Waarom steeds zoeken naar nieuwe distributeurs?
Geplaatst: 04 jun 2007 11:04
Ik ga toch even verder met mijn uiteenzetting.
sobeit stelde dat het een (mensen werven) niet kan zonder het ander (verkopen). Daar heeft hij gelijk in, maar toont ook gelijk het manco aan van mlm.
Een distributeur, deelenemer, of welke term je gebruikt, heeft in principe slechts een taak, namelijk verkopen van zowel het product als de opportunity. En in die zin betekent meer verkopers ook meer kansen op meer omzet.
Als je daarna gaat kijken naar de cijfers van de ondernemingen in kwestie doemt een andere vraag op.
Amway: Omzet 6 miljard en aantal distributeurs 3,6 miljoen. Gemiddelde omzet per distributeur is dan 1667 per jaar. Ofwel 139 per jaar.
Herbalife in 2004: Omzet 1,2 miljard en aantal distributeurs 1 miljoen. gem. omzet is 1200 euro, ofwel 100 per maand.
Hiervan gaat eigen gebruik nog af alsmede motivatietapes en dergelijke. Maar zelfs als deze twee dingen niet mee zouden tellen kom je nog op schrikbarende cijfers uit.
Mijn hemel, ze hebben bij Amway 3,6 miljoen mensen om die omzet te bereiken. Bij Herbalife 1 miljoen.
Toch kom ik mlm elke keer tegen als men zoekt naar nieuwe distributeurs. Met boodschappen als "werk vanuit huis", "extra geld verdienen" en "financieel onafhankelijk worden".
Het verbaast me dat ik nooit boodschappen zie om de producten te kopen.
Waarom toch steeds nieuwe mensen halen vraag ik me dan af. Ga je eerst eens richten op het vergroten, bijvoorbeeld verdubbelen van de omzet per distributeur. Zorg dat mensen veel langer blijven hangen.
Er valt zoveel meer te bereiken door je huidige groep distributeurs beter te laten werken. Alsmede te zorgen dat het verloop omlaag gaat.
sobeit stelde dat het een (mensen werven) niet kan zonder het ander (verkopen). Daar heeft hij gelijk in, maar toont ook gelijk het manco aan van mlm.
Een distributeur, deelenemer, of welke term je gebruikt, heeft in principe slechts een taak, namelijk verkopen van zowel het product als de opportunity. En in die zin betekent meer verkopers ook meer kansen op meer omzet.
Als je daarna gaat kijken naar de cijfers van de ondernemingen in kwestie doemt een andere vraag op.
Amway: Omzet 6 miljard en aantal distributeurs 3,6 miljoen. Gemiddelde omzet per distributeur is dan 1667 per jaar. Ofwel 139 per jaar.
Herbalife in 2004: Omzet 1,2 miljard en aantal distributeurs 1 miljoen. gem. omzet is 1200 euro, ofwel 100 per maand.
Hiervan gaat eigen gebruik nog af alsmede motivatietapes en dergelijke. Maar zelfs als deze twee dingen niet mee zouden tellen kom je nog op schrikbarende cijfers uit.
Mijn hemel, ze hebben bij Amway 3,6 miljoen mensen om die omzet te bereiken. Bij Herbalife 1 miljoen.
Toch kom ik mlm elke keer tegen als men zoekt naar nieuwe distributeurs. Met boodschappen als "werk vanuit huis", "extra geld verdienen" en "financieel onafhankelijk worden".
Het verbaast me dat ik nooit boodschappen zie om de producten te kopen.
Waarom toch steeds nieuwe mensen halen vraag ik me dan af. Ga je eerst eens richten op het vergroten, bijvoorbeeld verdubbelen van de omzet per distributeur. Zorg dat mensen veel langer blijven hangen.
Er valt zoveel meer te bereiken door je huidige groep distributeurs beter te laten werken. Alsmede te zorgen dat het verloop omlaag gaat.