Ikea Keuken -31 dagen wachten voordat klacht opgepakt wordt?
Geplaatst: 15 dec 2008 12:55
Beste lezers,
Op 25/11 maken de werkmannen bij ons, onze Ikea-keuken af door het composieten werkblad te monteren. Bij het uitpakken blijkt dat er een beschadiging (pit) in een van de bladen zit. Tevens zijn de bijgeleverde spatranden niet afgewerkt.
Ik neem diezelfde dag nog contact op met Ikea, een medewerkster verteld mij dat ik foto's moet maken, de orders en tekeningen moet inscannen en het hele verhaal via email naar haar toe moet sturen, zodat dit met spoed opgepakt kan worden, daar het om een werkblad gaat. Het bestellen van werkbladen kost namelijk 6-8 weken.
Op 27/11 stuur ik alles door.
Op 9/12 heb ik nog geen bevestiging gekregen op bovenstaande email en pleeg ik een telefoontje naar de desbetreffende afdeling.
Hier krijg ik ineens een heel ander verhaal, namelijk dat Ikea de klachten/problemen oplost op orde van binnenkomst (op zich logisch) en dat het 31 dagen duurt voordat er überhaupt iets gedaan wordt met een klacht! Dit laatste is mij helemaal niet verteld, staat ook nergens in geen enkele voorwaarde.
Ik geef aan dat ik dit onacceptabel vind, dat mij in 1e instantie verteld is dat er met spoed aan deze klacht gewerkt zou worden, omdat het anders te lang gaat duren. in het uiterste geval kan het dan 1 maand wachttijd + 1 maand oplostijd + 2 maanden levertijd = 4 maanden kosten voordat er hier weer een nieuw werkblad staat, dan moet er een afspraak gemaakt worden met het installatiebedrijf om het beschadigde blad te demonteren en het nieuwe te monteren, kost ook weer een paar weken, het op laten halen van de beschadigde spullen kost ook een paar weken, dan ben ik een halfjaar bezig....dat lijkt mij niet de bedoeling....???
De medewerkster is het met mij eens, geeft aan dat ze dit verhaal doorspeelt naar de desbetreffende afdeling, er komt verder geen schriftelijke bevestiging, ik moet van haar aannemen dat het wel in behandeling genomen wordt en dat ik hier binnen een week over teruggebeld wordt. Ik geef aan dat ik dit vreemd vind, maar het zij zo.
15/12: ik ben nog niet teruggebeld en er is niets van een bevestiging binnengekomen. Ik bel opnieuw om te vragen hoe het ervoor staat.
Weer krijg ik te horen dat ik in een wachtrij geplaatst ben en dat het 31 dagen duurt voordat er actie ondernomen wordt. Op het feit dat hierover niets in de voorwaarden van Ikea staat kan niet gereageerd worden. Ik geef aan dat ik Ikea tot vrijdag a.s. de kans geef om met een oplossing te komen, zo niet dan zal ik m'n rechtsbijstand in gaan schakelen. De medewerkster zal dit allemaal in mijn dossier plaatsen en de desbetreffende afdeling (welke overigens telefonisch niet te bereiken is) gaan inlichten.
Heeft er iemand een soortgelijk probleem gehad met Ikea?
Graag hoor ik hoe dit verlopen is...
Is er iemand die toevallig weet of een bedrijf zomaar een klacht een maand lang mag bevriezen alvorens tot actie over te gaan?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groeten,
Martin
Op 25/11 maken de werkmannen bij ons, onze Ikea-keuken af door het composieten werkblad te monteren. Bij het uitpakken blijkt dat er een beschadiging (pit) in een van de bladen zit. Tevens zijn de bijgeleverde spatranden niet afgewerkt.
Ik neem diezelfde dag nog contact op met Ikea, een medewerkster verteld mij dat ik foto's moet maken, de orders en tekeningen moet inscannen en het hele verhaal via email naar haar toe moet sturen, zodat dit met spoed opgepakt kan worden, daar het om een werkblad gaat. Het bestellen van werkbladen kost namelijk 6-8 weken.
Op 27/11 stuur ik alles door.
Op 9/12 heb ik nog geen bevestiging gekregen op bovenstaande email en pleeg ik een telefoontje naar de desbetreffende afdeling.
Hier krijg ik ineens een heel ander verhaal, namelijk dat Ikea de klachten/problemen oplost op orde van binnenkomst (op zich logisch) en dat het 31 dagen duurt voordat er überhaupt iets gedaan wordt met een klacht! Dit laatste is mij helemaal niet verteld, staat ook nergens in geen enkele voorwaarde.
Ik geef aan dat ik dit onacceptabel vind, dat mij in 1e instantie verteld is dat er met spoed aan deze klacht gewerkt zou worden, omdat het anders te lang gaat duren. in het uiterste geval kan het dan 1 maand wachttijd + 1 maand oplostijd + 2 maanden levertijd = 4 maanden kosten voordat er hier weer een nieuw werkblad staat, dan moet er een afspraak gemaakt worden met het installatiebedrijf om het beschadigde blad te demonteren en het nieuwe te monteren, kost ook weer een paar weken, het op laten halen van de beschadigde spullen kost ook een paar weken, dan ben ik een halfjaar bezig....dat lijkt mij niet de bedoeling....???
De medewerkster is het met mij eens, geeft aan dat ze dit verhaal doorspeelt naar de desbetreffende afdeling, er komt verder geen schriftelijke bevestiging, ik moet van haar aannemen dat het wel in behandeling genomen wordt en dat ik hier binnen een week over teruggebeld wordt. Ik geef aan dat ik dit vreemd vind, maar het zij zo.
15/12: ik ben nog niet teruggebeld en er is niets van een bevestiging binnengekomen. Ik bel opnieuw om te vragen hoe het ervoor staat.
Weer krijg ik te horen dat ik in een wachtrij geplaatst ben en dat het 31 dagen duurt voordat er actie ondernomen wordt. Op het feit dat hierover niets in de voorwaarden van Ikea staat kan niet gereageerd worden. Ik geef aan dat ik Ikea tot vrijdag a.s. de kans geef om met een oplossing te komen, zo niet dan zal ik m'n rechtsbijstand in gaan schakelen. De medewerkster zal dit allemaal in mijn dossier plaatsen en de desbetreffende afdeling (welke overigens telefonisch niet te bereiken is) gaan inlichten.
Heeft er iemand een soortgelijk probleem gehad met Ikea?
Graag hoor ik hoe dit verlopen is...
Is er iemand die toevallig weet of een bedrijf zomaar een klacht een maand lang mag bevriezen alvorens tot actie over te gaan?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groeten,
Martin