Op 2 okt. 2008 ga ik met mijn verloofde trouwen. Daarvoor moet je natuurlijk bij de gemeente regelen dat er een ambtenaar komt om je in het echt te verbinden.
Dus op 16 okt. j.l. kregen wij een brief dat wij een bedrag moesten overmaken van in totaal €296,95 (Huwlijksrecht = €281,00 en trouwboekje 15,95). Maar we moesten wel voor 1 januari betalen, anders zou het wat duurder worden.
Maar wij hadden de brief een beetje weggelegd, omdat onze trouwdatum nog ver weg is en de dure maanden nog kwamen (stom, stom, stom!!). Maar op 16 jan. j.l. pakten wij de brief er weer bij en zagen dat we de prijs al betaald hadden moeten hebben. Nu namen wij de gok en boekten toch meteen het geld over naar de gemeente.
Natuurlijk kregen wij een week later een telefoontje, dat we te laat waren en het geld terug gestort zouden krijgen en een nieuwe nota toegestuurd zouden krijgen.
Afgelopen 25 jan. kregen wij die nieuwe nota en toen schrokken wij ons bijna dood: een nota van €490,00
Dat was dus flink de haren uit onze kop trekken en ik denk dat ik het antwoord wel weet; het mag en is gewoon niet anders. Maar kan het echt zomaar, of weten jullie nog een paar tips? Een andere gemeente kan helaas niet, i.v.m. de trouwlokatie.
Ik hoop dat er bij jullie nog iets binnenvalt of zelfs juridisch nog iets weten. Alvast bedankt voor alle tips!