook in radar verschenen, waar achteraf dus een rectificatie moest plaatsvinden.. maar dan heeft het bedrijf hier al schade door ondervonden.
Hoe een consumentenprogramma een bedrijf kapot kan maken is wel bewezen met het bedrijf Exota waarbij men een kogel door een flesje liet jagen om te bewijzen dat ze zogenaamd 'spontaan' explodeerden.
Vergeet niet dat consumentenprogramma's soms ook dingen aandikken voor de kijkcijfers. De Tros zit bij de publieke omroep maar wil wel goed 'scoren'. Luister b.v. alleen maar naar het 'spannende' muziekje wat Radar altijd onder een 'zaak' zet, dat maakt ieder bedrijf meteen verdacht. Waar zit je nu in te posten? juist het 'UPC internet' topic, dit trekt alleen maar klachten en achteraf zegt men 'zie je wel'. Maar hee, als je hier bij wijze van spreken het 'Xs4all klachtentopic' van maakt gaat iedereen XS4all bashen.
En dat is juist de reden waarom ik hier nooit zou gaan klagen over een bedrijf want de opzet staat me tegen. Een programma als Kassa vind ik veel objectiever omdat ze ook zelf goed onderzoek doen en niet alles klakkeloos aannemen.
Maar verder over Digitale TV. Met 'interactieve' (niet te verwarren met het oude systeem) digitale TV is UPC de trendsetter in Nederland. Als UPC niet begonnen was dan had Philips het bij wijze van spreken wel gedaan want in het buitenland heeft dit product zich al bewezen. Natuurlijk zitten er in het begin kinderziektes in, maar hee... die zaten ook in de eerste versies van Windows XP, het bakje is digitaal dus als jij 'm 's nachts laat aanstaan haalt het geregeld de nieuwste en verbeterde firmware binnen die veel problemen automatisch kunnen oplossen