Garantie meubels
Geplaatst: 14 okt 2008 14:50
Ik heb op 11 juni een bank besteld en aangezien de verkoopgesprek goed ging heb ik op 01 juli ook nog eens dressoir, tv meubel, salon tafel, eettafel bij garantie meubels gekocht.
De bank zou met 6 weken gebracht worden volgens de verkoper en had hem duidelijk uitgelegd dat ik tijd gebonden ben aangezien mijn vriendin op week 43 gaat bevallen en dat was geen probleem volgens hem.
Ik heb een aanbetaling gedaan van 500 euro terwijl dat tegen mijn zin in was maar de verkoper stond erop. Op de orderbevestiging stond levertijd van week 40 terwijl de verkoper daar niets over repte en hoopte op dat ik het over het hoofd zou zien(dat is ook gebeurd).
De twede koop heb ik gedaan op 01/07/2008 en heb samen met de verkoper afgesproken dat het op week 43 zou bezorgd worden en dat het boven neergezet zou worden op de plek die ik wenste, de oderbesvestiging kreeg ik niet mee omdat ik via internet bankieren het bedrag zou over maken.
Een paar weken later heb ik het levertijd gezien op de orderbevestiging en ben toen op onderzoek uit geweest en kwam ik er achter dat de verkoper gewoon glashard aan het liegen was, het liefst maakte ik de koop ongedaan maar de wetelijke afkoelingsperoide was al verstreken en in een rechtbank aantonen dat de koop dmv dwaling tot stand is gekomen is lastig.
Garantie meubels heb ik tot nu toe meerder malen gebeld en heb ik om uitleg gevraagd waardoor ik te horen kreeg dat ik het maar beter moest kijken wat ik voor tekende.
Wij zijn nu in week 42 en besteling 1 is niet gebracht en hoor van de Verkoper dat het op 07/11/2008 gebracht wordt bij hun loods en bij mij een week later dus week 45 terwijl ik in 11/06 /2008(week 24) besteld heb dus wachttijd van 21 weken als ze niet weer uitstellen en ik kan pas de koop ongedaan maken als ze na 11/12/2008 nog niet geleverd hebben(in totaal 6 maanden nodig om te leveren)
Betelling nr: 2 word wel netjes op tijd gebracht, MAAAR geen montage..... terwijl ik met de verkoper had afgesproken dat gebruiksklaar geleverd zou worden tot op het plek waar ik het hebben wil.
En nou ben ik oplossingen aan het zoeken maar krijg het gevoel dat ik door de heren( en dames ) van Garantie meubels word bedonderd en om een oplossing te zoeken, is het noodzakelijk om de problemen eerst te erkennen(volgens Garantie meubels is alles TOPPIE)
Wat zijn mijn opties?
Met vriendelijke groet,
De bank zou met 6 weken gebracht worden volgens de verkoper en had hem duidelijk uitgelegd dat ik tijd gebonden ben aangezien mijn vriendin op week 43 gaat bevallen en dat was geen probleem volgens hem.
Ik heb een aanbetaling gedaan van 500 euro terwijl dat tegen mijn zin in was maar de verkoper stond erop. Op de orderbevestiging stond levertijd van week 40 terwijl de verkoper daar niets over repte en hoopte op dat ik het over het hoofd zou zien(dat is ook gebeurd).
De twede koop heb ik gedaan op 01/07/2008 en heb samen met de verkoper afgesproken dat het op week 43 zou bezorgd worden en dat het boven neergezet zou worden op de plek die ik wenste, de oderbesvestiging kreeg ik niet mee omdat ik via internet bankieren het bedrag zou over maken.
Een paar weken later heb ik het levertijd gezien op de orderbevestiging en ben toen op onderzoek uit geweest en kwam ik er achter dat de verkoper gewoon glashard aan het liegen was, het liefst maakte ik de koop ongedaan maar de wetelijke afkoelingsperoide was al verstreken en in een rechtbank aantonen dat de koop dmv dwaling tot stand is gekomen is lastig.
Garantie meubels heb ik tot nu toe meerder malen gebeld en heb ik om uitleg gevraagd waardoor ik te horen kreeg dat ik het maar beter moest kijken wat ik voor tekende.
Wij zijn nu in week 42 en besteling 1 is niet gebracht en hoor van de Verkoper dat het op 07/11/2008 gebracht wordt bij hun loods en bij mij een week later dus week 45 terwijl ik in 11/06 /2008(week 24) besteld heb dus wachttijd van 21 weken als ze niet weer uitstellen en ik kan pas de koop ongedaan maken als ze na 11/12/2008 nog niet geleverd hebben(in totaal 6 maanden nodig om te leveren)
Betelling nr: 2 word wel netjes op tijd gebracht, MAAAR geen montage..... terwijl ik met de verkoper had afgesproken dat gebruiksklaar geleverd zou worden tot op het plek waar ik het hebben wil.
En nou ben ik oplossingen aan het zoeken maar krijg het gevoel dat ik door de heren( en dames ) van Garantie meubels word bedonderd en om een oplossing te zoeken, is het noodzakelijk om de problemen eerst te erkennen(volgens Garantie meubels is alles TOPPIE)
Wat zijn mijn opties?
Met vriendelijke groet,