Hji vertelde mij dat ik bij mijn energieleverancier zou blijven en dat ik alleen afrekeningen via de mail zou ontvangen, verder verandert er niets! Stom dat ik was, maar gehaast om naar mijn eten te gaan, heb ik me laten overhalen en een handtekening gezet. Ik had tenslotte toch nog 8 dagen bedenktijd. Het contract zou ingaan op mijn nieuwe adres, met ingang van eind december.
Toch kreeg ik een vreemd gevoel, vooral omdat ik nóóit teken voor iets aan de deur. Ik ben naar TrosRadar gegaan en zag veel slechte verhalen over ED. (foutieve/misleidende informatie van ED, contracten die zomaar afgesloten worden zonder dat mensen hier iets vanaf weten, torenhoge rekeningen en zo kan ik nog wel even doorgaan).
Hierdoor besloot ik een brief te schrijven waarin ik afzie van het contract, u raadt het al, geen reactie.
Ik kreeg op mijn nieuwe adres, waar ik met ingang van eind december woon, een brief met de aanmeldingsgegevens en zou nog binnen 8 dagen op kunnen zeggen. Helaas woonde ik nog niet op dat adres en kreeg de brief op dag 9 te zien. Toch wil ik er z.s.m. vanaf en belde op. Dit was geen probleem volgens ED, en hun fout omdat ik het niet heb kunnen lezen binnen 8 dagen. Ze hebben het contract beëindigd.
Wel bleef ik mails ontvangen over door te geven meterstanden. Veel heen en weer gebeld en uiteindelijk per email een bevestiging dat per 3 dec. mijn contract opgezegd was en weer naar oude leverancier zou gaan. Nu, een maand later (januari) krijg ik nog steeds de vraag meterstanden te door geven, ik heb dat uiteraard niet meer gedaan, aangezien ik geen klant (meer) van ze ben. Nu krijg ik bericht dat de meterstanden geschat zullen worden wat een financiële tegenvaller kan betekenen. Ik was razend... Ik heb opgebeld, niemand kan me helpen en van het kastje naar de muur gestuurd. Ik zou teruggebeld worden, wat nooit gebeurde. Nergens zijn mijn gegevens bekend, dus ik ben geen klant meer werd verteld. Geen gegevens bekend=geen klant. Maar waarom krijg ik nog wel mailtjes met mijn klantnummer? Mijn huidige leverancier gebeld en wat blijkt? Ik ben in december, nog voor het contract überhaupt in was gegaan, en nadat het contract ook alweer beëindigd was een aantal dagen wel klant geweest en heb op het oude adres energie van ED gehad gedurende een dag of 8 of 9. Hoe kan dit?
Mijn goede leverancier vertelde mij wel dat het weer teruggedraaid is en dat ik weer energie etc. van hen krijg en niet van EnergieDirect.
Uiteraard wacht ik af of er een rekening of iets dergelijks krijg, maar betalen doe ik niet. Ik ben tenslotte geen klant meer.
Dus, pas op voor dit bedrijf!