Het betreft een probleem met Debitel.
In 2004 hebben mijn vrouw en ikzelf een Debitel 90 sim only abonnement afgesloten voor een periode van 2 jaar tegen een maandelijks abonnementsbedrag van € 2,25.
Na die 2 jaar hebben wij een aanbieding gekregen van Debitel om dit abonnement voort te zetten tegen dezelfde voorwaarden en condities, echter voor
onbepaalde tijd.
Mijn verbazing was echter groot toen ik vandaag bij de post een brief ontving van Debitel dat de prijs van het abonnement verhoogd wordt per 1 mei 2008 van € 2,25 naar € 10,25 per maand.
U leest het goed € 10,25 per maand. Bijna 5 x zoveel.
Zij hebben wel een andere optie aangeboden:
Een Vodafone scherp 75 + 25 abonnement voor € 4,95 per maand, maar dat slechts voor de periode van 1 jaar.
Recapitulatie:
Nu: Onbeperkte looptijd, 90 minuten per maand voor € 2,25
Of
Wordt: 1 jaar, 75 bel + 25 sms, per maand voor € 4,95
Of
Wordt: Onbeperkte looptijd, 90 minuten per maand voor € 10,25
Artikel 4D van de algemene voorwaarden van debitel luidt:
Indien aan een abonnement een actie is gekoppeld, geldt deze actie en eventueel daaraan gekoppelde actiekorting alleen gedurende de actieperiode en niet gedurende een eventuele voortzetting van het abonnement, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Tevens vervalt deze actie en eventueel daaraan gekoppelde actiekorting indien het abonnement wordt gewijzigd of voor het einde van de overeengekomen contractsduur wordt beëindigd.
• Onze actieperiode is voor onbepaalde tijd;
• Het was geen voortzetting van het abonnement
• Abonnement is niet gewijzigd
Volgens mij heeft debitel niet het recht ons abonnement te wijzigen.