Trendhopper bankstel in gebreke
Geplaatst: 19 sep 2008 14:38
Hallo,
Graag leg ik jullie mijn situatie voor. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
Op 2 april 2008 heb ik een combinatie van een bankstel + loveseat besteld bij Trendhopper (filiaal Leeuwarden). Na 7/8 weken werden ze al geleverd. Echter bleek dat bij de 3zits geen poten waren geleverd. Hiervan is een aantekening gemaakt op de afleveringsbon.
Twee dagen later ontving ik een brief waarin ze spraken over het bedenken van een oplossing voor dit probleem. Ik heb toen zelf telefonisch contact opgenomen en zei dat als ik kussens voor op de bank mocht uitzoeken (4 van die kleintjes..) ik niet moeilijk deed over een latere nalevering van de poten. Toen werd mij in plaats daarvan zelfs een tegoedbon gestuurd van 100 euro en zouden de poten zo snel mogelijk geleverd worden.
Echter na 4 weken nog niks ontvangen. Wéér gebeld. Oh sorry, het was niet goed doorgegeven aan de leverancier. Opnieuw melding gemaakt. Binnen 2 a 3 weken zouden we de poten krijgen. Weer die weken gewacht, weer niks ontvangen. WEER gebeld. WEER krijgen we te horen dat het nog twee weken duurt. Dit is ons ook schriftelijk bevestigd. Na 2 weken na overschrijding van de termijn in de brief was ik het SPUUGZAT. Ik heb een boze brief geschreven. Trendhopper is aangesloten bij Branchevereniging wonen en volgens hun voorwaarden (art. 6 lid 2 en 3) sta ik gewoon in mijn recht om de overeenkomst te ontbinden. Zij hebben namelijk niet een deugdelijk product geleverd binnen de afgesproken termijn. Inmiddels staat mijn bank namelijk behoorlijk lelijk te worden op de grond. Hij lijkt als het ware door te zakken in het midden, omdat aan de zijkanten wel plastic dopjes onder de bank zitten. Ook begint de stof van het midden bol te staan.
Maargoed, ik heb vandaag een brief terug gekregen. Daarin schrijven ze dat ze mij "afgekocht hebben met de tegoedbon en dat ik zelf het manco van de poten zou oplossen" HOE HALEN ZE DIT IN HUN HOOFD? Hoe moet ik nu aan poten komen die identiek zijn aan die van mijn loveseat? Dit slaat toch nergens op? Die worden zijn nooit in mijn mond genomen en die telefoniste van de service-afdeling heeft dit er dus zelf van gemaakt. Behoorlijk verkeerde interpretatie!!! Dan sturen er ze ook nog kopieën bij van de melding in het systeem. Alsof ik daar een boodschap aan heb??! Dat klopt gewoon niet! Ik ga toch niet akkoord met het afkopen van deze klacht?
Nu mijn vraag aan jullie: wat zal ik nu ondernemen? Ik heb in mijn eerste brief geschreven dat ik mijn geld terug wil en dat ze de banken (PLUS tegoedbon) mogen ophalen. Moet ik qua dat standpunt voet bij stuk houden? Of moet ik genoegen nemen met een VEEL TE LATE nalevering van de poten en zelf de bon houden?
Zoals te lezen is, ben ik echt verschrikkelijk kwaad. Hoe kunnen ze zo met mij als klant omgaan? Als deze zaak is afgehandeld, ga ik NOOIT meer naar de trendhopper. Bah, wat een walgelijke manier om zo met je klanten om te gaan!
Nen87
Graag leg ik jullie mijn situatie voor. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
Op 2 april 2008 heb ik een combinatie van een bankstel + loveseat besteld bij Trendhopper (filiaal Leeuwarden). Na 7/8 weken werden ze al geleverd. Echter bleek dat bij de 3zits geen poten waren geleverd. Hiervan is een aantekening gemaakt op de afleveringsbon.
Twee dagen later ontving ik een brief waarin ze spraken over het bedenken van een oplossing voor dit probleem. Ik heb toen zelf telefonisch contact opgenomen en zei dat als ik kussens voor op de bank mocht uitzoeken (4 van die kleintjes..) ik niet moeilijk deed over een latere nalevering van de poten. Toen werd mij in plaats daarvan zelfs een tegoedbon gestuurd van 100 euro en zouden de poten zo snel mogelijk geleverd worden.
Echter na 4 weken nog niks ontvangen. Wéér gebeld. Oh sorry, het was niet goed doorgegeven aan de leverancier. Opnieuw melding gemaakt. Binnen 2 a 3 weken zouden we de poten krijgen. Weer die weken gewacht, weer niks ontvangen. WEER gebeld. WEER krijgen we te horen dat het nog twee weken duurt. Dit is ons ook schriftelijk bevestigd. Na 2 weken na overschrijding van de termijn in de brief was ik het SPUUGZAT. Ik heb een boze brief geschreven. Trendhopper is aangesloten bij Branchevereniging wonen en volgens hun voorwaarden (art. 6 lid 2 en 3) sta ik gewoon in mijn recht om de overeenkomst te ontbinden. Zij hebben namelijk niet een deugdelijk product geleverd binnen de afgesproken termijn. Inmiddels staat mijn bank namelijk behoorlijk lelijk te worden op de grond. Hij lijkt als het ware door te zakken in het midden, omdat aan de zijkanten wel plastic dopjes onder de bank zitten. Ook begint de stof van het midden bol te staan.
Maargoed, ik heb vandaag een brief terug gekregen. Daarin schrijven ze dat ze mij "afgekocht hebben met de tegoedbon en dat ik zelf het manco van de poten zou oplossen" HOE HALEN ZE DIT IN HUN HOOFD? Hoe moet ik nu aan poten komen die identiek zijn aan die van mijn loveseat? Dit slaat toch nergens op? Die worden zijn nooit in mijn mond genomen en die telefoniste van de service-afdeling heeft dit er dus zelf van gemaakt. Behoorlijk verkeerde interpretatie!!! Dan sturen er ze ook nog kopieën bij van de melding in het systeem. Alsof ik daar een boodschap aan heb??! Dat klopt gewoon niet! Ik ga toch niet akkoord met het afkopen van deze klacht?
Nu mijn vraag aan jullie: wat zal ik nu ondernemen? Ik heb in mijn eerste brief geschreven dat ik mijn geld terug wil en dat ze de banken (PLUS tegoedbon) mogen ophalen. Moet ik qua dat standpunt voet bij stuk houden? Of moet ik genoegen nemen met een VEEL TE LATE nalevering van de poten en zelf de bon houden?
Zoals te lezen is, ben ik echt verschrikkelijk kwaad. Hoe kunnen ze zo met mij als klant omgaan? Als deze zaak is afgehandeld, ga ik NOOIT meer naar de trendhopper. Bah, wat een walgelijke manier om zo met je klanten om te gaan!
Nen87