Pagina 1 van 2

Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 03 mar 2008 18:44
door Leeuwarden
Hallo allemaal,

Wellicht dat hier iemand is die me kan helpen.

In de factuur van januari staan voorrijkosten omdat ik niet huis zou zijn geweest voor een monteur in december.
echter had ik helemaal afspraak met UPC voor een monteur.

Medewerker gebeld, was inderdaad een foutje. de kosten zou gecrediteerd worden met de volgende factuur.

In eerste instantie heb ik geweigerd te betalen, echter sluiten ze dan gewoon internet af. Dus heb het toch maar betaald, met de voorwaarde van het crediteren.

Nieuwe factuur februari ontvangen, zijn de kosten dus niet gecrediteerd.

Nu wil UPC dat ik schriftelijk aan ga tonen dat ik geen afspraak had....
Dat is natuurlijk niet mogelijk.

Iemand advies hoe ik hier mee om moet gaan?

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 03 mar 2008 19:10
door pvd
Abonnement opzeggen en naar een ander gaan....

Laat hun maar bewijzen dat je wel een afspraak had.

pvd

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 03 mar 2008 19:18
door Leeuwarden
helaas lopen de contracten nog een tijdje...
kun je ook niet zomaar van af dan.

zij zeggen dat ik het moet bewijzen aangezien ik zeg dat er geen afspraak was, en volgens hun systeem wel.

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 03 mar 2008 20:08
door Mr. Floppy
Degene die eist, die moet bewijzen.
Jij hoeft dus niets te bewijzen.
Niet betalen dus.
Als ze je af sluiten dan zeg je gewoon eenzijdig je contract op wegens wanprestatie. (niet leveren van de afgesproken diensten)
Je moet ze wel eerst de gelegenheid geven om het te herstellen. (brief schrijven met daarin een redelijke termijn)
Als ze de verbinding dan niet herstellen, dan ontbindt je gewoon de overeenkomst, en neem je een andere provider. Laat ze maar naar de rechtbank stappen.

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 03 mar 2008 21:55
door Waterlelie
In de factuur van januari staan voorrijkosten omdat ik niet huis zou zijn geweest voor een monteur in december.
echter had ik helemaal afspraak met UPC voor een monteur.

Medewerker gebeld, was inderdaad een foutje. de kosten zou gecrediteerd worden met de volgende factuur.
Morgen maar met de factuur persoonlijk langsgaan om het te regelen, en als je de naam van de medewerker erbij heb en de datum en tijdstip die je gebeld heb zou ook handig zijn.

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 03 mar 2008 22:28
door alfatrion
Ik ben het helemaal eens met Mr. Floppy, maar nu je al betaald heb zou ik het volgende doen:

Schrijf ze schriftelijk een brief. Meld hier in dat je geen afspraak had met de monteur en dat je de kosten onder protest hebt bepaalt omdat ze jou anders zouden afsluiten. Geef ze vervolgens een redelijke termijn (1 a 2 weken) om het bedrag terug te storten. Eventueel kun je melden dat je daarna dit bedrag verhoogt met de kosten van een incasso bureu. Vraag om een ontvangst bevestiging of stuur de brief aangetekend.

Het is aan hen om te bewijzen dat jij uit wilsovereenstemming heb ingestemd met een afspraak met een monteur.

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 04 mar 2008 10:06
door Forrestma-UPC
Beste Leeuwarden,

Zou je jouw probleem willen beschrijven in een e-mail naar [email protected]?
Dan zullen wij kijken hoe deze situatie ontstaan is en wat wij hieraan kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

UPC Webcareteam

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 06 mar 2008 10:28
door Forrestma-UPC
Beste Leeuwarden,

Zoals je van mijn collega hebt begrepen is het nu opgelost. Mocht er nog vragen zijn, dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

UPC Webcareteam

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 06 mar 2008 20:53
door Mr. Floppy
En wat gebeurd er met de UPC-medewerkers die dwars lagen?

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 06 mar 2008 21:01
door Leeuwarden
ook ik ben daar benieuwd naar!

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 07 mar 2008 11:40
door agro
En wat gebeurd er met de UPC-medewerkers die dwars lagen?
Niets, of die krijgen "bijscholing" opdat ze de klanten nog beter kunnen n**ien.

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 07 mar 2008 15:48
door Henri42
Agro de notoire anti UPC held voelt zich geknipt en geschoren door OnsNet, storingen aan de lopende band, wat zou dat blatend menneke graag terug willen naar UPC !!!!!!!!!!!!! (*_*)

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 09 mar 2008 02:27
door AuC
Hallo

Gezien er geen (sluitende) reactie komt van "Leeuwarden" en alleen maar van een UPC custom service het volgende voor "new victums".

Betaal altijd het deel van een rekening waar je het wel mee eens bent en verreken dat geen dat niet acceptabel (in uw optiek) is ...en vermeld altijd de reden van het "deels" betalen van de genoemde factuur en neem altijd contact op met de financiƫle afdeling van desbetreffende provider of welke andere organisatie ook.
Doe je dit niet dan is het juridisch een heikel punt...want dan kun je worden betiteld als "onwillig". Bij een betaling van het gedeelte waar geen dispuut over is toon je aan welwillend te zijn en valt er over het niet betaalde te redetwisten en is er geen reden tot opschorten van een service.

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 12 mar 2008 10:51
door TdeHond
Het lijkt mij normaal dat een monteur die langs komt en er is niemand thuis, dat hij een schriftelijk bericht achterlaat dat hij niemand thuis heeft aangetroffen.
Als dit niet het geval is zou ik net als anderen aanraden de bewijsvoering om te keren met een aangetekende brief met daarin vermeld:
Ik heb op genoemde datum geen aantekening gevonden dat een monteur bij mij langs is geweest.
Graag zou ik tevens schriftelijk bewijs zien waaruit blijkt dat ik een afspraak gemaakt heb.
U kunt het onterecht in rekening gebrachte bedrag etc
Succes.

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 13 mar 2008 21:01
door Leeuwarden
Leuk zo'n webcare team.
Maar waarom is het dan ook op de factuur vandaag niet gecrediteerd???

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 14 mar 2008 07:43
door TdeHond
Ik zou e.a. met vermelding van datum telefonisch contact en wat er gezegd is nog eens schriftelijk en aangetekend met ontvangstbevestiging naar UPC sturen waarin u hen 14 dagen de tijd geeft om het bedrag terug te storten of het schriftelijke bewijs te leveren dat u een monteur besteld heeft.

Mocht dit niet lukken dat kunt u als UPC is aangesloten bij een geschillencommissie daar een klacht indienen ( zijn kosten aan verbonden) of als u een rechtsbijstandverzekering heeft vragen of uw rechtsbijstandverzekering uw probleem wilt behandelen.

Het kan zijn dat de terugstorting wel binnen is bij het hoofdkantoor van de bank maar nog niet op uw rekening staat. Dus begin eerst met een telefoontje naar het hoofddkantoor van uw bank of daar al een terugstorting te zien is.
Bij mij was dat het geval toen mijn bank Telfort dwong onterechte incasso's terug te boeken.

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 14 mar 2008 11:03
door agro
Maar waarom is het dan ook op de factuur vandaag niet gecrediteerd???
Bij de firma list en bedrog kennen ze vele talen, behalve BEtalen, daar hebben ze nog nooit van gehoord.

Verder veel geschreeuw en gekwijl maar iets oplossen is er niet bij.

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 15 mar 2008 09:32
door Henri42
He Agro is weer wakker, na zijn royement bij UPC blijft hij/zij een eind in de lucht zwammen (*-*) :( :roll:

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 15 mar 2008 10:42
door Leeuwarden
lekker on topic, jongens.

Re: Aantonen dat factuur niet klopt

Geplaatst: 17 mar 2008 11:17
door Wassily-UPC
Leuk zo'n webcare team.
Maar waarom is het dan ook op de factuur vandaag niet gecrediteerd???
Beste Leeuwarden,

Op 5 maart hebben we u een e-mail gestuurd waarin stond vermeld dat de creditering waar u recht op had nog niet zou staan vermeld op onze meest recente factuur. Deze zal op de factuur van april zichtbaar zijn.

Mocht u naar aanleiding van onze e-mail nog vragen hebben dan vernemen wij dit graag van u via [email protected]

Met vriendelijke groet,

UPC Webcareteam