Voor mijn problemen met Telfort zie hieronder
=======================================
20-04-2008 Ben nog aan het sparen om jullie dure “ help” desk te kunnen bellen ondertussen meld ik maar weer even dat gisteren om 18:00 uur en vandaag om 12:00 uur ik voor ongeveer een half uur weer geen verbinding had!
Waarom bellen jullie mij eigenlijk niet want bij het contactformulier op jullie webpagina vul ik dit iedere keer in?
=======================================
Vandaag 18-24-2008 einde van de middag weer een uur of twee geen internetverbinding!!! (Nog even niet de helpdesk gebeld want deze maand een cashflow probleem omdat ik constant mobiel moet bellen omdat mijn “vaste lijn” er voordurend uitlegt
=======================================
Gisteren 15-4-2008 weer dramatisch slecht gesteld met de internet verbinding namelijk geen verbinding tussen 17:00 19:00 uur en om jullie een plezier te doen () heb ik de verbinding getest zowel via mijn router als de pc rechtstreeks aangesloten op het modem (met standaard Telfort settings). Ik heb de modem + pc geherstart maar ook dit mocht niet baten (met standaard Telfort settings). Na zeven uur s’avonds deed mijn verbinding het eindelijk weer. Het lijkt er trouwens sterk op dat de meeste internetverbinding uitval plaats vind aan het einde van de dag, begin avond.
IK HERHAAL HET NOG MAAR EENS, VANAF 1 JANUARI 2008 DAT IK BEN AANGESLOTEN BIJ TELFORT HEB IK DEZE PROBLEMEN.
IN DE AFGELOPEN 8 JAAR DAARVOOR HAD IK ALTIJD EEN GOEDWERKENDE INTERNETVERBINDING (waarvan de laatste 2 jaar met telefonie over IP)!!!
Ik wil niet iedere keer mailen met jullie, ik wil niet opnieuw bellen naar de helpdesk a €0.30 p/m en dan mensen te spreken krijgen die een belscript doorlopen maar niets oplossen. Ik wil waar ik voor betaal en dat is gewoon internet + bellen zonder deze regelmatige storingen en uitval!!!
=======================================
09-04-2008 weer einde van de middag een half uur geen internetverbinding, helpdesk gebeld en tijdens het gesprek kwam de verbinding spontaan weer tot stand… De helpdesk melde mij dat ik het modem maar weer een nacht zonder telefonie en router moest aansluiten zodat zij de lijn kunnen meten.
Welk nut dit heeft weet ik niet want de laatste keer hebben jullie dit ook gedaan en toen was de verbinding 6 dagen oke, heel fijn allemaal maar 2 dagen daarna was het weer mis en de dag daarna ook weer en toen weer een paar dagen oke enz. enz.
Op 30-03-2008 heb ik van jullie helpdesk dit ontvangen:
“Een meting op uw lijn wijst uit dat uw modem al reeds 6 dagen stabiel verbonden is:
Laatste statuswijziging = 6 days 18:14:35
CPE IP / MAC 1 = 82.168.49.150 / 00:19:CB:52:3F:3B (ZyXEL Communications Corporation)
Het probleem lijkt dan ook opgelost.”
NIET DUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Woensdag 02-04-2008 in de middag weer +/- een uur af wat geen internet verbinding!!!
Donderdag 03-04-2008 in de middag weer +/- een uur af wat geen internet verbinding!!!
Vandaag 05-04-2008 weer in de middag +/- een uur geen internet verbinding!!!
Kreeg ook van jullie helpdesk op 30-03-2008 dit bericht: “Een wegvallende of slechte verbinding wordt meestal veroorzaakt door storing op de telefoonlijn. Dit vind in de regel alleen plaats als er sprake is van slechte of lange bekabeling (lang is meer dan 2 a 3 meter).
Ik wil u dan ook vragen om na te gaan waar u is/ra punt (het binnenkomst punt van de KPN telefoonlijn) zich bevind, en uw modem binnen 2 meter van dit punt aan te sluiten. (in het geval van telefonie totaal heeft u hierbij geen splitter meer nodig en kan het modem rechtstreeks op de buitenlijn worden aangesloten)
Als uw modem op deze wijze wordt aangesloten zou uw verbinding moeten stabiliseren. Zo niet raad ik u aan contact op te namen met de Telfort helpdesk : 0900 – 9596 (€ 0,30 p/m) voor een verder onderzoek naar de oorzaak van uw probleem.”
Ik heb in mijn contact op 12-03-08 met jullie al aangeven dat ik 1 meter van het ISRA punt zit!!!!!!
Ik ga dus maandag maar weer bellen met jullie helpdesk (waar ik ondertussen al een aardig bedrag aan kwijt ben ZONDER oplossing) maar het is toch te gek voor woorden dat ik weer dure bel kosten moet maken om te vertellen dat ik 1 meter van het ISRA punt zit wat ik al eerder telefonisch en per email aan jullie heb doorgeven.
Ik word hier zo langzamerhand op zijn Amsterdams gezegd onpasselijk van dit is nu al bezig vanaf 1 januari 2008!!!
Ik vraag jullie nogmaals zeer beleeft laat mij alstublieft mijn internet + bellen contract met Telfort tussentijds opzeggen zodat ik op zoek kan naar een andere provider zodat ik weer een normale stabiele internet verbinding krijg zoals ik in de afgelopen 8 jaar altijd heb gehad bij andere providers. (zie onderstaand bericht op 12-03-08)
=======================================
Vandaag 18-03-08 weer diverse keren geen telefonie + internet!!! Telefoon doet het weer (ALS er internet verbinding is:)) en ik in de modem interface onder “voip status” op “register” klik.
Modem gaat ook diverse keren per dag spontaan naar de stand dat alleen het “power” en “ethernet” lampje branden blijft daar even op hangen en start dan weer de rest van de lampjes op. MODEM DEFECT!!!???
Ik heb gisteren van 17:00 uur tot vandaag 12:00 de pc laten pingen naar 81.173.34.225 en dit liet zeer veel “Request timed out” sessies zien, te veel om ze allemaal te tellen.
Gisteren telefonisch contact gehad met de helpdesk en alle problemen tot nu toe aan hun voorgelegd zij hebben het probleem nu aangemeld bij de 2de lijn’s support die gaan proberen om het probleem tussen nu en 10dagen op te lossen.
Ik hoop toch echt dat er nu snel een oplossing komt want het is toch belachelijk dat ik regelmatig niet kan bellen of gebeld kan worden en dat ik regelmatig geen internetverbinding heb. Dit ligt toch echt aan Telfort want bij mijn vorige providers had ik deze problemen niet.
Als jullie de problemen niet kunnen oplossen voor het einde van de maand hoop ik toch echt dat ik tussentijds mijn contact met Telfort op kan zeggen zodat ik naar een andere provider kan gaan uitlijken.
Vandaag 16-03-08 weer meerdere keren geen internetverbinding en nog als aanvulling op gisteren; de internetverbinding ging na de eerdere 2 meldingen de hele middag + begin avond als een “knipperbol” aan en uit! Zie onderstaande:
Vandaag 15-03-08 weer tweemaal (!) het modem moeten herstarten omdat ik geen internetverbinding had. Zie onderstaande:
Contact bericht 12-03-08:
Ik heb meerdere keren op deze manier contact genomen met Telfort maar als antwoord kreeg ik "Uiteraard streven wij ernaar om alle vragen snel en goed te beantwoorden. Helaas zijn wij wegens onvoorziene drukte tot op dit moment nog niet in staat geweest om uw e-mail te beantwoorden." Ik heb ook telefonisch contact gehad met Telfort maar dit heeft ook niet tot een oplossing geleid. Het gaat om het volgende: de telefoon verbinding is zeer slecht van kwaliteit (echo, ruis en het spontaan verbreken van de verbinding) ondanks dat dit een voip verbinding is hoeft dit niet zo slecht te zijn want de voip kwaliteit van onze vorige provider Orange was vele malen beter en stabieler. Daarnaast ligt mijn internet verbinding er zeer regelmatig uit, vandaag al 3x(!) en afgelopen weekend ook een paar keer, gemiddeld ligt onze verbinding er 2 á 3x per week uit en dit vanaf 1-1-2008! Ik heb al vanaf begin 1999 een ADSL verbinding eerst bijna 2 jaar als een van de 1000 testaansluitingen in Amsterdam via KPN/Snelnet daarna via provider Xs4all en daarna weer, omdat daar voip bij kwam, via Orange wat ik hier mee aan wil geven is dat ik ruime ervaring heb als ADSL klant maar dat mijn verbinding nog nooit zo instabiel is geweest als nu bij Telfort! In het telefonisch contact wat ik met jullie helpdesk heb gehad werd mij gezegd dat ik de telefoonlijn naar het ADSL modem moest inkorten, ik heb jullie helpdeskmedewerker toen uitgelegd dat mijn bekabeling al jaren zo zat aangesloten en dat dit nooit een probleem was geweest maar het kwam er op neer dat ik dit toch moest doen want anders konden zij mij niet verder helpen (?). Maar zoals u inmiddels uit bovenstaande kunt opmaken heeft de aanpassing van mijn telefoonlijn niets opgeleverd (het modem zit nu 2m naast het ISRA punt) Ik wil hier verder nog aan toevoegen dat ik mij ook professioneel bezig hou met o.a. ADSL aansluitingen (zie
www.ifixit.nl dit is mijn eigen bedrijf) en in die gedaante krijg ik ook heel veel klachten van klanten met een Telfort aansluiting “even het zilverenkastje aan en uitzetten” is de zin die ik meerdere keren per maand tegen mijn klanten moet zeggen. Het verontruste aan dit gegeven is dat de problemen op dit moment bij Telfort structureel zijn en niet iets wat alleen bij speelt. Desondanks moet MIJN verbinding toch echt beter en stabieler worden want dit kan echt niet! En als jullie dit niet op korte termijn structureel kunnen oplossen hoop ik dat Telfort zo fair is om mij de kans te geven mijn contract tussentijds te kunnen opzeggen.
Met vriendelijke groet,