Pagina 1 van 1
Garantie
Geplaatst: 07 okt 2007 11:48
door anitaatjes
Ik heb voor mijn zoon een sagem mobiel gekocht met 1 jaar garantie zeiden ze in de winkel,na 3 maanden laadde het toestel niet meer op en heb die terug gebracht naar Bel companie,waar ze hem opstuurde ter reparatie.
Dit duurde 2 maanden,en kreeg gister te horen dat ze het toestel terug hadden maar niet gerepareerd was.
Ik moet dus nu 42 euro betalen voor onderzoekskosten en zit nog steeds met een kapotte mobiel.
Dit kan toch zomaar niet???
Re: Garantie
Geplaatst: 07 okt 2007 11:55
door Big-V
Waarom hebben ze het toestel niet gerepareerd?
Re: Garantie
Geplaatst: 07 okt 2007 11:56
door ST
Ik moet ook onderzoekskosten betalen, als ik mijn dure toestel ongerepareerd terugwil. 39,72 om precies te zijn.
Ik vind het ook belachelijk dat ík voor die kosten zou moeten opdraaien, aangezien er nog garantie op het toestel zit.
Ik heb dan ook een klachtbrief geschreven naar mijn provider, waar ik tot op heden nog geen reactie op heb gehad.
Als ik voor 17-10 niet laat weten wat ik met mijn toestel wil (maken á 80 euro, ongerepareerd retour á 39,72 of afstand doen waarna hij milieuvriendelijk word vernietigd en dat hoef ik dan niet te betalen?) anders krijg ik hem zowiezo retour (thuis) gestuurd, á 39,72 dus.
Ik vind het ook belachelijk!
Re: Garantie
Geplaatst: 07 okt 2007 11:58
door anitaatjes
Uit de brief die erbij zat,begreep dat de waarde van het toestel(100 euro)niet op woog tegen de reparatie kosten.
Maar mijn mening is dat ze dan toch voor een andere mobiel moeten zorgen?
Re: Garantie
Geplaatst: 07 okt 2007 11:59
door Big-V
Als dat de reden is, dan zou ik het vooral niet betalen en een vervangend toestel eisen.
Weet u trouwens zeker dat het defect niet door uzelf is veroorzaakt?
Re: Garantie
Geplaatst: 07 okt 2007 13:21
door kica1
Heeft u al contact gehad met de fabrikant, Sagem, zelf?
Hun telefoonnummer in Nederland is 040-2580111
Re: Garantie
Geplaatst: 07 okt 2007 15:18
door Mr. Floppy
Uit de brief die erbij zat,begreep dat de waarde van het toestel(100 euro)niet op woog tegen de reparatie kosten.
In dat geval is Belcompanie verplicht om jou je geld terug te geven, of om je een nieuw toestel te geven. Simpeler kan het niet.
Ze weten dit uiteraard zelf ook wel, maar ze proberen jou dus gewoon op te lichten!
Overigens heb je dit topic in de verkeerde rubriek geplaatst. Hoort eigenlijk onder "Garantie" thuis.