Mijn NUON Jaarrekening verhaal :)
Geplaatst: 16 jul 2008 16:53
Mijn ellende begon vorig jaar, maar was stiekem eigenlijk al een jaar eerder begonnen.
In 2006 ben ik verhuisd naar de omgeving Haarlemmermeer.
Ik had mijn electriciteit bij Nuon, mijn gas nog niet.
De eerste dag in mijn nieuwe woning meteen ook geregeld.
Na een maand kreeg ik een jaar afrekening.
Toen kreeg ik in ene rekeningen van RWE onder de juiste achternaam, maar foute voorletters.
Nooit betaald natuurlijk, want ik zat bij NUON.
Totdat ik een aanmaning kreeg. Ik meteen gebeld en gevraagd wie zij waren.
Ze hebben me uitgelegd dat NUON geen gas levert in de Haarlemmermeer.
Beetje raar verhaal natuurlijk, want wat heeft NUON mij dan een maand gegeven?!? Lucht?
Na een jaar kon ik weer weg bij die gasten aangezien NUON opeens wel gas kon leveren en eigenlijk altijd gas kon leveren.
Ik heb keurig alle eindstanden doorgegeven aan de desbetreffende partijen. Van RWE een jaar afrekening gehad met de juiste standen.
Nu komt het.
In januari van dit jaar kreeg ik van RWE zo'n meterstanden kaart. Ik zat niet op te letten heb deze ingevuld en toen dacht ik. Oh nee, stom. Ik zit bij NUON. Ik wachten op een Meterstandenkaart van Nuon, maar die kwam nooit.
In april van dit jaar krijg ik opeens een jaarafrekening met de raarste standen ooit.
De beginstand van 2007 (toen ik weer terug was bij NUON) was de eindstand van 2006 (toen ik weg was bij NUON)
Daar boven op waren de standen geschat door NUON zelf met een eigen berekening. Ik dacht, ****, ik had dus toch de gasstanden moeten doorgeven aan hun.
Ik bellen met ze eind april van dit jaar.
Ze vertelden mij dat ik correct had gehandeld en dat de standen van het gas moeten worden doorgegeven via RWE en dat ik van hun geen standenkaart krijg van het gas.
Het gekke is dat er wel een meterstandenopnemer is geweest van NUON voor het electriciteitsgedeelte, maar niet voor het gas. Als zo'n man er toch is kan ie toch meteen beide standen opnemen.
Dit was de voorgeschiedenis. Nu de huidige stand van zaken.
Ik ben inmiddels nu 3 maanden bezig om de standen goed te krijgen.
Totaal heb ik al zo'n 3 uur gebeld met die club tegen 10 cent per minuut (Oxxio heeft overigens een gratis 0900 nummer!)
Ik heb vele mensen gesproken. Zelfs mensen die de hoorn erop gooide toen ik vroeg wat hun naam was. Lekker klantvriendelijk.
Ook ben ik geholpen door hele goede medewerkers.
Eentje er van heeft in ieder geval de geschatte eindstand gecorrigeerd naar een juiste eindstand.
Het aantal euros is dus al omlaag gegaan van zo'n 1300 euro naar 700 euro. Nu de begin stand nog.
Ik heb deze week ook al 2x gebeld en ik sta nu op terugbellen bij hun.
18 juni is de verval datum van de rekening, dus ik ga morgen weer bellen en als ze me dan niet kunnen helpen dan ga ik zorgen dat ze het geld er niet af kunnen halen.
Het probleem is het wijzigen van de beginstand. Ze begrijpen hun eigen facturen niet en ze vertellen me dat ze de beginstand niet kunnen wijzigen want dan moeten ze alles herrekenen over 2 jaar. Ze praten zelfs over een jaarrekening van vorig jaar die helemaal niet bestaat omdat ik bij het RWE zat.
Heeft er iemand nog advies voor mij.
Het liefst zou ik rond een tafel willen zitten bij NUON met mijn papieren en laten zien wat hun niet snappen en wat ze moeten corrigeren, maar tot nu toe gaat niemand in op een face to face afspraak (telefoon is voor hun veiliger natuurlijk )
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
In 2006 ben ik verhuisd naar de omgeving Haarlemmermeer.
Ik had mijn electriciteit bij Nuon, mijn gas nog niet.
De eerste dag in mijn nieuwe woning meteen ook geregeld.
Na een maand kreeg ik een jaar afrekening.
Toen kreeg ik in ene rekeningen van RWE onder de juiste achternaam, maar foute voorletters.
Nooit betaald natuurlijk, want ik zat bij NUON.
Totdat ik een aanmaning kreeg. Ik meteen gebeld en gevraagd wie zij waren.
Ze hebben me uitgelegd dat NUON geen gas levert in de Haarlemmermeer.
Beetje raar verhaal natuurlijk, want wat heeft NUON mij dan een maand gegeven?!? Lucht?
Na een jaar kon ik weer weg bij die gasten aangezien NUON opeens wel gas kon leveren en eigenlijk altijd gas kon leveren.
Ik heb keurig alle eindstanden doorgegeven aan de desbetreffende partijen. Van RWE een jaar afrekening gehad met de juiste standen.
Nu komt het.
In januari van dit jaar kreeg ik van RWE zo'n meterstanden kaart. Ik zat niet op te letten heb deze ingevuld en toen dacht ik. Oh nee, stom. Ik zit bij NUON. Ik wachten op een Meterstandenkaart van Nuon, maar die kwam nooit.
In april van dit jaar krijg ik opeens een jaarafrekening met de raarste standen ooit.
De beginstand van 2007 (toen ik weer terug was bij NUON) was de eindstand van 2006 (toen ik weg was bij NUON)
Daar boven op waren de standen geschat door NUON zelf met een eigen berekening. Ik dacht, ****, ik had dus toch de gasstanden moeten doorgeven aan hun.
Ik bellen met ze eind april van dit jaar.
Ze vertelden mij dat ik correct had gehandeld en dat de standen van het gas moeten worden doorgegeven via RWE en dat ik van hun geen standenkaart krijg van het gas.
Het gekke is dat er wel een meterstandenopnemer is geweest van NUON voor het electriciteitsgedeelte, maar niet voor het gas. Als zo'n man er toch is kan ie toch meteen beide standen opnemen.
Dit was de voorgeschiedenis. Nu de huidige stand van zaken.
Ik ben inmiddels nu 3 maanden bezig om de standen goed te krijgen.
Totaal heb ik al zo'n 3 uur gebeld met die club tegen 10 cent per minuut (Oxxio heeft overigens een gratis 0900 nummer!)
Ik heb vele mensen gesproken. Zelfs mensen die de hoorn erop gooide toen ik vroeg wat hun naam was. Lekker klantvriendelijk.
Ook ben ik geholpen door hele goede medewerkers.
Eentje er van heeft in ieder geval de geschatte eindstand gecorrigeerd naar een juiste eindstand.
Het aantal euros is dus al omlaag gegaan van zo'n 1300 euro naar 700 euro. Nu de begin stand nog.
Ik heb deze week ook al 2x gebeld en ik sta nu op terugbellen bij hun.
18 juni is de verval datum van de rekening, dus ik ga morgen weer bellen en als ze me dan niet kunnen helpen dan ga ik zorgen dat ze het geld er niet af kunnen halen.
Het probleem is het wijzigen van de beginstand. Ze begrijpen hun eigen facturen niet en ze vertellen me dat ze de beginstand niet kunnen wijzigen want dan moeten ze alles herrekenen over 2 jaar. Ze praten zelfs over een jaarrekening van vorig jaar die helemaal niet bestaat omdat ik bij het RWE zat.
Heeft er iemand nog advies voor mij.
Het liefst zou ik rond een tafel willen zitten bij NUON met mijn papieren en laten zien wat hun niet snappen en wat ze moeten corrigeren, maar tot nu toe gaat niemand in op een face to face afspraak (telefoon is voor hun veiliger natuurlijk )
Ik hoop dat iemand mij kan helpen