weigering pinpas / NS automaat
Geplaatst: 06 mar 2008 15:15
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?
Wilde laatst een kaartje kopen in de NS kaartautomaat op het station waar ik altijd opstap, ergens in een klein dorpje ..
Deze kaartautomaat gooide mijn pinpas tot 3 keer toe eruit. Mooi ****. Trein kwam aan, geen conducteur te bekennen ..
Goed, stap in .. treinstation verder, stond iemand al een kaartje te kopen, dus toen ik het pasje erin deed, floot de machinist op zijn fluit .. Snel pas eruit, en hup in de trein ..
In Heerlen, het eerst volgende 'grote'station, was het zo druk, dat ik het niet haalde om een kaartje te halen .. Ik nog kijken voor een conducteur, maar niemand ..
Toen de trein eenmaal vertrokken was, stond de goede man naast me, en had ik geen kaartje .. BOETE dus!
Zelfs na mijn verhaal en na het laten zien dat ik elke dag kaartjes koop en het vertellen dat ik ALLE TREINKAARTJES terug krijg van mijn werk, kreeg ik mijn boete overhandigd en zei de conducteur nog dat ik een klacht kon indienen bij de instantie ..
Dit is wat zij mij vertelde :
Onze cliënt Veolia Transport hanteert met het controleren van vervoersbewijzen een zero-tolerance beleid.
Iedere reiziger is zelf verantwoordelijk voor een geldig vervoersbewijs. Het niet in bezit hebben van een geldig vervoersbewijs, komt veelvuldig voor in het openbaar vervoer en dat is dan ook een van de redenen dat er door cliënt gecontroleerd wordt.
U geeft als reden voor het reizen zonder geldig vervoersbewijs aan dat uw pasje niet werd geaccepteerd door de kaartautomaat. Dit is echter voor ons geen reden om uw boete te seponeren. De door u geschetste situatie valt in de risicosfeer van de reiziger.
Iemand iets in gelijke aard meegemaakt?
Graag hoor ik van jullie..
Ik ben namelijk geen zwartrijder, en heb dit ook absoluut niet nodig!!
Dank je wel ..
Wilde laatst een kaartje kopen in de NS kaartautomaat op het station waar ik altijd opstap, ergens in een klein dorpje ..
Deze kaartautomaat gooide mijn pinpas tot 3 keer toe eruit. Mooi ****. Trein kwam aan, geen conducteur te bekennen ..
Goed, stap in .. treinstation verder, stond iemand al een kaartje te kopen, dus toen ik het pasje erin deed, floot de machinist op zijn fluit .. Snel pas eruit, en hup in de trein ..
In Heerlen, het eerst volgende 'grote'station, was het zo druk, dat ik het niet haalde om een kaartje te halen .. Ik nog kijken voor een conducteur, maar niemand ..
Toen de trein eenmaal vertrokken was, stond de goede man naast me, en had ik geen kaartje .. BOETE dus!
Zelfs na mijn verhaal en na het laten zien dat ik elke dag kaartjes koop en het vertellen dat ik ALLE TREINKAARTJES terug krijg van mijn werk, kreeg ik mijn boete overhandigd en zei de conducteur nog dat ik een klacht kon indienen bij de instantie ..
Dit is wat zij mij vertelde :
Onze cliënt Veolia Transport hanteert met het controleren van vervoersbewijzen een zero-tolerance beleid.
Iedere reiziger is zelf verantwoordelijk voor een geldig vervoersbewijs. Het niet in bezit hebben van een geldig vervoersbewijs, komt veelvuldig voor in het openbaar vervoer en dat is dan ook een van de redenen dat er door cliënt gecontroleerd wordt.
U geeft als reden voor het reizen zonder geldig vervoersbewijs aan dat uw pasje niet werd geaccepteerd door de kaartautomaat. Dit is echter voor ons geen reden om uw boete te seponeren. De door u geschetste situatie valt in de risicosfeer van de reiziger.
Iemand iets in gelijke aard meegemaakt?
Graag hoor ik van jullie..
Ik ben namelijk geen zwartrijder, en heb dit ook absoluut niet nodig!!
Dank je wel ..