@Rob(erta) < Hé, je noem mij toch ook Simone?
Ik ben met je eens dat zij het beste een schrijven naar de klant kan geven, je kunt elk jaar contract opzeggen voor heet einde er van en als je een prijsverhoging krijgt dan mag en kan je die annuleren.
Je kan het met me eens zijn, maar ze zijn dat bij wet verplicht. Jammer dat CDS de verhoging niet meedeelt (ik ga niet elke maand op de site van CDS lopen kijken) en bovendien erg stug is met het opzeggen (ontkennen van ontvangen opzegging, termijn anders interpreteren) Bovendien zijn de verhogingen onredelijk hoog.
Het feit over het aanschaffen van een nieuwe kaar als je een setupbox heb hoef je geen nieuwe kaart te kopen heb ik ook nooit hoeven doen.
Wel als je een Irdeto ontvanger hebt.
Als je niet naar de schotel kunt kijken dat je het niet kan betalen dan kan je zeker niet naar kabeltv kijken. Goedkoopste kabel tarief is 13 tot 14 euro per maand kijk je digital dan kost deze al 20 euro per maand en lang niet dezelfde kwaliteit.
Hier in Ridderkerk kost kabel 9,63 euro per maand. Bovendien kun je er meerdere tv's zonder al teveel technische aanpassingen probleemloos aansluiten.
Uitgaande van deze prijs kost mij de schotel (2 stuks)
7,95 + tweede kaart setupbox 1 euro is 8,95 per maan dan en dan heb je bovendien nog veel meer keuze als bij de kabel dit scheelt dus 11 euro per maand dan heb ik mijn spullen er in een paar jaar uit bij de kabel moet je ook een digitale ontvanger kopen.
Dat veel meer keuze is ook van toepassing zonder een abonnement van CDS (zo'n 3000)
Voor de kabel wordt de decoder vaak door de kabelexploitant ter beschikking gesteld.
Mijn berkening gaat uit dat ik twee ontvangers heb, als ik een ontvanger heb ben ik nu 39,95 per jaar met setopbox per jaar kwijt tegenover 168,00 euro kabel en een veel mooier beeld dus wat is goedkoper.
huh? daarnet zeg je nog 8,95 per maand....das 107,40 + 39,95 dus 147,35
Dat mooiere beeld is in de loop der jaren stukken minder geworden, doordat CDS meer zenders per transponder doorgeeft.
De kaart moest ik wel degelijk kopen omdat ik een IRDeto ontvanger heb. De oude IRdeto kaart heeft 7 jaar zonder problemen gefunctioneerd en functioneerde prima totdat CDS besloot Irdeto2 toe te moeten passen. Nu blijkt mij waarom.
De nieuwe heeft een half jaar goed gefunctioneerd en daarna weigerde hij te updaten. Elke keer via internet geprobeerde te heraktiveren, geen succes. Na briefwisseling (telefonisch heeft geen nut) met canal plus werkte hij opeens op
miraculeuze wijze wel......voor een paar maanden om precies te zijn. Canal plus zegt doodleuk dat ik maar een andere ontvanger moet aanschaffen. Dat doe ik ook wel, maar niet om CDS te ontvangen. Ik ga niet weer een kaart van 80 euri aanschaffen en een CAM van 60 Euro om vast te zitten aan een provider die denkt zich boven de wet denkt te kunnen stellen.
Nu heb ik het abo inmiddels opgezegd, maar krijg bij het horen van CDS een bittere smaak in mijn mond ivm de achterbakse manier van tariefsverhogingen en te kaartwisseltruuk om nog meer geld los te peuteren. NL1 2 en 3 kan ik niet kijken via satelliet.(via Irdeto2 kaart)
Opta is er alleen om eerlijke concurrentie op de telecommunicatiemarkt te garanderen.
Dus Rob(erta) ik vind het fijn dat jij (nog) geen problemen hebt met CDS en er zelf tevreden over bent, maar er zijn er talloze die je mening niet delen. En de meeste vinden de tariefsverhogingen (ver
viervoudiging in enkele jaren) niet normaal, zeker niet omdat ze niet aangekondigd worden.
Qua satellietontvangst denk ik dat je me weinig wijzer kunt maken, ik was er al mee bezig toen je alleen maar weersatellieten kon ontvangen met zelfgebouwde antennes. Ook de opkomst van RTL4 met luxcrypt decoder actief meegemaakt. Heb ook nog analoge ontvangers, actuators, kaartprogrammers, WF T90 etc etc..
klik eens op mijn naam en kijk eens naar de posts die ik hier op dit forum heb gedaan. Ben ook in de nieuwsgroepen actief en diverse satellietfora.
@Margareth
Succes, ik wist natuurlijk niet hoe ver je al was qua briefwisseling. In ieder geval succes, en ik wil je graag helpen.