Ziggo betaalt onverschuldigde 156 Euro niet terug!!!
Geplaatst: 05 okt 2008 12:53
Hieronder kunt u mijn ervaringen met Ziggo (was Casema ) lezen.
Ziggo weigert mij het teveel betaalde geld terug te betalen. Daarom ben ik een kruistocht tegen Ziggo begonnen. Om die 156 Euro? Nee, om de ONEERLIJKHEID, DE MISLEIDING en de NIET NAGEKOMEN BELOFTEN
Ziggo heeft het kabelnet na jarenlang touwtrekken van de Gemeente Leiden volledig kunnen kopen voor een aanvullend bedrag van bijna 5 miljoen Euro. Hierdoor vervalt de 14 jaar geleden gestelde voorwaarde van Leiden, dat KabelTV alleen mocht worden verhoogd in prijster grootte van de inflatiecijfers. Tot heden betaalde men in Leiden 8,59 per maand Dit zal waarschijnlijk rond 16 Euro worden.
Leidenaars, Geeft Digitenne een kans, kost 7,50 per maand, mag u een maand gratis proberen. De gemeente Leiden vindt, dat als positief punt van het jarenlange juridisch touwtrekken het verschijnen van meerdere aanbieders op de markt er nu in ieder geval een keus is. In de Leidse Merenwijk en Leiderdorp rekent Ziggo 15,90 per maand
Ziggo biedt volledige Internetveiligheid aan.
Na installatie onder Windows Vistawerkt dit niet goed in combinatie met Windows Messenger: Het pakketje kost 3,95 per maand.
De ondersteuning kunt u krijgen op het (service)nummer van Ziggo met een enorme wachttijd en niet ter zake kundig personeel.
Het programma Avira is GRATIS, Windows heeft een redelijk goede ingebouwde firewall, Microsoft levert het gratis programma Defender tegen spyware.
Bespaar uzelf ongemak en frustatie en stap over op de GRATIS Internetbeveiliging!!!!!
Neem een abonnement op http://www.waarschuwingsdienst.nl/,
Gratis en van de overheid, en u wordt op de hoogte gehouden van eventuele virusuitbraken en het wapenen daartegen.
Want OOK de Internetbeveiliging van Ziggo zal eerst moeten worden bijgewerkt onm nieuwe virussen te ontdekken: Misschien net te laat voor u.
---------------------------------------------------------------------------------
Zoals hieronder staat: Bericht ontvangen van Webcare dat men het doorstuurt. En ja, HEEL SNEL na het op 7 of 8 oktober doorgezonden bericht aan Ziggo.................................
Bericht van Ziggo ontvangen op 11-10-08:
Geachte heer/mevrouw ,
Wij hebben uw email ontvangen en in behandeling genomen. Wij zien in ons systeem dat er al meerdere malen is aangegeven dat Casema bij haar standpunt blijft wat betreft deze kwestie. Naar aanleiding van de fusie zal Ziggo nu haar standpunt niet veranderen.
Onze excuses voor het ongemak.
---------------------------------------------------------------------------------Mijn reactie:
Dit is dus de bekende dooddoener.
Vrij vertaald:
Wij hebben een deel van de stukken gevonden.
Wij hebben niet de moeite genomen, die opnieuw te beoordelen.
Wij hebben natuurlijk geen contact opgenomen met Intrim Justitia
Hoewel wij weten dat het een administratieve puinhoop was, zijn wij niet bereid het Casema-standpunt te herzien
-----------------------------------------------
Het lijkt mij onmogelijk, dat Ziggo mijn dossier met brieven aan Casema en Intrim Justitia op zo'n korte termijn heeft doorgenomen.
Bovendien heb ik meer dan 80 serviceaanvragen geplaatst waarin al mijn contacten werden beschrevenEN waarin het niet goed functioneren van Telefonie wordt aangegeven. Zelfs een AANMANING voor het volgens Casema verschuldigde bedrag heb ik nooit ontvangen.
Daarom ook mijn afkeuring voor de handelwijze van Intrim Justitia, die mij misleidde door mij onder protest ruim 150 Euro liet betalen op basis van een niet aangemaande vordering van Casema.
Ik concludeer , dat ZIGGO HIER NIETS AAN WENST TE DOEN.
Zodra het monopolie van bedrijven die nu de consument behandelen zoals ZIGGO mij meent te moeten behandelen en benadelen, voorbij is en er concurrerende bedrijven op de kabel worden toegelaten, zal het met providers zoals ZIGGO snel gedaan zijn.
Want, ZIGGO, er zijn VEEL MEER klanten dan u denkt die zich vreselijk ergeren aan dat wat u service durft te noemen.
Ik wens Ziggo veel plezier met het mij ontstolen bedrag.
Ik zal in brede kring bekendheid blijven geven aan het motto van Ziggo:
Punt 1: Ziggo heeft altijd gelijk.
Punt 2: Als Ziggo geen gelijk heeft, treedt automatisch punt 1 in werking.
Ach, ergens had ik niet anders verwacht na een strijd van maanden.
Hoe klein dit grote bedrijf echt is, zal in de toekomst blijken.
De in mijn eerste bericht genoemde acties zal ik continueren.
Webcare, dank voor het doorzenden.
Oorspronkelijk bericht:
==================================================
Verleden jaar stopte Casema met het leveren van telefonie op mijn adres. De reden was, dat telefonie op mijn adres niet goed leverbaar was.
Enige weken later heb ik per afloopdatum van het contract opgezegd en ben ik overgestapt naar een ADSL-provider.
De kosten van de niet geleverde telefonie had ik in mindering gebracht op de laatste rekening NA OVERLEG MET CASEMA.
Dit alles gebeurde in de maanden maart, april en mei 2007. Omdat de opzegging per 1 april was (geen grap) en ik daar schriftelijke bevestiging van had gekregen heb ik de facturen over april , mei en jun niet betaald, al probeerde Casema het wel te incasseren. Ik was nameijk ook overgestapt naar Digitenne, maar de kabelTV-rekeningen bleven komen, nu met AC-giro. Mijn bank had ik gevraagd geen afschrijvingen door Casema meer te accepteren.
Het was na de systeemwijziging bij Casema in 2006 en 2007 een enorme administratieve puinhoop, daarom bewaarde ik alle aantekeningen omtrent afspraken etc.
Rond november 2007 kwam hij dan, de verwachte brief van Intrim Justitia. Ik meende te kunnen bewijzen, dat ik Casema niets was verschuldigd. Dat meldde ik ook aan het incassoburo.
De zeer vriendelijke medewerker verzocht mij het dossier op te sturenEN VERZOCHT MIJ HET OPENSTAANDE BEDRAG VAN 62 EURO VERMEERDERD MET RENTE EN INCASSOKOSTEN NAAR INTRIM JUSTITIA OVER TE MAKEN. TOTAAOLBEDRAG 156 EURO. DIE BETALING MOEST IK ONDER PROTEST DOEN, ZO ZOUDEN DE KOSTEN NIET OPLOPEN. ALS ALLES WAS OPGELOST, KREEG IK MIJN GELD TERUG.
Het wordt denk ik al duidelijk: Overleg tussen Intrim Justitia en Casema wees volgens Intrim Justitia uit dat ik gelijk had. Voor terugstorting moest ik echter bij Casema zijn. Die mij weer naar I.J. terug stuurde. Die mij weer naar Casema terugstuurde.
Uiteindelijk kon ik het onder protest betaalde geld alleen terugvorderen via gerechtelijke stappen.Mijn echtgenote en mijn cardioloog ontraadden mij echter mij hier nog boos over te maken. Zou zonde zijn van de geslaagde open-hart-operatie.
Het dossier heb ik nimmer teruggezien.
Ziggo heeft Casema overgenomen. Ziggo is mij 156 Euro minimaal schuldig. Intrim Justitia is NIET betrouwbaar, men komt een gegeven woord niet na. BETAAL AAN HEN NIET ONDER PROTEST, zij hebben bewezen, te liegen dat men het geld terugkrijg indien bewezen is, dat het niet was verschuldigd.
Begin dit jaar kreeg ik nog een brief van de kabelmaatschappij: Wij willen u graag terug. Waarop ik antwoordde: Ik wil eerst graag mijn geld terug. Met uitleg.
Niets meer van gehoord.
Een geschillencommissie was er nog niet.
Wat mij rest, is in zo breed mogelijke kring Digitenne promoten. Dat werkt echt goed. De zenders die hier meer op de kabel waren (Duitsland) mis ik niet. Service wordt snel verleend.
Hier mist Ziggo dus de vaste inkomsten van haar kabelnet, een druppeltje weliswaar, maar toch.....
Wat ik verder nog kon doen:
Als 55+-er woon ik in een wijk waar relatief veel 55+-ers wonen. Via onze wijkvereniging doe ik vrijwilligerswerk op het gebied van computervragen en problemen. Hier wordt best vaak advies gevraagd van ouderen, welke provider voor hen goed zou zijn. Ook al omdat ouderen steeds vaker een Internet-aansluiting in combinatie met telefonie willen aanschaffen.
Ik waarschuw dan altijd voor service van Ziggo (Casema) en ik stel mij niet beschikbaar voor het aansluiten van een kabelmodem en het oplossen van problemen met kabelinternet Ik vertel de mensen hoe het echt is: Als Kabelinternet werkt, is het prima. Zodra er een probleem is, kan het veel geld gaan kosten.
ADSL sluit ik wel aan. Bij storingen van bv. telefonie van KPN kan altijd het gratis nummer worden gebeld.
Het zijn druppeltjes, en misschien wel kinderachtig van mij. Maar ik wil Casema (Ziggo) niet zonder meer de 156 Euro laten houden: Ergens betalen ze het terug, al is het niet aan mij!
Ik eindig met:
Check hoe het met de conditie van uw hart staat
Voordat u met Ziggo in zee gaat!!!D
Ziggo weigert mij het teveel betaalde geld terug te betalen. Daarom ben ik een kruistocht tegen Ziggo begonnen. Om die 156 Euro? Nee, om de ONEERLIJKHEID, DE MISLEIDING en de NIET NAGEKOMEN BELOFTEN
Ziggo heeft het kabelnet na jarenlang touwtrekken van de Gemeente Leiden volledig kunnen kopen voor een aanvullend bedrag van bijna 5 miljoen Euro. Hierdoor vervalt de 14 jaar geleden gestelde voorwaarde van Leiden, dat KabelTV alleen mocht worden verhoogd in prijster grootte van de inflatiecijfers. Tot heden betaalde men in Leiden 8,59 per maand Dit zal waarschijnlijk rond 16 Euro worden.
Leidenaars, Geeft Digitenne een kans, kost 7,50 per maand, mag u een maand gratis proberen. De gemeente Leiden vindt, dat als positief punt van het jarenlange juridisch touwtrekken het verschijnen van meerdere aanbieders op de markt er nu in ieder geval een keus is. In de Leidse Merenwijk en Leiderdorp rekent Ziggo 15,90 per maand
Ziggo biedt volledige Internetveiligheid aan.
Na installatie onder Windows Vistawerkt dit niet goed in combinatie met Windows Messenger: Het pakketje kost 3,95 per maand.
De ondersteuning kunt u krijgen op het (service)nummer van Ziggo met een enorme wachttijd en niet ter zake kundig personeel.
Het programma Avira is GRATIS, Windows heeft een redelijk goede ingebouwde firewall, Microsoft levert het gratis programma Defender tegen spyware.
Bespaar uzelf ongemak en frustatie en stap over op de GRATIS Internetbeveiliging!!!!!
Neem een abonnement op http://www.waarschuwingsdienst.nl/,
Gratis en van de overheid, en u wordt op de hoogte gehouden van eventuele virusuitbraken en het wapenen daartegen.
Want OOK de Internetbeveiliging van Ziggo zal eerst moeten worden bijgewerkt onm nieuwe virussen te ontdekken: Misschien net te laat voor u.
---------------------------------------------------------------------------------
Zoals hieronder staat: Bericht ontvangen van Webcare dat men het doorstuurt. En ja, HEEL SNEL na het op 7 of 8 oktober doorgezonden bericht aan Ziggo.................................
Bericht van Ziggo ontvangen op 11-10-08:
Geachte heer/mevrouw ,
Wij hebben uw email ontvangen en in behandeling genomen. Wij zien in ons systeem dat er al meerdere malen is aangegeven dat Casema bij haar standpunt blijft wat betreft deze kwestie. Naar aanleiding van de fusie zal Ziggo nu haar standpunt niet veranderen.
Onze excuses voor het ongemak.
---------------------------------------------------------------------------------Mijn reactie:
Dit is dus de bekende dooddoener.
Vrij vertaald:
Wij hebben een deel van de stukken gevonden.
Wij hebben niet de moeite genomen, die opnieuw te beoordelen.
Wij hebben natuurlijk geen contact opgenomen met Intrim Justitia
Hoewel wij weten dat het een administratieve puinhoop was, zijn wij niet bereid het Casema-standpunt te herzien
-----------------------------------------------
Het lijkt mij onmogelijk, dat Ziggo mijn dossier met brieven aan Casema en Intrim Justitia op zo'n korte termijn heeft doorgenomen.
Bovendien heb ik meer dan 80 serviceaanvragen geplaatst waarin al mijn contacten werden beschrevenEN waarin het niet goed functioneren van Telefonie wordt aangegeven. Zelfs een AANMANING voor het volgens Casema verschuldigde bedrag heb ik nooit ontvangen.
Daarom ook mijn afkeuring voor de handelwijze van Intrim Justitia, die mij misleidde door mij onder protest ruim 150 Euro liet betalen op basis van een niet aangemaande vordering van Casema.
Ik concludeer , dat ZIGGO HIER NIETS AAN WENST TE DOEN.
Zodra het monopolie van bedrijven die nu de consument behandelen zoals ZIGGO mij meent te moeten behandelen en benadelen, voorbij is en er concurrerende bedrijven op de kabel worden toegelaten, zal het met providers zoals ZIGGO snel gedaan zijn.
Want, ZIGGO, er zijn VEEL MEER klanten dan u denkt die zich vreselijk ergeren aan dat wat u service durft te noemen.
Ik wens Ziggo veel plezier met het mij ontstolen bedrag.
Ik zal in brede kring bekendheid blijven geven aan het motto van Ziggo:
Punt 1: Ziggo heeft altijd gelijk.
Punt 2: Als Ziggo geen gelijk heeft, treedt automatisch punt 1 in werking.
Ach, ergens had ik niet anders verwacht na een strijd van maanden.
Hoe klein dit grote bedrijf echt is, zal in de toekomst blijken.
De in mijn eerste bericht genoemde acties zal ik continueren.
Webcare, dank voor het doorzenden.
Oorspronkelijk bericht:
==================================================
Verleden jaar stopte Casema met het leveren van telefonie op mijn adres. De reden was, dat telefonie op mijn adres niet goed leverbaar was.
Enige weken later heb ik per afloopdatum van het contract opgezegd en ben ik overgestapt naar een ADSL-provider.
De kosten van de niet geleverde telefonie had ik in mindering gebracht op de laatste rekening NA OVERLEG MET CASEMA.
Dit alles gebeurde in de maanden maart, april en mei 2007. Omdat de opzegging per 1 april was (geen grap) en ik daar schriftelijke bevestiging van had gekregen heb ik de facturen over april , mei en jun niet betaald, al probeerde Casema het wel te incasseren. Ik was nameijk ook overgestapt naar Digitenne, maar de kabelTV-rekeningen bleven komen, nu met AC-giro. Mijn bank had ik gevraagd geen afschrijvingen door Casema meer te accepteren.
Het was na de systeemwijziging bij Casema in 2006 en 2007 een enorme administratieve puinhoop, daarom bewaarde ik alle aantekeningen omtrent afspraken etc.
Rond november 2007 kwam hij dan, de verwachte brief van Intrim Justitia. Ik meende te kunnen bewijzen, dat ik Casema niets was verschuldigd. Dat meldde ik ook aan het incassoburo.
De zeer vriendelijke medewerker verzocht mij het dossier op te sturenEN VERZOCHT MIJ HET OPENSTAANDE BEDRAG VAN 62 EURO VERMEERDERD MET RENTE EN INCASSOKOSTEN NAAR INTRIM JUSTITIA OVER TE MAKEN. TOTAAOLBEDRAG 156 EURO. DIE BETALING MOEST IK ONDER PROTEST DOEN, ZO ZOUDEN DE KOSTEN NIET OPLOPEN. ALS ALLES WAS OPGELOST, KREEG IK MIJN GELD TERUG.
Het wordt denk ik al duidelijk: Overleg tussen Intrim Justitia en Casema wees volgens Intrim Justitia uit dat ik gelijk had. Voor terugstorting moest ik echter bij Casema zijn. Die mij weer naar I.J. terug stuurde. Die mij weer naar Casema terugstuurde.
Uiteindelijk kon ik het onder protest betaalde geld alleen terugvorderen via gerechtelijke stappen.Mijn echtgenote en mijn cardioloog ontraadden mij echter mij hier nog boos over te maken. Zou zonde zijn van de geslaagde open-hart-operatie.
Het dossier heb ik nimmer teruggezien.
Ziggo heeft Casema overgenomen. Ziggo is mij 156 Euro minimaal schuldig. Intrim Justitia is NIET betrouwbaar, men komt een gegeven woord niet na. BETAAL AAN HEN NIET ONDER PROTEST, zij hebben bewezen, te liegen dat men het geld terugkrijg indien bewezen is, dat het niet was verschuldigd.
Begin dit jaar kreeg ik nog een brief van de kabelmaatschappij: Wij willen u graag terug. Waarop ik antwoordde: Ik wil eerst graag mijn geld terug. Met uitleg.
Niets meer van gehoord.
Een geschillencommissie was er nog niet.
Wat mij rest, is in zo breed mogelijke kring Digitenne promoten. Dat werkt echt goed. De zenders die hier meer op de kabel waren (Duitsland) mis ik niet. Service wordt snel verleend.
Hier mist Ziggo dus de vaste inkomsten van haar kabelnet, een druppeltje weliswaar, maar toch.....
Wat ik verder nog kon doen:
Als 55+-er woon ik in een wijk waar relatief veel 55+-ers wonen. Via onze wijkvereniging doe ik vrijwilligerswerk op het gebied van computervragen en problemen. Hier wordt best vaak advies gevraagd van ouderen, welke provider voor hen goed zou zijn. Ook al omdat ouderen steeds vaker een Internet-aansluiting in combinatie met telefonie willen aanschaffen.
Ik waarschuw dan altijd voor service van Ziggo (Casema) en ik stel mij niet beschikbaar voor het aansluiten van een kabelmodem en het oplossen van problemen met kabelinternet Ik vertel de mensen hoe het echt is: Als Kabelinternet werkt, is het prima. Zodra er een probleem is, kan het veel geld gaan kosten.
ADSL sluit ik wel aan. Bij storingen van bv. telefonie van KPN kan altijd het gratis nummer worden gebeld.
Het zijn druppeltjes, en misschien wel kinderachtig van mij. Maar ik wil Casema (Ziggo) niet zonder meer de 156 Euro laten houden: Ergens betalen ze het terug, al is het niet aan mij!
Ik eindig met:
Check hoe het met de conditie van uw hart staat
Voordat u met Ziggo in zee gaat!!!D