Orange - opzegtermijn verstreken?
Geplaatst: 23 jul 2008 12:48
Laatst besloot ik mijn afschriften te controleren en kwam ik tot de ontdekking dat orange de prijs van orange adsl basis had afgerond. Nu heb ik dit in het verleden ook meegemaakt met KPN Bel Budget, en dit werd netjes aangegeven op de facturen van KPN (schriftelijk dus). Orange had echter besloten om de klanten per e-mail op de hoogte te stellen van deze wijziging op onderstaande wijze
---------------------------
Onderwerp van het emailtje:
muziekquiz | salade top 5 | x-treme watersportgids (?????)
Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen die eindigen op
95 cent naar boven af op hele bedragen. Als u onoverkomelijke problemen heeft met deze prijsaanpassing kunt u uw contract kosteloos beëindigen via de klantenservice 0900 9515 (€ 0,20/min) tot 30 dagen na verzenddatum van deze e-mail.
---------------------------
Dit mailtje heb ik dus pas op de 22ste gelezen (gezien het onderwerp leek het nou niet echt belangrijk), waardoor ik volgens de helpdesk buiten het opzegtermijn viel. Ik moest het verder maar uitzoeken.
Dit is in principe een wijziging van mijn contract met Orange. Ik zou namelijk 19,95 betalen pm na 1 jaar. Is het niet volgens de wet verplicht om klanten schriftelijk op de hoogte te stellen van dit dergelijke wijzigingen? Ik heb in het wetboek zitten spitten, maar kan daar helaas niets vinden.
---------------------------
Onderwerp van het emailtje:
muziekquiz | salade top 5 | x-treme watersportgids (?????)
Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen die eindigen op
95 cent naar boven af op hele bedragen. Als u onoverkomelijke problemen heeft met deze prijsaanpassing kunt u uw contract kosteloos beëindigen via de klantenservice 0900 9515 (€ 0,20/min) tot 30 dagen na verzenddatum van deze e-mail.
---------------------------
Dit mailtje heb ik dus pas op de 22ste gelezen (gezien het onderwerp leek het nou niet echt belangrijk), waardoor ik volgens de helpdesk buiten het opzegtermijn viel. Ik moest het verder maar uitzoeken.
Dit is in principe een wijziging van mijn contract met Orange. Ik zou namelijk 19,95 betalen pm na 1 jaar. Is het niet volgens de wet verplicht om klanten schriftelijk op de hoogte te stellen van dit dergelijke wijzigingen? Ik heb in het wetboek zitten spitten, maar kan daar helaas niets vinden.