Ik heb de volgende vraag:
moet een bedrijf na het niet kunnen incasseren van een automatische incasso een soort herinnering sturen?
Ik zit namelijk met een aantal (ja, ik let niet goed op wat dat betreft) gemiste incasso's bij mijn internetprovider.
Nu ineens ben ik afgesloten.
UIteraard heb ik even gevraagd waar dit vandaan komt en ze blijven volhouden dat er meerdere aanmaningen e.d. naar mijn adres zijn gestuurd.
Ik heb daar niets van ontvangen en kan er dus geen kant mee op.
Hoe kan ik bewijzen dat ik geen aanmaningen ontvangen heb?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] automatische incasso en herinneringen
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: automatische incasso en herinneringen
En je hebt op je bankafschriften wel de afboekingen zien staan? Nee denk ik en dan gaan er geen belletjes rinkelen??
Re: automatische incasso en herinneringen
Een bedrijf is niet verplicht om je een herinnering te sturen. En daarbij ben je zelf verantwoordelijk om je autmatische incasso's in de gaten te houden!
Je kan ze dus ook niet verantwoordelijk stellen.
Je kan ze dus ook niet verantwoordelijk stellen.
Re: automatische incasso en herinneringen
Nee uiteraard, ik had beter op moeten letten of het wel afgeschreven was.
Maar het gaat mij meer om hun opmerking dat er aanmaningen naar me verzonden zouden zijn die ik niet heb gezien.
Als ik namelijk aanmaning 1 had binnen gekregen dan had alles allang opgelost geweest.
Maar het gaat mij meer om hun opmerking dat er aanmaningen naar me verzonden zouden zijn die ik niet heb gezien.
Als ik namelijk aanmaning 1 had binnen gekregen dan had alles allang opgelost geweest.
Re: automatische incasso en herinneringen
Tja, je kan niet bewijzen dat je de aanmaning niet het ontvangen.
Als hun beweren er wel 1 gestuurd te hebben en jij zegt niks te hebben ontvangen dan kom je weer op het verhaal wat ik al eerder melde. Denk niet dat je onder de extra kosten uit kunt komen.
Als hun beweren er wel 1 gestuurd te hebben en jij zegt niks te hebben ontvangen dan kom je weer op het verhaal wat ik al eerder melde. Denk niet dat je onder de extra kosten uit kunt komen.
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26
Re: automatische incasso en herinneringen
Ligt er wel aan of de automatisch incasso's zijn mislukt door jouw schuld (bijvoorbeeld onvoldoende saldo, incassoblokkade o.i.d). Als jij zorg hebt gedragen voor alle voorwaarden die noodzakelijk zijn voor het slagen van een automatische incasso en dat ook kunt aantonen, dan hoef jij niet op te draaien voor de extra kosten.