Ik voel me om de volgende reden nogal klantonvriendelijk benaderd door het bedrijf www.i3d.nl. Het betreft hier een gameserver verhuur bedrijf.
Ik huur samen met een paar vrienden van mij een gameserver (spelletjes server) zodat we gezellig met elkaar online een spelletje tegen elkaar kunnen spelen.
Ik heb de verantwoordelijkheid voor de betaling op me genomen en maak dus de rekening voor die server over.
De regel bij i3d.nl is als volgt. Je betaald een vast maandbedrag van (in mijn geval) €38,75 en na ontvangst van betaling word je gameserver online gezet. Dit is eigenlijk niet meer dan normaal. Vanaf dag één nadat ik de eerste betaling keurig netjes op tijd had gedaan werd ik met een heel erg grote regelmaat van ongeveer 1 keer per 2 a 3 dagen herinnerd aan het betalen van alvast de volgende termijn. In de vakanties is dit zelf nog regelmatiger. 2 a 3 keer per dag!!
Ik heb het bedrijf er over geinformeerd en gevraagd of ze daar mee wilden stoppen om dat het nogal storend is om elke keer een email van hen te krijgen op het moment dat er nog helemaal geen spraken is van een betalingsachterstand maar dat er spraken is van gewoon een rekening die pas een maand later weer betaald dient te worden.
Men heeft geen gehoor gegeven aan mijn verzoeken om te stoppen met "spammen" en bleef dus vrolijk doorgaan tot mijn grote ergernis.
Maar goed... Ik huur nu samen met die vrienden van mij die server 4 maanden en alles ging goed. Totdat ik voor mijn werk onverwachts ineens naar het buitenland moest voor 5 dagen. Nou normaal is dat helemaal geen probleem, was het niet zo dat ik toen ik in het buitenland was, te horen kreeg dat het een paar dagen langer ging duren dan voorspeld. Om precies te zijn 8 dagen.
Ik kom na 8 dagen weer thuis en start mijn computer op om mijn email te checken en zie tot mijn grote verbazing een email van i3d.nl. Ik dacht nog toen ik de subject las... Ow ja ffuh snel overmaken want ik ben een dag te laat nu door dat ik langer in het buitenland was.
Ik lees die mail eerst aandachtig even door en zie het volgende staan.
Let wel, de rekening was slecht één dag te laat. ÉËN DAG!!!In het controlpanel vind u de factuur voor de huidige periode. Helaas hebben wij nooit een betaling of opzegging ontvangen. De factuur wordt deze week aangemeld bij incassoburo Intrum Justitia wegens uw verzuim. De factuurdetails zijn :
Het rare hier aan is dat ik juist nu ik een herinnering behoor te krijgen, dat ik die NIET krijg maar dat er gelijk een incasso bureau word ingeschakeld alsof ik een of andere criminele wanbetaler ben terwijl ik voorgaande facturen altijd keurig betaald heb en op tijd.
Ik voel me nu enigzins genaaid. Nu is mijn vraag aan eventuele lezers... Hoe gaat dat normaal in zijn werk als een rekening van welk bedrijf dan ook één dag over tijd is? Volgens mij moet je JUIST DAN eerst een herinnering krijgen met een verzoek om alsnog binnen 14 of 30 dagen te betalen. Als je er dan alsnog geen gehoor geeft door middel van een betaling, dan kan men overgaan tot het laten incasseren door een incasso bureau of zie ik dit nu helemaal verkeerd?!
Graag hoor ik even hoe dit nou in zijn werk hoort te gaan want het bedrijf is niet voor rede vatbaar als het gaat over de communicatie omtrent dit voorval.
Met vriendelijke groeten....[/quote]