Energie Direct.GEEn klant,WEL een rekening?????
Geplaatst: 29 jul 2007 11:43
Om te beginnen heb Ik nooit van mijn kant uit of die van Energie Direct op enige manier contact met Energie Direct (Callcenter of wat dan ook)gehad.Niet telefonisch,niet per E-Mail of op welke manier dan ook TOTDAT:
Op 16 April 2007 kreeg Ik een brief binnen van Energie Direct met de dagtekening 12 April 2007 met als onderwerp "Welkombevestiging".De gegevens die hierin vermeldt staan waren onjuist zoals mijn E-Mailadres,mijn telefoonnummer en rekeningnummer.Hierin staat een telefoon nummer(0900-2020688)(0,10 Eurocent per minuut) die men dient te bellen en een code moet invoeren als men GEEN gebruik wenst te maken van de diensten van Energie Direct .Dit nummer heb Ik direct gebeld en de code ingevoerd.
(Zie telefonisch overzicht hieronder gekopieerd en geplakt zoals vermeldt staat op mijn eigen CAIW webpage van de maand April 2007,overige nummers heb Ik voor de privacy van deze personen weggelaten.)
"BEGIN QUOTE"
OVERZICHT GESPREKKEN
Bekijk het overzicht van uw gesprekken en kosten. Indien u meerdere VOIP abonnementen heeft dan kunt u per telefoonnummer de gegevens opvragen. U hoeft enkel het betreffende nummer in de selectiebox te kiezen (indien u een enkel abonnement heeft dan verschijnt deze selectiebox niet). Kosten worden per maand weergegeven, u kunt de voorgaande maanden kiezen met de betreffende selectieboxes.
U kunt uw gespreksgegevens exporteren naar Excel door op het logo achter de maand-jaar selectieboxes te klikken.
Gesprekken tussen CAIWAY Voice abonnees onderling worden aangeduid als 'on-net call'. Deze gesprekken zijn altijd gratis!
Hoewel CAIW er naar streeft de getallen op deze pagina zo nauwkeurig mogelijk weer te geven kan het om technische redenen voorkomen dat de afgebeelde gespreksoverzichten niet geheel overeenkomen met de werkelijkheid. Aan de getallen op deze pagina kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.
sluit venster
Beloverzicht voor telefoonnummer:
Toon gesprekken voor de maand: Exporteer naar Excel
Datum en tijd Gebelde nummer Gespreksduur (seconden) Kosten (incl. BTW)
16-04-2007 09:14:06 00319002020688 167 € 0,32
"EINDE QUOTE"
Hiermee dacht Ik dat de zaak was afgedaan tot Ik gisteren d.d. 28 Juli 2007 een rekening binnen kreeg van Energie Direct met de dagtekening van 25 Juli 2007 van 186,- Euro.
Uiteraard ben Ik niet van plan deze rekening te betalen aangezien Ik GEEN klant bij hen bent,maar bij Eneco (waar Ik niets van hebt gehoord over een (eventuele)overname door Energie Direct)waar de rekeningen tot op heden zijn voldaan.
Om even kort samen te vatten:
1. Ik heb direct het nummer gebeld en de code ingevoerd(Ik ben dus geen klant)
2. Niets meer gehoord tot gisteren(28 Juli 2007) een rekening binnen kwam.
3. Nooit contact met Energie Direct gehad op welke manier dan ook(OOK GEEN CALLCENTER)
4. Niets van mijn huidige leverancier(Eneco) vernomen.
5. Geen contract ondertekend of waar dan ook mee akkoord gegaan(gezien er nooit contact s geweest).
6. Het enige waar zij over beschikken zijn mijn naam en adres.
7. Alle overige gegevens zoals E-Mail,Telefoon en banknr zijn ONJUIST.
Mijn vraag is wat moet of kan Ik hiertegen doen?Ik ben dus GEEN klant bij hen,maar toch krijg Ik een rekening toegestuurd.Helaas kan Ik vandaag nog geen actie ondernemen aangezien het zondag is en ondanks dat er in de paar brieven die Ik van Hen hebt volstaat met het zinnentje dat contact uitsluitend per E-Mail is,is dat E-Mail adres bij mij niet bekend en staat dat nergens in geen ene brief vermeldt.
Hartelijk dank voor Uw aandacht en eventuele reacties over hoe dit op te lossen.
Op 16 April 2007 kreeg Ik een brief binnen van Energie Direct met de dagtekening 12 April 2007 met als onderwerp "Welkombevestiging".De gegevens die hierin vermeldt staan waren onjuist zoals mijn E-Mailadres,mijn telefoonnummer en rekeningnummer.Hierin staat een telefoon nummer(0900-2020688)(0,10 Eurocent per minuut) die men dient te bellen en een code moet invoeren als men GEEN gebruik wenst te maken van de diensten van Energie Direct .Dit nummer heb Ik direct gebeld en de code ingevoerd.
(Zie telefonisch overzicht hieronder gekopieerd en geplakt zoals vermeldt staat op mijn eigen CAIW webpage van de maand April 2007,overige nummers heb Ik voor de privacy van deze personen weggelaten.)
"BEGIN QUOTE"
OVERZICHT GESPREKKEN
Bekijk het overzicht van uw gesprekken en kosten. Indien u meerdere VOIP abonnementen heeft dan kunt u per telefoonnummer de gegevens opvragen. U hoeft enkel het betreffende nummer in de selectiebox te kiezen (indien u een enkel abonnement heeft dan verschijnt deze selectiebox niet). Kosten worden per maand weergegeven, u kunt de voorgaande maanden kiezen met de betreffende selectieboxes.
U kunt uw gespreksgegevens exporteren naar Excel door op het logo achter de maand-jaar selectieboxes te klikken.
Gesprekken tussen CAIWAY Voice abonnees onderling worden aangeduid als 'on-net call'. Deze gesprekken zijn altijd gratis!
Hoewel CAIW er naar streeft de getallen op deze pagina zo nauwkeurig mogelijk weer te geven kan het om technische redenen voorkomen dat de afgebeelde gespreksoverzichten niet geheel overeenkomen met de werkelijkheid. Aan de getallen op deze pagina kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.
sluit venster
Beloverzicht voor telefoonnummer:
Toon gesprekken voor de maand: Exporteer naar Excel
Datum en tijd Gebelde nummer Gespreksduur (seconden) Kosten (incl. BTW)
16-04-2007 09:14:06 00319002020688 167 € 0,32
"EINDE QUOTE"
Hiermee dacht Ik dat de zaak was afgedaan tot Ik gisteren d.d. 28 Juli 2007 een rekening binnen kreeg van Energie Direct met de dagtekening van 25 Juli 2007 van 186,- Euro.
Uiteraard ben Ik niet van plan deze rekening te betalen aangezien Ik GEEN klant bij hen bent,maar bij Eneco (waar Ik niets van hebt gehoord over een (eventuele)overname door Energie Direct)waar de rekeningen tot op heden zijn voldaan.
Om even kort samen te vatten:
1. Ik heb direct het nummer gebeld en de code ingevoerd(Ik ben dus geen klant)
2. Niets meer gehoord tot gisteren(28 Juli 2007) een rekening binnen kwam.
3. Nooit contact met Energie Direct gehad op welke manier dan ook(OOK GEEN CALLCENTER)
4. Niets van mijn huidige leverancier(Eneco) vernomen.
5. Geen contract ondertekend of waar dan ook mee akkoord gegaan(gezien er nooit contact s geweest).
6. Het enige waar zij over beschikken zijn mijn naam en adres.
7. Alle overige gegevens zoals E-Mail,Telefoon en banknr zijn ONJUIST.
Mijn vraag is wat moet of kan Ik hiertegen doen?Ik ben dus GEEN klant bij hen,maar toch krijg Ik een rekening toegestuurd.Helaas kan Ik vandaag nog geen actie ondernemen aangezien het zondag is en ondanks dat er in de paar brieven die Ik van Hen hebt volstaat met het zinnentje dat contact uitsluitend per E-Mail is,is dat E-Mail adres bij mij niet bekend en staat dat nergens in geen ene brief vermeldt.
Hartelijk dank voor Uw aandacht en eventuele reacties over hoe dit op te lossen.