Tele 2 en klantvriendlijkheid
Geplaatst: 10 okt 2008 14:15
4 augustus geen verbinding met het internet, kan een keer gebeuren toch.
's morgens hadden we er nog gebruik van gemaakt, dus was er vast een storing bij de provider.
6 augustus deed het internet het nog niet en ook de telefoon deed het niet, we hebben zo'n pakket internet en telefonie voor slechts 29,95 per maand.
Toch maar even bellen met Tele2, onze provider. Weet je hoe het gaat zo'n gesprek?
Goedemorgen u spreekt met Tele 2 de kosten van dit telefoongesprek zijn 0,10 eurocent per minuut. ( dan volgt er een korte stilte) en dan wordt er gezegd plus de kosten van uw mobiele telefoon. Ja je moet wel mobiel bellen want je huistelefoon doet het immers niet.
Dan kom je in een keuzemenu programma.
Dat gaat als volgt: Toets 1 als u belt voor internet, Toets 2 als u belt voor internet en telefonie, Toets 3 als u belt over een rekening, zo volgen er dan nog minstens 5 keuzes. Ik kies voor 2!
Volgt er weer een keuzemenu, ik zal je de details besparen maar hier moet ik 3 kiezen.
"Wilt u de 4 cijfers van u postcode intoesten zodat wij u sneller van dienst kunnen zijn". Natuurlijk wat goed bedacht zeg, dan kunnen ze zo al mijn gegevens opzoeken!
"Op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek een ogenblik geduld alstublieft, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen.
Vervolgens hoor je 5 minuten muziek met af en toe de onderbreking dat ik zo spoedig mogelijk wordt geholpen.
En dan opeens; Goedemorgen, zou ik u postcode en huisnummer mogen weten?? ( Die had ik toch al doorgegeven??)
"Goedemorgen mevrouw wat kan ik voor u doen?"
Het internet doet het niet en we hebben ook geen telefoon.
"Goed ik ga eens even kijken, volgens onze gegevens zou het het gewoon moeten doen."
Oke maar niets doet het.
"Dan gaan we even kijken wat we daar mee kunnen doen "Branden alle lampjes op het kastje of knippert er ook een?"
Er knippert er 1
"Oh dat is niet goed, knippert het langzaam of snel"
Snel
Oh dan vebind ik u even door met een collega, dan weet ik ook niet wat dat is.
Goed om een lang verhaal kort te maken, hebben we bijna dagelijks contact gehad met Tele 2 en hebben we dit bovenstaande moeten doorploeteren, zijn er 5 monteurs bij ons geweest waarvan er 3 van de KPN omdat Tele2 niet zo goed meer wist wat ze er mee moesten en keken alle 3 die monteurs ons vol medelijden aan als we vertelde dat we Tele2 als provider hadden.
Volgens al deze monteurs was er bij ons thuis niets aan de hand met de verbinding en het signaal, dus moet de oplossing geen probleem zijn.
Al met al waren we er half september helemaal goed zat van en omdat ze bij Tele2 waarschijnlijk gek werden van ons konden we per direct ons contract opzeggen wat eigenlijk tot februari 2009 liep.
We hoefden vanaf 4 augustus niet meer voor ons contract te betalen omdat ze vanaf die dag geen diensten meer hadden geleverd en kregen 15 euro vergoed voor de gemaakte telefoonkosten ! ( de kosten van dit gesprek zijn 0,10 eurocent per minuut, plus de kosten van u mobile telefoon! We hebben ongeveer 17 keer naar Tele2 gebeld en door al die keuzemenu's ben je al 10 minuten veder voor je ze aan de telefoon krijgt en en feit dat ze onze storing niet konden verhelpen en vaak werden doorgeschakeld waren we per telefoongesprek zo'n 25 minuten kwijt, je begrijpt al dat ik per gesprek al zo'n 15 euro kwijt ben)
Oke, he, he, we zijn gelukkig van dat contract af, we gaan ons snel aanmelden bij de KPN, lekker vertrouwd, net als vroeger, die mensen weten tenminste waar ze het over hebben, die doen dat soorst dingen al minstens 200 jaar!
Opgetogen zijn we naar de bibliotheek gegaan ( je moet toch ergens internetten)
ons aangemeld voor internet en bellen.
Ze konden ons niet eerder aanmelden dan 10 oktober, dit was even een domper op onze vreugde maar ach die 3 weken konden we ook nog wel zonder, alles liep toch al in het honderd!
We kregen 2 dagen later een brief met alles keurig vermeld, alle gegevens klopte, we moesten alleen nog wachten op onze Experia-box, maar die werd een paar dagen van te voren bezorgd, en als je die dan zelf aan kon sluiten, dan hadden we echt per 10-10-2008 weer telefoon en internet!
Gisteren 9-10 hadden we de experia-box nog niet ontvangen, even bellen naar de KPN, dan konden ze die nog op de bus doen en dan zouden we de box toch morgen nog ontvangen.
OOk bij de KPN hebben ze een keuzemenu en vragen ze naar je postcode en huisnummer, maar ja dat zal dan bij elk bedrijf wel zo gaan.
"Goed mevrouw wat kan ik voor u doen?? U heeft de Experiabox nog niet ontvangen? Vreemd, Ja u staat hier wel in ons systeem, oh ik zie het al , u opdracht is geanuleerd, wat raar, ik verbind u even door naar de afdeling internet en verkoop.
Ja wat raar he, u heeft niet zelf de opdracht geannuleerd, nee ik begrijp het u zit al twee maanden zonder internet en telefoon , nee natuurlijk annuleerd u dan niet zelf zo'n opdracht. Ik verbind u even door, misschien dat mijn collega wat meer kan vinen.
Ja raar hoor , ik zoek het even op in het systeem, ook ik zie het al, u vorige provider Tele2 heeft de lijnen nog niet gesloopt, wat dat betekend, dat ze u nog niet van de lijn hebben afgehaald, en dat KPN nu niet op de lijn mag gaan zitten.
Ja daar hadden we u inderdaad over moeten berichten, niet zo netjes van ons.
Wat u nu moet doen is even Tele2 bellen en dan vragen wanneer ze u lijn slopen, en als u die datum dan weet kunnen wij vanaf dat moment u van dienst zijn. Wacht er alleen niet te lang mee want vanaf die datum duurt het nog zeker 3 weken voordat onze monteurs tijd hebben internet en telefoon te verzorgen bij u thuis.
Onze monteurs zijn namelijk heel druk om alle klachten van Tele2 af te handelen!"
Wie voelt er ook iets vorr een boycot tegen Tele2
's morgens hadden we er nog gebruik van gemaakt, dus was er vast een storing bij de provider.
6 augustus deed het internet het nog niet en ook de telefoon deed het niet, we hebben zo'n pakket internet en telefonie voor slechts 29,95 per maand.
Toch maar even bellen met Tele2, onze provider. Weet je hoe het gaat zo'n gesprek?
Goedemorgen u spreekt met Tele 2 de kosten van dit telefoongesprek zijn 0,10 eurocent per minuut. ( dan volgt er een korte stilte) en dan wordt er gezegd plus de kosten van uw mobiele telefoon. Ja je moet wel mobiel bellen want je huistelefoon doet het immers niet.
Dan kom je in een keuzemenu programma.
Dat gaat als volgt: Toets 1 als u belt voor internet, Toets 2 als u belt voor internet en telefonie, Toets 3 als u belt over een rekening, zo volgen er dan nog minstens 5 keuzes. Ik kies voor 2!
Volgt er weer een keuzemenu, ik zal je de details besparen maar hier moet ik 3 kiezen.
"Wilt u de 4 cijfers van u postcode intoesten zodat wij u sneller van dienst kunnen zijn". Natuurlijk wat goed bedacht zeg, dan kunnen ze zo al mijn gegevens opzoeken!
"Op dit moment zijn al onze medewerkers in gesprek een ogenblik geduld alstublieft, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen.
Vervolgens hoor je 5 minuten muziek met af en toe de onderbreking dat ik zo spoedig mogelijk wordt geholpen.
En dan opeens; Goedemorgen, zou ik u postcode en huisnummer mogen weten?? ( Die had ik toch al doorgegeven??)
"Goedemorgen mevrouw wat kan ik voor u doen?"
Het internet doet het niet en we hebben ook geen telefoon.
"Goed ik ga eens even kijken, volgens onze gegevens zou het het gewoon moeten doen."
Oke maar niets doet het.
"Dan gaan we even kijken wat we daar mee kunnen doen "Branden alle lampjes op het kastje of knippert er ook een?"
Er knippert er 1
"Oh dat is niet goed, knippert het langzaam of snel"
Snel
Oh dan vebind ik u even door met een collega, dan weet ik ook niet wat dat is.
Goed om een lang verhaal kort te maken, hebben we bijna dagelijks contact gehad met Tele 2 en hebben we dit bovenstaande moeten doorploeteren, zijn er 5 monteurs bij ons geweest waarvan er 3 van de KPN omdat Tele2 niet zo goed meer wist wat ze er mee moesten en keken alle 3 die monteurs ons vol medelijden aan als we vertelde dat we Tele2 als provider hadden.
Volgens al deze monteurs was er bij ons thuis niets aan de hand met de verbinding en het signaal, dus moet de oplossing geen probleem zijn.
Al met al waren we er half september helemaal goed zat van en omdat ze bij Tele2 waarschijnlijk gek werden van ons konden we per direct ons contract opzeggen wat eigenlijk tot februari 2009 liep.
We hoefden vanaf 4 augustus niet meer voor ons contract te betalen omdat ze vanaf die dag geen diensten meer hadden geleverd en kregen 15 euro vergoed voor de gemaakte telefoonkosten ! ( de kosten van dit gesprek zijn 0,10 eurocent per minuut, plus de kosten van u mobile telefoon! We hebben ongeveer 17 keer naar Tele2 gebeld en door al die keuzemenu's ben je al 10 minuten veder voor je ze aan de telefoon krijgt en en feit dat ze onze storing niet konden verhelpen en vaak werden doorgeschakeld waren we per telefoongesprek zo'n 25 minuten kwijt, je begrijpt al dat ik per gesprek al zo'n 15 euro kwijt ben)
Oke, he, he, we zijn gelukkig van dat contract af, we gaan ons snel aanmelden bij de KPN, lekker vertrouwd, net als vroeger, die mensen weten tenminste waar ze het over hebben, die doen dat soorst dingen al minstens 200 jaar!
Opgetogen zijn we naar de bibliotheek gegaan ( je moet toch ergens internetten)
ons aangemeld voor internet en bellen.
Ze konden ons niet eerder aanmelden dan 10 oktober, dit was even een domper op onze vreugde maar ach die 3 weken konden we ook nog wel zonder, alles liep toch al in het honderd!
We kregen 2 dagen later een brief met alles keurig vermeld, alle gegevens klopte, we moesten alleen nog wachten op onze Experia-box, maar die werd een paar dagen van te voren bezorgd, en als je die dan zelf aan kon sluiten, dan hadden we echt per 10-10-2008 weer telefoon en internet!
Gisteren 9-10 hadden we de experia-box nog niet ontvangen, even bellen naar de KPN, dan konden ze die nog op de bus doen en dan zouden we de box toch morgen nog ontvangen.
OOk bij de KPN hebben ze een keuzemenu en vragen ze naar je postcode en huisnummer, maar ja dat zal dan bij elk bedrijf wel zo gaan.
"Goed mevrouw wat kan ik voor u doen?? U heeft de Experiabox nog niet ontvangen? Vreemd, Ja u staat hier wel in ons systeem, oh ik zie het al , u opdracht is geanuleerd, wat raar, ik verbind u even door naar de afdeling internet en verkoop.
Ja wat raar he, u heeft niet zelf de opdracht geannuleerd, nee ik begrijp het u zit al twee maanden zonder internet en telefoon , nee natuurlijk annuleerd u dan niet zelf zo'n opdracht. Ik verbind u even door, misschien dat mijn collega wat meer kan vinen.
Ja raar hoor , ik zoek het even op in het systeem, ook ik zie het al, u vorige provider Tele2 heeft de lijnen nog niet gesloopt, wat dat betekend, dat ze u nog niet van de lijn hebben afgehaald, en dat KPN nu niet op de lijn mag gaan zitten.
Ja daar hadden we u inderdaad over moeten berichten, niet zo netjes van ons.
Wat u nu moet doen is even Tele2 bellen en dan vragen wanneer ze u lijn slopen, en als u die datum dan weet kunnen wij vanaf dat moment u van dienst zijn. Wacht er alleen niet te lang mee want vanaf die datum duurt het nog zeker 3 weken voordat onze monteurs tijd hebben internet en telefoon te verzorgen bij u thuis.
Onze monteurs zijn namelijk heel druk om alle klachten van Tele2 af te handelen!"
Wie voelt er ook iets vorr een boycot tegen Tele2