Pagina 1 van 4

Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 16 mei 2007 12:29
door w0rstebr00dje
Het verhaal:

Ik mail de eigenaar de winkel voor een prijsopgave van geheugen, en krijg die toegestuurd per mail. Ik ga naar de winkel om het product te halen, de verkoper ziet andere prijzen in het systeem dan wat de eigenaar noemde. Ik wijs hem op mijn mailwisseling met de eigenaar. De eigenaar is niet aanwezig.

Ik neem het geheugen vast mee, ik spreek de eigenaar er zelf wel over aan, ik had het geheugen hard nodig en heb gedurende 1,5 jaar vaker zaken gedaan met dit bedrijf dus vertrouwde het wel. Ik heb 44 euro meer betaald dan aangekondigd.

De eigenaar erkent later per mail dat de prijzen in het systeem / internet nog niet aangepast waren, en biedt aan mij te compenseren. Hij biedt vervolgens 2x zoveel geheugen aan. Ik kan niet meer geheugen kwijt in mijn systeem, dus heb er niks aan mail ik terug. Wat ik wel nodig heb is laptopgeheugen.

Laptopgeheugen blijkt leverbaar, voor 10 euro bijbetalen. Dus 54 euro. Elders kost dit minder. Ik zeg dat ik dit te duur vindt, dat ik liever het prijsverschil terugheb, of het geheugen wel wil nemen maar dan voor 44 ipv 54 euro. niks bijbetalen dus.

Hier kwamen we niet uit. Ik vond dat ik recht had op het prijsverschil, de winkelier vond van niet. Uiteindelijk heb ik het geheugen willen ruilen tegen 2 headsets, wat de winkelier weer geen goed idee vond.

Uiteindelijk hebben we het samen á la 'poldermodel' kunnen oplossen, er is één headset en één geheugenchip geleverd :) Ik kreeg er nota bene nog een gratis doosje cd's bij, erg aardig.

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 16 mei 2007 13:50
door skelter
:? volgens mij mis ik iets...
Je was er toch bij toen je "teveel" betaalde? Waarom heb je toen niet gevraagd of het wel klopte, dan had je altijd naar een andere winkel kunnen gaan.
En kun je ze nu niet nog gewoon terug brengen met je kassabon (zonder gezeur over extra module + inbouwen)?

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 16 mei 2007 14:26
door Geoffrey
Gelijk heeft die winkelier. Jij bent akkoord gegaan met de prijs die in de winkel is genoemd en jij hebt dat bedrag ook daadwerkelijk betaalt. Die verkoper heeft geen fout gemaakt... jij hebt een fout gemaakt!

Ik vind het nog netjes dat die meneer Osman zijn best doet om een oplossing te zoeken in de vorm van extra geheugen voor je laptop, tot het moment dat jij ineens hele andere eisen gaat stellen.

Wat dat betreft vind ik dat die winkel gelijk heeft... en jij niet.

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 16 mei 2007 14:37
door w0rstebr00dje
Ik vraag een prijs op, en krijg vervolgens voor een andere prijs geleverd. De eigenaar die de prijs had toegezegd (zoals is te lezen in mijn emails) was nietzelf aanwezig in de winkel.

Ik heb de verkoper op de e-mails met zijn baas gewezen, maar hij hield 50 euro als prijs aan. Ik had ook daadwerkelijk geheugen nodig, dus heb ik het alvast betaald en meegenomen om later met de beslissingsbevoegde de verkeerde prijs te bespreken.

dat ik betaald heb wil inderdaad wel zeggen dat ik akkoord ben gegaan met de verkoop. Máár, op de kassabon staat dat je binnen 8 dagen mag ruilen en dat je dan een tegoedbon krijgt.

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 16 mei 2007 15:48
door Geoffrey
Kijk, en dan wordt het weer anders. 't Is misschien handig als je het volledige verhaal neerzet, anders kunnen wij niet beoordelen of iets terecht is of niet. :)

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 16 mei 2007 17:42
door w0rstebr00dje
Haha, inderdaad :P Maar dat heeft zich pas afgespeeld ná het plaatsen van dit verhaal.

En los van de juridische kant vind ik de manier van handelen van de winkelier bijzonder zwak. Eerst een prijs noemen, een andere prijs aanhouden in je winkel, compensatie beloven en niets leveren...

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 16 mei 2007 17:44
door w0rstebr00dje
Op het moment dat ik me voor heb genomen het geheugen te ruilen heb ik het direct elders besteld, ditmaal wordt het bezorgd en gaat er dus een aantal dagen overheen. Maar omgerekend naar dezelfde hoeveelheden betaal ik nu 65 euro wat bij de andere winkel 210 euro zou kosten.

Scherpe prijzen joh... Waarschijnlijk lukt het hem al een tijdje om met dat soort prijzen weg te komen omdat je hier middenin een dorp zit.

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 19 mei 2007 11:36
door seagoing racer2
Best broodje,

ik vind dat de winkelier hier gelijk heeft en zeker geen oplichter is.

Je had gewoon dit geheugen in de winkel moeten laten liggen, en een andere keer terugkomen of ter plekke de baas laten bellen voor uitleg.
Je had ook op de bon kunnen laten aantekenen dat dit geheugen voor een andere prijs is beloofd, en dat je niet akkoord bent.

Je hebt niks geregeld, behalve een een hoop gezeur na afloop.

Ook het aanbod voor 2 X 1Gb en later de 512MB geheugenchip vind ik niet slecht, de winkelier was immers tot helemaal niets verplicht.

Jouw reactie is bot en feitelijk onjuist. Uiteindelijk zou je voor 110 euri namelijk 3 X 512 mb geheugen gekregen hebben, wat in ieder geval niet 2 keer te veel betaald is.
Volgens je eigen berekening zou het je altijd minimaal 86 euri kosten

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 19 mei 2007 22:10
door magel725
Ik heb de verkoper op de e-mails met zijn baas gewezen, maar hij hield 50 euro als prijs aan. Ik had ook daadwerkelijk geheugen nodig, dus heb ik het alvast betaald en meegenomen om later met de beslissingsbevoegde de verkeerde prijs te bespreken.
Waarom ga je er van uit dat degene in de winkel niet beslissingsbevoegd is? Dus je geeft daar aan dat de prijs niet klopt, en ze zeggen dat het wel klopt. Vervolgens betaal je die prijs gewoon! Sorry, maar dan ligt de fout niet bij de winkel.
Op internet komen ze niet boven de 30 euro, ik vind één keer bij jullie de dubbele prijs betalen voor geheugen wel genoeg geweest.
En na zo'n zin op zo'n toon haakt elke zichzelf respecterend persoon af. Ruilen of een tegoedbon is ook bijna altijd aan huisregels gebonden, zoals bijv. een ongeopende verpakking, en bovendien hoeft een winkelier niet te ruilen of een tegoedbon te geven en na een mail op die toon zou ik dat ook zeker zelf niet gedaan hebben.

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 20 mei 2007 08:32
door w0rstebr00dje
Mijn hemel zeg, ben ik nou zo onduidelijk geweest?

Vergeet de juridische blabla. Als je naar een winkel gaat die je KENT, waarvan je de eigenaar KENT, waar je al ANDERHALF JAAR ZAKEN MEE DOET, en zelfs al was dat niet zo...

Het gaat hier in de eerste plaats om gevoel. Weet je waarom een goede verkoper bij de kassa altijd iets in de richting van 'het is een mooi product meneer, u gaat er veel plezier van hebben' zegt? Dat is om jou een goed gevoel te geven over je aankoop.

Hoe goed voel jij je als je in goed vertrouwen een prijs doorkrijgt en in de winkel een andere prijs krijgt te horen.

En over gevoel gesproken, ik was heel boos toen ik dit bericht hier en elders plaatste. Los vanwie er in zn recht staat, heb je weleens gehoord van 'empathie'? Leuke om even op te zoeken...

Ik nam niks aan, jij wel. De verkoper heeft namelijk zelf gezegd dat hij daar niet ocver kon beslissen omdat zijn baas er niet was en dat ik het dan met hem zou opnemen. Mij is gezegd dat het geregeld zou worden, OOK door de eigenaar (zie mails).

Hoe goed voel je je nog als de eigenaar je dan twee keer zoveel probeert te verkopen als je je al bedonderd voelt. Want los van de juridische kant, hoeveel vertrouwen heb jij in een winkel als je 28 euro hoort wat later 50 euro blijkt.

Mijn reactie was alles behalve bot of lomp. Die man was met mij aan het onderhandelen. Ik deed gewoon een tegenvoorstel. Ik heb geen onderhandeling in mn leven gezien waarbij het tegenvoorstel begon met 'ik vind uw aanbod heel goed maar ik wil meer'. Nee, dan zeg je dat je dat te duur vindt. On-der-han-de-len. Zoek het eens op?

Ik heb alle recht om zijn prijzen te duur te vinden. En het is niet onbeleefd om dat te zeggen. Los daarvan, deze prijs was ook hoog.

Ik ben uiteindelijk terug naar de winkel gegaan om het geheugen te ruilen tegen 2 andere producten, ik had er geen goed gevoel meer bij.

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 20 mei 2007 13:42
door magel725
Ik heb alle recht om zijn prijzen te duur te vinden. En het is niet onbeleefd om dat te zeggen. Los daarvan, zijn prijzen ZIJN ook hoog. 4x meer dan in een willekeurige andere winkel, zoals ik jullie heb voorgerekend.
En dat is nou juist de clou die je niet schijnt te begrijpen. Als je iets te duur vindt moet je het NIET KOPEN!

Kom op zeg, een winkel mag ook 800 euro vragen voor iets wat 10 euro kost. Dat moeten ze zelf weten en zolang klanten het betalen is er niets aan de hand. Normaal gesproken koopt niemand het produkt voor die prijs en zal de prijs dalen naar een prijs die mensen wel willen betalen. Jij koopt nu iets dat je te duur vindt en daarna ga je klagen. En een prijs die over de telefoon of mail wordt gezegd is geen prijs waar je van op aan kan. Jij noemt geen type geheugen en hij noemt geen type. Rechten zijn er dus niet aan te ontlenen. En over hoe ik me zou voelen? Ik heb wel eens geheugen gekocht voor twee keer de prijs op internet. Boeiend. Ik had het meteen nodig en hij kon het leveren en dan betaal ik graag een prijs. Vraag en aanbod.
Mijn reactie was alles behalve bot of lomp. Die man was met mij aan het onderhandelen. Ik deed gewoon een tegenvoorstel. Ik heb geen onderhandeling in mn leven gezien waarbij het tegenvoorstel begon met 'ik vind uw aanbod heel goed maar ik wil meer'. Nee, dan zeg je dat je dat te duur vindt. On-der-han-de-len. Zoek het eens op?
Misschien moet je het zelf eens opzoeken, aangezien je on-der-han-delt VOOR-DAT je het koopt.
Ik ben uiteindelijk toch naar de winkel gegaan. Ik werd geholpen door een verkoper die ik eerst heb gevraagd wat een logitech usb-headset kostte. 45 euro wordt me verteld. Ik zag het zelfs op z'n scherm staan. Ik bestel er twee en zeg dán pás dat ik ze wil 'betalen' door dat geheugen te ruilen, dan pas wordt duidelijk bij de verkoper 'wie ik ben', maar hij zegt er niks van.
Ik dacht dat je zei dat je niet bot of onbeschoft had gedaan?
Vervolgens krijg ik te horen dat de verkoper niet kán ruilen, want hij werkt er pas kort.
Maar wat staat er opo de bon? 50 euro perstuk. Net nog 45 euro. Ik wijs de verkoper daarop, en hij zegt dat hij zich 'vergist' heeft.
Dus iemand die er net werkt maakt geen fouten en probeert mensen al op te lichten? Natuurlijk, waarom ook niet?
Maar ja, het interesseert me niet veel meer. Mijn doel is bereikt, forums over Mido staan bovenaan als je op google zoekt. Iedereen die ik ken in dit dorp is inmiddels op e hoogte en aan het bijdragen anderen op de hoogte te brengen. Dit gaat de winkelier vele malen meer kosten dan dat het hem oplevert.
Het interesseert je wel, anders deed je niet zo opgefokt. En dit levert de winkelier alleen maar op aangezien slechte reclame ook gewoon reclame is. Bovendien hoeven mensen alleen maar te lezen en zien ze meteen dat de fout bij jou ligt en niet bij Mido computers.

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 20 mei 2007 13:50
door MAXIEM
@@@

ettertje!!! :idea:

Maxiem.

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 20 mei 2007 14:26
door w0rstebr00dje
Magel, get a life :)

Ik hoop écht van harte dat je nooit de detailhandel in gaat :lol:

Een 4x zo hoge prijs vragen is legaal, ja, maar dat is het punt helemaal niet! Ik wil anderen ervoor behoeden dat ze dat soort prijzen gaan betalen, vandaar mijn topic. Ik begrijp niet waarom jij er ogenschijnlijk een sport van maakt mensen tegen te spreken, reactie uit te lokken en je gelijk te halen. Zo ontmoedig je mensen om anderen op de hoogte te brengen van winkels waar ze woekerprijzen vragen. Dat doen ze ook voor jou!

Ik voelde me belazerd door die winkelier, ik ga vervolgens op zoek naar sites waar ik mn ei kwijt kan, en kom oa. hier uit. Ik krijg veel bemoedigende reacties, behalve van jou. Denk je dat ik me daardoor beter zou gaan voelen ofzo? Doe je dat ook zo in je relatie of met (je) kidneren, als ze zich ergens rot over voelen ga jij op ze inpraten dat het allemaal hun schuld is ofzo? :shock:

Ik denk dat mensen die dit lezen zich wel even achter de oren zullen krabben. En helaas voor jou staat deze radar-site er niet bij bovenaan in google, het betreft goed bezochte sites. Ga maar zoeken, je daar inschrijven en je reacties herhalen, dan heb je weer iets te doen :)

Ik ga weer verder met m'n leven, jij nog veel plezier hier.

Doei!

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 20 mei 2007 19:43
door magel725
Jammer dat je op zo'n standaard manier reageert. Niet inhoudelijk, maar op de persoon (ad hominem), omdat dat je enige verweer is.

Jij betaalt teveel naar jouw mening, ok, betaal dan niet!

Iedereen die geen stront in zijn ogen en oren heeft weet dat je altijd prijzen kan vergelijken en dat er altijd iemand goedkoper en altijd iemand duurder zal zijn. Dat jij het niet begrepen hebt is jouw probleem, zo blijkt ook uit het enorme aantal bemoedigende reakties (1 of 2).
Denk je dat ik me daardoor beter zou gaan voelen ofzo? Doe je dat ook zo in je relatie of met (je) kidneren, als ze zich ergens rot over voelen ga jij op ze inpraten dat het allemaal hun schuld is ofzo?
Oh wacht, je moet ze 20 euro zakgeld geven en de volgende dag on-der-han-del je er 10 terug! Dát is de oplossing!

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 20 mei 2007 20:16
door mr Floppy
Wat een onzin wordt er door sommige mensen allemaal geschreven zeg!!!!

Die winkelier heeft iets beloofd, wat hij later niet meer nakomt. (alleen om het feit dat iemand hem terecht op fouten en hoge prijzen wijst)(helemaal niet op een botte en onbeschofte manier zoals door sommige beweerd wordt)
Winkelier gaf in eerste instantie zelf toe dat er teveel is betaald doordat de juiste prijzen nog niet in zijn systeem waren verwerkt.
Duidelijke zaak toch? Die winkelier komt zijn belofte niet na, en is dus onbetrouwbaar.

Einde verhaal.

Verder geen zaken erbij halen die niet relevant zijn. (natuurlijk had de topicstarter niet voor die prijs moeten kopen, maar dat is hier gewoon niet relevant)(het gaat erom dat de belofte om het in orde te maken niet nagekomen wordt)

Helaas zijn er heel veel mensen (misschien wel de meerderheid) die dwars en eigenwijs worden als iemand anders ze op hun fouten wijst. (terwijl ze zelf toch echt die fouten maken) Zit in het instinct van de mens, en er zijn maar weinig mensen die zich hier overheen kunnen zetten als het erop aankomt. (al beweren ze vooraf altijd anders)
Hier op het forum zwerven er in ieder geval genoeg rond. :lol:

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 21 mei 2007 04:32
door MaffeDarkie
Volgens mij is een prijsopgaaf nog geen koopovereenkomst.

In dit geval had de koper de email uit moeten printen en mee moeten nemen naar de winkel. Neemt niet weg dat je wel heel erg achterlijk moet zijn om een prijs te betalen die hoger uitvalt dan wat je in 1e instantie te horen/lezen gekregen hebt.

Als je in een supermarkt staat en je ziet een lagere prijs dan de kassa aangeeft dan geef je ook meteen aan dat de prijs niet klopt omdat het op het bordje anders aangegeven stond. Als je betaald hebt, heb je een koopovereenkomst gesloten en ben je akkoord gegaan met de op dat moment geldende prijs. Tenzij de winkelier anders aangeeft wordt dit veelal terugbetaald doormiddel van een tegoedbon.

Was je het niet eens met de prijs dan had je de verkoper moeten vertellen dat de prijs onjuist is. Is de eigenaar waarover je het hebt, niet aanwezig? Dan kom je later terug of ga je naar een andere winkel. Zo werkt het in 99,9% van alle gevallen, waarom jij dit niet deed snap ik dus niet helemaal.

Het is misschien geen gek idéé voor je om eens te informeren bij consuwijzer of de consumentenbond in hoeverre je een punt hebt. Maar vooralsnog vind ik persoonlijk dat je het woord 'oplichter en/of oplichting' wel heel erg snel aangrijpt.

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 24 mei 2007 11:04
door seagoing racer2
Vervelend Broodje,

Allereerst maakt deze "heer" een hoop heibel over 24 euri , waar hijzelf echter schuld aan heeft.

Vervolgens truckt hij de winkelbediende met het ruilen, en krijgt alsnog iets anders (ik neem aan dat deze artikelen niet 4x de internetprijs hebben zoals het broodje steeds stelt)

Desalniettemin blijft deze Worst proberen om op zoveel mogelijk forums dit bedrijf onderuit te halen, en te beschadigen.

Voila, wat een minkukel

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 28 mei 2007 01:23
door tjoektjoek
Ik vind het zowiezo allemaal erg dubieus.

Het broodje heeft al anderhalf jaar zaken gedaan met deze zaak, maar is nooit opgelicht en toch licht Mido, volgens hem, al zijn klanten op. Wat is er dan in die afgelopen anderhalf jaar gebeurd?

Daarnaast begint het broodje met de mailwisselingen en zet er niets bij over de perikelen aan de kassa over ruilen. Dan komt opeens dat verhaal over ruilen er ook bij. Opvallend genoeg zit er tussen het plaatsen van het openingsbericht en het bericht over de medewerker die niet wilde ruilen 2 uur.

Overigens broodje, ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zet nooit mijn naam en rekeningnummer op het wereld wijde web. Daar zitten namelijk heel veel gemene mensen die er nare dingen mee kunnen doen. Ik zou het dus even weghalen uit je e-mails :wink:

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 28 mei 2007 09:41
door w0rstebr00dje
Dank je Mr. Floppy, je bent één van de weinigen hier die snapt waar het om gaat.

Ik dacht het hoofdstuk, ook hier, afgesloten te hebben, maar we krijgen weer een staartje:

Ik heb vrijdag (anderhalve week geleden) in de winkel mijn geheugen geruild tegen 2 headsets. Deze waren niet op voorraad, dus zou ik gebeld worden als ze binnen zijn. Ik heb netjes een bon meegekregen waarop staat dat het geheugen is ingenomen, en dat er 2 headsets geleverd zullen worden en al betaald zijn.

De eigenaar gaat echter niet akkoord met de ruil en wil de headsets niet leveren.

Re: Meningsverschil naar tevredenheid opgelost

Geplaatst: 28 mei 2007 10:24
door magel725
Op de rest van de forums waar je je verhaal ook kwijt moest zijn je berichten al verwijderd omdat ze onder laster vallen. Daar ben jij nu op te pakken en een rechtzaak zal in dit geval absoluut NIET in jouw voordeel zijn. De winkel is in dit geval slordig geweest met prijzen, maar wettelijk gezien heb je geen poot om op te staan. Bovendien zet je alles op forums, laster, en bedrieg je de winkel door op slinkse wijze proberen je artikelen alsnog te ruilen. Rara wie trekt er aan het kortste eind?
Ik kan het werkelijk niet begrijpen. Ik heb de eigenaar een mail gestuurd waarin ik hem uitleg dat het niet mijn bedoeling was hem te beledigen, en ik liever zie dat we het als volwassen mensen oplossen dan dat we een juridisch gestoei beginnen.
Dan moet je niet op een kinderlijk zieke manier je headsets proberen te krijgen. Als je als volwassenen iets wilt oplossen dan staat het

A - niet op dit forum
B - je probeert niet stiekem iets om te ruilen terwijl je weet dat dat niet kon.

Dat jij het allemaal niet begrijpt wanneer het jou uitkomt is jouw probleem, niet die van Mido of van de rechter.
Ik heb hem nogmaals een mail gestuurd waarin ik hem enkel gevraagd heb me uit te leggen waar hij mee bezig is. Klantjes pesten lijkt z'n hobby wel. Deze man is zó ontzettend gefrustreerd, daar moet echt professionele hulp aan te pas komen.

Magel, weet jij nog een adresje?

Ik heb hem ook gezegd in de laatste mail, op advies van de Postbus51-lijn, dat hij zich voor de zoveelste keer niet aan zijn eigen voorwaarden houdt, en ik hem bij deze in gebreke stel en de koop ongedaan wil maken. Nu wil ik dus geen headsets meer, maar m'n 100 euro terug.
Een adres weet ik niet, maar voor mensen als jij is er vast wel hulp te krijgen. Mido houdt zich namelijk PERFECT aan de voorwaarden, dus daar pak je ze niet op. Misschien dat jij er een paar bij verzint waar ze zich niet aan houden, maar wettelijk doen ze alles goed. Je kunt hem ook niet in gebreke stellen voor artikelen waarvan gezegd is dat je die niet kon krijgen. Sterker nog, jij maakt je schuldig aan bedrog.

Ga maar naar de rechter, we lezen hier toch nooit meer hoe het opgelost gaat worden. Er zijn namelijk maar 2 uitkomsten:

1) Jij gaat niet naar de rechter, maar je blaast alleen hoog van de toren. Vervolgens ben je door je eigen bedrog nu je geheugen ook nog eens kwijt. (Als je netjes met elkaar om zou gaan had je dat nu wel gehad, en nog 2 keer zoveel geheugen ook. Nu gaat Mido waarschijnlijk niet meer met jou om de tafel zitten aangezien ze weten welk rot vlees ze in de kuip hebben.)

2) Jij gaat wel naar de rechter en verliest daar grandioos. Vervolgens mag je alle kosten betalen en kost het je 20 keer zoveel.
Dank je Mr. Floppy, je bent één van de weinigen hier die snapt waar het om gaat.
Typisch, aangezien je op ALLE 5 fora door iedereen uitgelachen wordt, maar de enige die dat niet doet die snapt waar het echt over gaat? Laat me niet lachen. Jij snapt er niets van en probeert je aan elke strohalm krampachtig vast te klampen.