Migratie naar Telfort Internet en bellen 1 drama :(!!
Geplaatst: 23 jul 2008 13:40
Hoi allemaal,
Slecht om te lezen dat er zo veel mensen zijn die ook last hebben van TELFORT problemen.
Bij mij in ieder geval dezelfde problemen.
26 Juni zou ik overgaan van KPN IPB naar Telfort internet + bellen.
ADSL keurig over gegaan, maar bellen nog steeds niet voor elkaar . Ik wordt er moedeloos van...
Zou proberen snel op een rij te zetten waar mijn frustraties vandaan komen en wat de status momenteel is:
Overgestapt omdat het allemaal goedkoper leek dan IPB van KPN.
Vooraf geinformeerd hoe over te stappen e.d. --> uitleg gehad en keurig alles volgens zeggen gedaan. Als extra nog een brief gestuurd dat KPN de lijn actief moest houden voor overname door Telfort 26 Juni. Instructies van beide partijen opgevolgd!
Ik ben tevens nog gebeld door KPN dat alles dik in orde kwam allemaal en dat de mutatie probleemloos zou verlopen en mijn abbo per 26 Juni zou eindigen!!
26 Juni de daadwerkelijke mutatie datum
- ADSL zonder problemen over gegaan
- telefoon niet over gegaan (nummer niet geporteerd)
1e keer bellen telfort --> mijnheer kan een aantal dagen duren
2e keer bellen telfort --> KPN heeft portering afgewezen, nieuwe porteringsaanvraag (10 werkdagen)(zelf maar contact opnemen met KPN)
3e keer bellen telfort --> Status in aanvraag, reden nog niet bekend
4e keer bellen telfort --> Status in aanvraag, reden nog niet bekend
5e keer bellen telfort --> KPN heeft de aanvraag voor de 2e keer afgewezen, op zoek naar de oorzaak (10 werkdagen)(zelf maar contact opnemen met KPN)
6e keer bellen telfort --> Oorzaak nog niet bekend, zijn we mee bezig. Zonder oorzaak kunnen ze niet verder helpen. Wel kunnen ze een nieuwe portering aanvragen
Krijg een brief thuis van Telfort dat mijn telefoon abonnement is geannuleerd.
7e keer bellen telfort --> Ow dat is niet goed mijnheer, portering gaat niet goed. Anders neemt u een nieuw nummer, of zou ik nog een keer een portering aanvragen.?? Dat wil ik niet ik wil mijn oude nummer mee nemen. Na een tijd gezeur iemand aan de telefoon die zegt dat hij alles heeft geregeld. (weer 10 werkdagen)
......
....
..
.
1e keer bellen kpn --> lijn is volledig over te nemen, zien geen problemen (administratief)
2e keer bellen kpn --> lijn is volledig over te nemen, zien geen problemen (Technisch), wel bent u technisch NIET meer actief dus dat zou allemaal goed moeten gaan.
3e keer bellen kpn --> neej het probleem is bij Telfort. U bent namelijk Telfort klant
(Ik krijg nog wel IPB KPN rekeningen )
4e keer bellen kpn --> neej ik kan u niet zo maar uw rekeningen crediteren, ik zie dat u nog actief bent.... Ik zie helaas geen opzegging dat u 26 Juni over zou gaan......... (mevrouw het is mij verzekerd dat dat allemaal probleemloos zou gaan en dat de opzegging aanwezig was.!
......
....
..
.
Nu al wel 20 x gebeld..... en nog niks verder.
Die 30ct per minuut is echt belachelijk. Denk dat ik nu al ongeveer voor 50 euro heb gebeld naar de helpdesk van KPN en Telfort.
De moed zakt mij in de schoenen en ik heb nu contact opgenomen met de Consuwijzer.nl / Opta. Kijken of die mensen wat voor mij kunnen betekenen.
Elke keer weer dezelfde onvriendelijke telefoon gesprekken waar ik weer hetzelfde verhaaltje uit moet leggen en als antwoord krijg, "sorry mijnheer ik kan niks voor u betekenen mijn collega kan u wel verder helpen". Zo af en toe heb ik het zover dat ik gewoon weg wordt gedrukt naar een andere collega, zo vriendelijk zijn ze.
Een ander nummer van Telfort is xxxxxxxxxx, misschien moeten jullie dat dat eens proberen, kijken of je daar verder komt
of xxxxxxxxxx
Momenteel is de status:
- Dubbele abonnement kosten (anders kan ik helemaal fluiten naar mijn telefoon nummer)
- internet werkt
- geen telefoon
- oplopende mobiele rekening
Samengevat eigenlijk geen steek verder gekomen.
Iemand raad voor een vervolg actie of van Telfort af te komen ??
Als laatste nog ff een indruk van mijn telefoon rekening (mobiel):
datum Duur
26-6-2008 04:46
01-7-2008 04:51
01-7-2008 02:14
01-7-2008 02:57
01-7-2008 10:37
02-7-2008 02:40
07-7-2008 03:12
En dit is nog maar het begin... van 07-07-2008 tot nu komt nog ....
Slecht om te lezen dat er zo veel mensen zijn die ook last hebben van TELFORT problemen.
Bij mij in ieder geval dezelfde problemen.
26 Juni zou ik overgaan van KPN IPB naar Telfort internet + bellen.
ADSL keurig over gegaan, maar bellen nog steeds niet voor elkaar . Ik wordt er moedeloos van...
Zou proberen snel op een rij te zetten waar mijn frustraties vandaan komen en wat de status momenteel is:
Overgestapt omdat het allemaal goedkoper leek dan IPB van KPN.
Vooraf geinformeerd hoe over te stappen e.d. --> uitleg gehad en keurig alles volgens zeggen gedaan. Als extra nog een brief gestuurd dat KPN de lijn actief moest houden voor overname door Telfort 26 Juni. Instructies van beide partijen opgevolgd!
Ik ben tevens nog gebeld door KPN dat alles dik in orde kwam allemaal en dat de mutatie probleemloos zou verlopen en mijn abbo per 26 Juni zou eindigen!!
26 Juni de daadwerkelijke mutatie datum
- ADSL zonder problemen over gegaan
- telefoon niet over gegaan (nummer niet geporteerd)
1e keer bellen telfort --> mijnheer kan een aantal dagen duren
2e keer bellen telfort --> KPN heeft portering afgewezen, nieuwe porteringsaanvraag (10 werkdagen)(zelf maar contact opnemen met KPN)
3e keer bellen telfort --> Status in aanvraag, reden nog niet bekend
4e keer bellen telfort --> Status in aanvraag, reden nog niet bekend
5e keer bellen telfort --> KPN heeft de aanvraag voor de 2e keer afgewezen, op zoek naar de oorzaak (10 werkdagen)(zelf maar contact opnemen met KPN)
6e keer bellen telfort --> Oorzaak nog niet bekend, zijn we mee bezig. Zonder oorzaak kunnen ze niet verder helpen. Wel kunnen ze een nieuwe portering aanvragen
Krijg een brief thuis van Telfort dat mijn telefoon abonnement is geannuleerd.
7e keer bellen telfort --> Ow dat is niet goed mijnheer, portering gaat niet goed. Anders neemt u een nieuw nummer, of zou ik nog een keer een portering aanvragen.?? Dat wil ik niet ik wil mijn oude nummer mee nemen. Na een tijd gezeur iemand aan de telefoon die zegt dat hij alles heeft geregeld. (weer 10 werkdagen)
......
....
..
.
1e keer bellen kpn --> lijn is volledig over te nemen, zien geen problemen (administratief)
2e keer bellen kpn --> lijn is volledig over te nemen, zien geen problemen (Technisch), wel bent u technisch NIET meer actief dus dat zou allemaal goed moeten gaan.
3e keer bellen kpn --> neej het probleem is bij Telfort. U bent namelijk Telfort klant
(Ik krijg nog wel IPB KPN rekeningen )
4e keer bellen kpn --> neej ik kan u niet zo maar uw rekeningen crediteren, ik zie dat u nog actief bent.... Ik zie helaas geen opzegging dat u 26 Juni over zou gaan......... (mevrouw het is mij verzekerd dat dat allemaal probleemloos zou gaan en dat de opzegging aanwezig was.!
......
....
..
.
Nu al wel 20 x gebeld..... en nog niks verder.
Die 30ct per minuut is echt belachelijk. Denk dat ik nu al ongeveer voor 50 euro heb gebeld naar de helpdesk van KPN en Telfort.
De moed zakt mij in de schoenen en ik heb nu contact opgenomen met de Consuwijzer.nl / Opta. Kijken of die mensen wat voor mij kunnen betekenen.
Elke keer weer dezelfde onvriendelijke telefoon gesprekken waar ik weer hetzelfde verhaaltje uit moet leggen en als antwoord krijg, "sorry mijnheer ik kan niks voor u betekenen mijn collega kan u wel verder helpen". Zo af en toe heb ik het zover dat ik gewoon weg wordt gedrukt naar een andere collega, zo vriendelijk zijn ze.
Een ander nummer van Telfort is xxxxxxxxxx, misschien moeten jullie dat dat eens proberen, kijken of je daar verder komt
of xxxxxxxxxx
Momenteel is de status:
- Dubbele abonnement kosten (anders kan ik helemaal fluiten naar mijn telefoon nummer)
- internet werkt
- geen telefoon
- oplopende mobiele rekening
Samengevat eigenlijk geen steek verder gekomen.
Iemand raad voor een vervolg actie of van Telfort af te komen ??
Als laatste nog ff een indruk van mijn telefoon rekening (mobiel):
datum Duur
26-6-2008 04:46
01-7-2008 04:51
01-7-2008 02:14
01-7-2008 02:57
01-7-2008 10:37
02-7-2008 02:40
07-7-2008 03:12
En dit is nog maar het begin... van 07-07-2008 tot nu komt nog ....