LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat is wijsheid????
Wat is wijsheid????
Kort samengevat; mijn overgrootvader (92 jaar), is ooit overgehaald om een WV3D af te sluiten (als zakcentje ).
Wegens een slechtere gezondheid ben ik toentertijd op de polis bijgeschreven als "begunstigde".
Dexia stelde dat aan de eind van de rit 2 handtekeningen beiden hoofdelijk aansprakelijk waren.
Restschuld was 8950 euro, liep na een jaar of 4 op tot zo'n 22.000 euro (rente, incasso etc.).
Mijn deel heb ik toen laten vernietigen door mijn vrouw aangezien mijn vrouw er geen weet van had wat echter toentertijd niet werd geaccepteerd door Dexia. Gevolg een A codering bij het BKR.
Bij het afsluiten onlangs van een nieuwe hypotheek had ik mijn verhaal gedaan bij mijn tussenpersoon en bleek dit geen probleem te zijn.
Navraag bij BKR leerde echter dat er geen A-notering meer stond!!!!!!!!
Hier had ik nooit bericht van gekregen van Dexia?????????
Echter bij mijn grootvader is er een rekensom van Duisenberg op los gelaten van 1/3 restschuld, wat een schuld zou betekenen van 2830 euro.
Wat is nu wijsheid, de man is 92, opent zelf zijn post niet meer, heeft geen benul wat er allemaal speelt.
De aanhef op zijn brief was nog wel en/of met mijn naam. Echter zelf heb ik geen bericht van D. gekregen.
Het betreft dus eigenlijk een deel eegalease, wat zou betekenen geen restschuld, je kan een contract dan toch niet in 2' en opdelen???
Mitchell
Wegens een slechtere gezondheid ben ik toentertijd op de polis bijgeschreven als "begunstigde".
Dexia stelde dat aan de eind van de rit 2 handtekeningen beiden hoofdelijk aansprakelijk waren.
Restschuld was 8950 euro, liep na een jaar of 4 op tot zo'n 22.000 euro (rente, incasso etc.).
Mijn deel heb ik toen laten vernietigen door mijn vrouw aangezien mijn vrouw er geen weet van had wat echter toentertijd niet werd geaccepteerd door Dexia. Gevolg een A codering bij het BKR.
Bij het afsluiten onlangs van een nieuwe hypotheek had ik mijn verhaal gedaan bij mijn tussenpersoon en bleek dit geen probleem te zijn.
Navraag bij BKR leerde echter dat er geen A-notering meer stond!!!!!!!!
Hier had ik nooit bericht van gekregen van Dexia?????????
Echter bij mijn grootvader is er een rekensom van Duisenberg op los gelaten van 1/3 restschuld, wat een schuld zou betekenen van 2830 euro.
Wat is nu wijsheid, de man is 92, opent zelf zijn post niet meer, heeft geen benul wat er allemaal speelt.
De aanhef op zijn brief was nog wel en/of met mijn naam. Echter zelf heb ik geen bericht van D. gekregen.
Het betreft dus eigenlijk een deel eegalease, wat zou betekenen geen restschuld, je kan een contract dan toch niet in 2' en opdelen???
Mitchell
Re: Wat is wijsheid????
De schuld op het contract is niet op u te verhalen: U was "begunstigde", maar dit is door uw partner vernietigd. U bent dus niet aansprakelijk voor de schuld die er staat, maar dat is de andere contractant, ofwel uw overgrootvader.
Wat daar wel tegenover staat is dat uw vader destijds dus al een aardig hoge leeftijd had, en als ik het zo lees u zich weinig tot niet bewust was van de risico's van dit product. Het is de verantwoordelijkheid van de bank u voldoende in te lichten over de risico's van het product dat u (of uw schoonvader) aanging.
De mogelijkheden die er zijn liggen wat dat betreft vrij simpel: Of de duisenberg accepteren, en dan moet uw overgrootvader de restschuld afbetalen, of u start een procedure (uw schoonvader start een procedure). Het ligt een beetje aan de inleg of dat het waard is. Als u een simpele berekening maakt: 60% van inleg + restschuld, en dat vergelijkt met de korting die de duisenberg regeling uw overgrootvader biedt, moet u kijken of dat verschil u een procedure waard is, waar ook de nodige kosten aan zitten. mocht u hierover meer informatie wilt kunt u ook altijd bellen met leaseproces, op nummer 0900-8865. Hier kan u een advies krijgen over wat in uw situatie de beste optie is.
Er zijn uiteraard ook andere stichtingen zoals platform aandelenlease dat u heirbij wellicht kan helpen.
Met vriendelijke groet,
G. Hagens
Wat daar wel tegenover staat is dat uw vader destijds dus al een aardig hoge leeftijd had, en als ik het zo lees u zich weinig tot niet bewust was van de risico's van dit product. Het is de verantwoordelijkheid van de bank u voldoende in te lichten over de risico's van het product dat u (of uw schoonvader) aanging.
De mogelijkheden die er zijn liggen wat dat betreft vrij simpel: Of de duisenberg accepteren, en dan moet uw overgrootvader de restschuld afbetalen, of u start een procedure (uw schoonvader start een procedure). Het ligt een beetje aan de inleg of dat het waard is. Als u een simpele berekening maakt: 60% van inleg + restschuld, en dat vergelijkt met de korting die de duisenberg regeling uw overgrootvader biedt, moet u kijken of dat verschil u een procedure waard is, waar ook de nodige kosten aan zitten. mocht u hierover meer informatie wilt kunt u ook altijd bellen met leaseproces, op nummer 0900-8865. Hier kan u een advies krijgen over wat in uw situatie de beste optie is.
Er zijn uiteraard ook andere stichtingen zoals platform aandelenlease dat u heirbij wellicht kan helpen.
Met vriendelijke groet,
G. Hagens
Het feit dat de A-codering is weggehaald bij mijzelf betekent dat hier dat Dexia accepteert dat mijn vrouw het contract heeft vernietigd?
Dit staat namelijk weer in tegenstelling tot de aanhef met en/of..op de brief van mijn grootvader????
Mitchell
Dit staat namelijk weer in tegenstelling tot de aanhef met en/of..op de brief van mijn grootvader????
Mitchell
Mitchell, Ghagens,
Sorry, maar wat is het nou?
Overgrootvader, grootvader, schoonvader of vader?
Maakt niet echt uit maar het kan soms verwarring opleveren!
Overigens wel ingewikkeld!
Raadpleeg b.v Piet Koremans eens.
[email protected]
Sorry, maar wat is het nou?
Overgrootvader, grootvader, schoonvader of vader?
Maakt niet echt uit maar het kan soms verwarring opleveren!
Overigens wel ingewikkeld!
Raadpleeg b.v Piet Koremans eens.
[email protected]
-
De samenhang der tekst lijkt verdacht veel op die van ene chanmaster!
Elke vergelijking gaat mank, want de "teksten" van ene Chanmaster bevatten nimmer enige samenhang.....De samenhang der tekst lijkt verdacht veel op die van ene chanmaster!
Enig idee wat de titel Master of Chan inhoudt
-
Chan Centre historique des archives nationales-Paris Centre.
Waarschijnlijk de directeur van.
Waarschijnlijk de directeur van.
-
"Chan" staat voor Channel. Chanmaster is operator.
En hiermee zet deze persoon mensen soms op het vrkeerde been.
Wie gaat er nou tegen een "chanmaster" in.
Google de naam chanmaster maar eens.
Wie gaat er nou tegen een "chanmaster" in.
Maar hij zou willen dat dit hier zo was."Chan" staat voor Channel. Chanmaster is operator.
Google de naam chanmaster maar eens.
Rectificatie; ''Chinese boerenkaas''!
Ja, ik was hierin niet volledig duidelijk:
Het is overgrootvader, maar ik schreef het inderdaad hier en daar verkeerd.
De situatie opzich is redelijk nieuw voor mij. zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het inderdaad zo is dat de vernietiging geaccepteerd is. Niet geheel onbegrijpelijk ook: U was niet de enige contractpartij, dus ze krijgen in die zin hun geld ook wel als u geen partij bent, of dat is in elk geval waar ze allicht vanuit gaan. In die zin is het niet onbegrijpelijk dat ze uw vernietiging accepteren, om te zorgen dat daar in elk geval geen onnodige kosten / problemen van komen.
Of het in die zin op eegalease te gooien is weet ik eerlijk gezegd niet. Uw overgrootvader was als ik het goed begrepen heb de contractpartij, en u was begunstigde. Vanuit deze informatie zou mijn vermoeden zijn dat het eegalease van uw kant niet betekend dat er voor hem geen restschuld overblijft, maar dat als u vernietigd, alles overgaat naar uw overgrootvader (nou zou dat als ik het zo zie vanuit maatschappelijk oogpunt niet terrecht zijn, dus daar zou ik informatie over moeten zoeken).
Wat u natuurlijk altijd kan doen is contact opnemen met Dexia, uitleggen dat uw partner het heeft vernietigd, en hoe het met de restschuld zit. Als daar afwijzend op gereageerd wordt zijn er meerdere belangenorganisaties die u hierbij verder kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Gerolf Hagens
Het is overgrootvader, maar ik schreef het inderdaad hier en daar verkeerd.
De situatie opzich is redelijk nieuw voor mij. zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het inderdaad zo is dat de vernietiging geaccepteerd is. Niet geheel onbegrijpelijk ook: U was niet de enige contractpartij, dus ze krijgen in die zin hun geld ook wel als u geen partij bent, of dat is in elk geval waar ze allicht vanuit gaan. In die zin is het niet onbegrijpelijk dat ze uw vernietiging accepteren, om te zorgen dat daar in elk geval geen onnodige kosten / problemen van komen.
Of het in die zin op eegalease te gooien is weet ik eerlijk gezegd niet. Uw overgrootvader was als ik het goed begrepen heb de contractpartij, en u was begunstigde. Vanuit deze informatie zou mijn vermoeden zijn dat het eegalease van uw kant niet betekend dat er voor hem geen restschuld overblijft, maar dat als u vernietigd, alles overgaat naar uw overgrootvader (nou zou dat als ik het zo zie vanuit maatschappelijk oogpunt niet terrecht zijn, dus daar zou ik informatie over moeten zoeken).
Wat u natuurlijk altijd kan doen is contact opnemen met Dexia, uitleggen dat uw partner het heeft vernietigd, en hoe het met de restschuld zit. Als daar afwijzend op gereageerd wordt zijn er meerdere belangenorganisaties die u hierbij verder kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Gerolf Hagens
NB,Wat u natuurlijk altijd kan doen is contact opnemen met Dexia, uitleggen dat uw partner het heeft vernietigd, en hoe het met de restschuld zit. Als daar afwijzend op gereageerd wordt zijn er meerdere belangenorganisaties die u hierbij verder kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Gerolf Hagens
Dexia zal [bijna altijd] proberen e.e.a. in zijn / haar voordeel uit te leggen!
Het is beter om eerst een Belangenorganisaties en of een Advocaat te raadplegen!
B.v. [email protected]
Geen slapende honden.....enz.!
Neem het deze siamese tweeling maar niet kwalijk chanman, eigenlijk zijn "ze" best wel leuk samen vind je ook niet?Van Dalen
Geplaatst op 23 Mrt 2007 12:39 door Van Dalen
--------------------------------------------------------------------------------
Een Chanmaster? Is dat niet een Chinese hoerenbaas?
Naar boven
pluutje
Geplaatst op 23 Mrt 2007 21:02 door pluutje
--------------------------------------------------------------------------------
Rectificatie; ''Chinese boerenkaas''!
Naar boven
-
Dan komt een uitspraak uit een conferance van Wim Kan bij mij naar boven!
Bij mekaar deugen ze niet en van mekaar meugen ze niet
Bij mekaar deugen ze niet en van mekaar meugen ze niet
Over wie hebben jullie het eigenlijk?
Ik heb geen idee maar ik ben het er wel mee eens!
Ik heb geen idee maar ik ben het er wel mee eens!
-
Nver mind!