Tele2 en terugbetalen van onterecht afgeschreven abo kosten
Geplaatst: 06 okt 2008 19:44
Goedenavond,
Ook ik heb een nare ervaring met Tele2.
In maart 2008 kwam T2 (lees Tele2) met een combinatie pakket T2 Totaal waarbij de eerste 2 mnd gratis op proef was.
Dit leek mij wel wat en besloot lid te worden, immers ik liep geen risico.
Na levering bleek dat de kwaliteit te wensen over liet en dat zij (in de nabije toekomst) geen HDTV gaan leveren. Daarbij moet je voor elke extra televisie een (foei lelijke en grote) decoder (model video) aanschaffen.
Om bovenstaande redenen wilde ik naar Ziggo.
Ik belde hiervoor de klantenservice van T2 en gaf aan dat T2 niet aan mijn verwachtingen voldeed.
Na een aantal vragen gaf de klantenservice aan het contract te ontbinden omdat ik ruim binnen de proefperiode was.
De monteurskosten voor installatie werden echter niet vergoed.
Dat vind ik ook begrijpelijk, het is immers arbeid door derden op een locatie.
Inmiddels schreef men ca €110,00 af van mijn rekening vanwege de monteur / installatie kosten en 2 maanden abonnementsgeld.
Hiervoor heb ik de klantenservice wederom gebeld en heb aangegeven dat zij ten onrechte 2 maanden abonnementsgeld hadden afgeschreven.
T2 gaf aan dat zij deze wilden terugstorten maar dat dat 2 weken kon duren. Zij konden het geld niet verdisconteren met andere abonnementskosten omdat ik inmiddels geen lid meer was.
Weken later werd ik opgebeld door T2 met de melding dat de betaling, de betalingsbatch gemist had en dat de volgende run ca 4 weken zou duren.
Wederom werd ik na ca 4 weken gebeld met de melding dat de betalingsbatch gemist was en dat de terugstorting nog 4 tot 6 weken zou duren.
Ik heb tussentijds minimaal 6 keer T2 gebeld met de vraag wanneer de betaling nu een feit werd. Keer op keer maakte men loze beloften en waren de medewerkers met wie ik eerder gesproken had, niet meer bereikbaar.
Keer op keer vroeg ik of ik doorgeschakeld kon worden naar de financiele afdeling, waarbij de ene keer gezegd werd dat zij na 17.00 uur niet meer bereikbaar waren, of er kon niet doorgeschakeld worden omdat men geen telefoonnummer had, of werd er een ander fabeltje opgehangen.
Bij het laatste gesprek werd mij wederom beloofd dat het geld terug gestort zou worden in wk 40 (vorige week).
U raad het waarschijnlijk al....wederom niets ontvangen.
Vandaag nog maar eens gebeld met de vrienden van TELE2.
Heb hen vandaag de kast uitgekeerd en heb kenbaar gemaakt dat ik een advocaat op de zaak ga zetten en dat zij aansprakelijk gesteld worden voor alle kosten.
Helaas deed ook deze opmerking helemaal niets met T2.
Ik was bij het postkantoor het retourpakket aan het versturen, waarbij opviel dat er tegelijkertijd nog 3 pakketten door andere (ex) Tele2 klanten werden retour gestuurd.
Zijn er meer mensen met een Tele2 combinatie pakket met dezelfde ervaringen? Gezien bovenstaande zou het mij niet verwonderen.....
Ook ik heb een nare ervaring met Tele2.
In maart 2008 kwam T2 (lees Tele2) met een combinatie pakket T2 Totaal waarbij de eerste 2 mnd gratis op proef was.
Dit leek mij wel wat en besloot lid te worden, immers ik liep geen risico.
Na levering bleek dat de kwaliteit te wensen over liet en dat zij (in de nabije toekomst) geen HDTV gaan leveren. Daarbij moet je voor elke extra televisie een (foei lelijke en grote) decoder (model video) aanschaffen.
Om bovenstaande redenen wilde ik naar Ziggo.
Ik belde hiervoor de klantenservice van T2 en gaf aan dat T2 niet aan mijn verwachtingen voldeed.
Na een aantal vragen gaf de klantenservice aan het contract te ontbinden omdat ik ruim binnen de proefperiode was.
De monteurskosten voor installatie werden echter niet vergoed.
Dat vind ik ook begrijpelijk, het is immers arbeid door derden op een locatie.
Inmiddels schreef men ca €110,00 af van mijn rekening vanwege de monteur / installatie kosten en 2 maanden abonnementsgeld.
Hiervoor heb ik de klantenservice wederom gebeld en heb aangegeven dat zij ten onrechte 2 maanden abonnementsgeld hadden afgeschreven.
T2 gaf aan dat zij deze wilden terugstorten maar dat dat 2 weken kon duren. Zij konden het geld niet verdisconteren met andere abonnementskosten omdat ik inmiddels geen lid meer was.
Weken later werd ik opgebeld door T2 met de melding dat de betaling, de betalingsbatch gemist had en dat de volgende run ca 4 weken zou duren.
Wederom werd ik na ca 4 weken gebeld met de melding dat de betalingsbatch gemist was en dat de terugstorting nog 4 tot 6 weken zou duren.
Ik heb tussentijds minimaal 6 keer T2 gebeld met de vraag wanneer de betaling nu een feit werd. Keer op keer maakte men loze beloften en waren de medewerkers met wie ik eerder gesproken had, niet meer bereikbaar.
Keer op keer vroeg ik of ik doorgeschakeld kon worden naar de financiele afdeling, waarbij de ene keer gezegd werd dat zij na 17.00 uur niet meer bereikbaar waren, of er kon niet doorgeschakeld worden omdat men geen telefoonnummer had, of werd er een ander fabeltje opgehangen.
Bij het laatste gesprek werd mij wederom beloofd dat het geld terug gestort zou worden in wk 40 (vorige week).
U raad het waarschijnlijk al....wederom niets ontvangen.
Vandaag nog maar eens gebeld met de vrienden van TELE2.
Heb hen vandaag de kast uitgekeerd en heb kenbaar gemaakt dat ik een advocaat op de zaak ga zetten en dat zij aansprakelijk gesteld worden voor alle kosten.
Helaas deed ook deze opmerking helemaal niets met T2.
Ik was bij het postkantoor het retourpakket aan het versturen, waarbij opviel dat er tegelijkertijd nog 3 pakketten door andere (ex) Tele2 klanten werden retour gestuurd.
Zijn er meer mensen met een Tele2 combinatie pakket met dezelfde ervaringen? Gezien bovenstaande zou het mij niet verwonderen.....