InternetPlus Bellen KPN
Geplaatst: 19 apr 2006 18:20
Bij het onderwerp Planet - KPN internetbellen worden al een groot aantal herkenbare problemen beschreven over internetbellen. Zelf begin ik er niet aan maar mijn buurman heeft er wel voor gekozen omdat hij een extra nummer wilde voor zijn fax. InternetPlus Bellen (IPB) van de KPN leek daarvoor de voordeligste oplossing. Inmiddels weet hij beter. De aanvraag en het aanleggen werden prima door de KPN geregeld. Een monteur heeft het aangelegd en het leek goed te functioneren. Tot het moment dat de lijn daadwerkelijk werd omgezet. Vanaf dat moment dus geen verbinding meer en dus werd mijn raad gevraagd. Ik heb alles nagekeken en na geconstateerd te hebben dat het probleem echt in de verbinding zat de KPN gebeld. Daar begint de ellende. De overigens vriendelijke en correcte medewerkers beginnen allerlei standaard vragen af te vuren en laten je allerlei dingen doen die je al gedaan hebt. Conclusie: u heeft het verkeerd aangesloten. Na enige discussie en omleggen van kabels wordt toch duidelijk dat er iets anders aan de hand is en wordt je doorverbonden. Dan begint het verhaal weer bij het begin. Uiteindelijk is toch duidelijk dat er een storing is. Doorverbonden met de storingsdienst. Weer de zelfde vragen en acties en ten slotte na ca. 1,5 uur dan de conclusie dat er iemand langs moet komen (dit terwijl ik dat al direct had aangegeven omdat ze zelf de montage gedaan hebben).De expedia box was waarschijnlijk stuk. Er kon twee dagen later iemand langs komen.
Monteur is geweest en heeft geconcludeerd dat de montage verkeerd is uitgevoerd. Verder werd het probleem veroorzaakt door de alarm installatie. Alles is opnieuw gemonteerd en de alarminstallatie is afgekoppeld. Deze werkt geeft dus vanaf dat moment geen meldingen meer. Om dat op te lossen moet er weer een analoge lijn komen Bij de montage is hier al rekening mee gehouden.
Alles heeft enige weken goed gewerkt en buurman heeft een nieuwe analoge lijn aangevraagd voor het alarmsysteem. Deze week kreeg hij bericht dat aanleg nog niet direct mogelijk is door technische problemen. Kan gebeuren maar, wat blijkt, de verbinding is ook weer weg. En dus kom ik weer in het spel en beginnen we weer van voren af aan. Weer drie keer doorverbonden en tenslotte bericht dat er iemand langs zal komen omdat de expedia box waarschijnlijk stuk is. Dit alles nu in ca. 3 kwartier en de monteur komt morgen al. Vooruitgang!!
Ben benieuwd wat de conclusie nu zal zijn. Mijn conclusie is in ieder geval dat de service bij KPN niet best is. Ook lijkt het er sterk op dat ze nog niet in staat zijn deze nieuwe dienst goed aan te sluiten. De meterkast van mijn buurman is inmiddels een fraaie spagetti van draden geworden waarvan ik als ervaren ICT'er geen kaas meer kan maken.
Monteur is geweest en heeft geconcludeerd dat de montage verkeerd is uitgevoerd. Verder werd het probleem veroorzaakt door de alarm installatie. Alles is opnieuw gemonteerd en de alarminstallatie is afgekoppeld. Deze werkt geeft dus vanaf dat moment geen meldingen meer. Om dat op te lossen moet er weer een analoge lijn komen Bij de montage is hier al rekening mee gehouden.
Alles heeft enige weken goed gewerkt en buurman heeft een nieuwe analoge lijn aangevraagd voor het alarmsysteem. Deze week kreeg hij bericht dat aanleg nog niet direct mogelijk is door technische problemen. Kan gebeuren maar, wat blijkt, de verbinding is ook weer weg. En dus kom ik weer in het spel en beginnen we weer van voren af aan. Weer drie keer doorverbonden en tenslotte bericht dat er iemand langs zal komen omdat de expedia box waarschijnlijk stuk is. Dit alles nu in ca. 3 kwartier en de monteur komt morgen al. Vooruitgang!!
Ben benieuwd wat de conclusie nu zal zijn. Mijn conclusie is in ieder geval dat de service bij KPN niet best is. Ook lijkt het er sterk op dat ze nog niet in staat zijn deze nieuwe dienst goed aan te sluiten. De meterkast van mijn buurman is inmiddels een fraaie spagetti van draden geworden waarvan ik als ervaren ICT'er geen kaas meer kan maken.