LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Enyasnoepie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2009 19:58

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Enyasnoepie »

U kunt eventueel mailen aan:
XXX


Let op deze mails worden alleen gelezen met een algemeen onderwerp bijvoorbeeld:ter info
Stuur een leesbevestiging en ontvangstbevestiging mee.

Ik heb inmiddels ook al 2 brieven gestuurd met zelfs een mobiel nummer en zoals jullie al raden zijn deze of niet aangekomen of verwerkt :twisted: Ze kunnen bij onze locatie:Heerhugowaard niet zien dat ik heb opgezegd?????!!!!!
Mensen die twijfelen omdat ze geen bevestiging ontvangen kunnen altijd navraag doen aan de balie op de club. hier is namelijk in één oogopslag te zien of een abonnement al is opgezegd. een 2e oogopslag laat dan zien tot wanneer het abonnement loopt.
Tja zou mooi zijn als dit ook werkt...ik ga volgende week weer eens vragen of ik inmiddels wel als opgezegd in de computer sta?bij een andere meid die er werkt :roll: en om een adres sticker vragen.....gelukkig ben ik in juni al begonnen met opzeggen voor 1 Januari 2009

dus fijn dat jullie een warme douche hebben gehad basic fit maar dit soort acties maakt voor mij duidelijk dat ik vooral nietbij basic fit ga sporten in de toekomst

Ook ik vind het personeel niet erg professioneel......


8)

delanosmit
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:49

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door delanosmit »

Beste mensen.


Kan iemand mij helpen.
Ik krijg sinds vorig jaar allemaal aanmaningen van het leuke incassobureau hoek en parthners. Deze zeggen dat ik lid ben geworden bij Basic fit. Echter hier weet ik niks van heb ook nooit iets getekend of me legitimatie afgegeven daar.

Kunnen ze mij nu iets maken.

Ik weet namelijk helemaal niks van een lidmaatschap.

Team Basic-fit
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2009 13:47

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Team Basic-fit »

Dag Delano,

op welke vestiging sta je ingeschreven?

soms zijn er grapjassen aan het werk geweest die andermans gegevens invoeren op de online-inschrijfformulieren.

dit hebben we inmiddels opgelost door geen online inschrijvingen meer in te voeren. pas als een klant zich op locatie meldt met een id schrijven we ze in. Dit is ingegaan in mei van dit jaar.

met sportieve groet,

Team Basic-fit

delanosmit
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:49

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door delanosmit »

Hallo team Basic fit,


Het gaat om de vestiging ijmuiden deze zeggen dat ik in 2007 lid ben geworden terwijl ik nooit iets getekend heb en ook geen id heb afgegeven.

Het is wel raar dat ze wel mijn bankrekening hebben waar ze ook vanaf hebben geschreven dit heb ik echter gelijk laten terugstorten waarna ze niet meer afschreven, en daarna kreeg ik een brief van het incassobureau die het zouden uitzoeken echter nooit meer iets gehoord.
En nu dreigen ze met deurwaarders en dat soort dingen en echt vriendelijk zijn ze niet bij hoek en partners.

Ik vind het gewoon vreemd dat je zonder iets tekent of legitimeerd je dan dit kan krijgen ik ben er zelfs nog nooit binnen geweest.

Team Basic-fit
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2009 13:47

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Team Basic-fit »

Geachte,

een opzegging kan ontvangen en verwerkt zijn terwijl er nog openstaande posten zijn.

daardoor is het natuurlijk mogelijk dat er zelfs 45 dagen na het einde van het abonnement nog een brief kan komen van de door ons ingehuurde incassoservice.

ten alle tijden is aan de balie te zien hoeveel er nog open staat en u kunt dit direct zonder de incassokosten voldoen. dit geldt indien u binnen de gestelde termijn van 10 dagen langs komt.

als u een 2e brief krijgt zijn we nog steeds vrij soepel maar worden er wel extra kosten gerekend.

hopende zo weer meer duidelijk te hebben geschept,

met sportieve groet,

Team Basic-fit

delanosmit
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:49

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door delanosmit »

Ik weet niet of ik onduidelijk ben geweest maar ik ben NOOIT lid geworden daar 1 of andere debiel heeft op mijn naam een lidmaatschap afgesloten ik heb NOOIT iets ondertekend en me NOOIT gelegitimeerd.

En volgens mij ben je lid als je iets ondertekend wat ik NOOIT gedaan heb omdat ik er ok NOOIT ben geweest.

arietbroek
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2009 20:08

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door arietbroek »

hallo,

ervaar hetzelfde als de meeste mensen mbt opzegging basic fit. mijn abonnement verloopt in oktober a.s. en heb al tot 2 x toe (begin juli en begin augustus) een opzegbrief verzonden maar tot op heden ook niets vernomen. ben echt benieuwd hoe dit af gaat lopen en hoop dat er nog mensen met suggesties zijn om problemen zoals eerder gelezen te voorkomen?

JARUNE81
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2009 09:57

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door JARUNE81 »

Hallo,

Zit eens op dit form te lezen en ik ervaar precies hetzelfde als de gemiddelde andere. Ik heb aangetekende brieven gestuurd (en die komen ook aan, omdat ik een handtekening ter ontvangst terug gestuurd krijg) maar krijg 0 reactie van Basic fit (Uden wel te verstaan). Omdat Basic fit mijn biref van opzegging op een andere datum heeft verwerkt waarschijnlijk zou mijn opzegging te laat zijn en krijg je het bekende verhaal van van Hoek en Partners. Deze geven je inderdaad maar een paar dagen tijd om een reactie te krijgen van hun Client Basic-fit. Na meerdere brieven aangetekend en gewoon te hebben gestuurd heb ik "onder protest" toch maar betaald, maar ik krijg het gevoel dat ik ook gewoon net als de rest totaal niet serieus genomen wordt bij deze organisatie. Omdat ik ook bijna elke dag met Van Hoek en Partners aan de telefoon hang en daar iedereen zo n beetje heb gesproken weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik heb morgen een afspraak met mijn advieseur hierover en ik wil graag stappen ondernemen. Misschien dat we op deze manier wel tot een goed einde kunnen komen. Momenteel lijkt het erop dat het alleen maar om geld gaat en dat het "one-way traffic" is vanuit Basic-fit gezien.

Elke keer wordt je verwezen naar de vestiging en iedereen die daar werkt, "werkt en pas net en weet nergens iets vanaf en zou de boodschap doorgeven". Die mensen kunnen er ook weinig aan doen dat basic-fit zijn "klantenservice" belabberd is. Ik heb alle namen met wie ik gesproken heb netjes opgeschreven en bijgehouden dus wat dat aangaat heb ik alles gedaan wat binnen mijn macht ligt.

Iemand nog een advies of telefoonnummer of adres voor me? het enige dat ik heb gekregen is:
Basic-Fit; postbut 77; 1693 ZH Wervershoof.

JARUNE81
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2009 09:57

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door JARUNE81 »

Excuus ik was iets vergeten uit frustratie:

groeten,

Jeroen

Team Basic-fit
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2009 13:47

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Team Basic-fit »

Dag Jeroen,

heb je in de opzegbrief de vestiging genoemd?
is je 06 nummer bekend op de locatie?

als wij een aangetekende brief ontvangen waar we niet op reageren kun je dit aangeven bij "de post". zij leggen dan bij ons de vraag neer wat er gebeurd is met het betreffende poststuk.
aangezien je het adres van de klantenservice hebt die hoort bij Uden neem ik aan dat je dit adres ook aangeschreven hebt?

met sportieve groet,

Team Basic-fit

Team Basic-fit
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2009 13:47

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Team Basic-fit »

dag Arietbroek,

hebt u op locatie het adres van de klantenservice gekregen?

heeft u in de brieven vermeldt om welke vestiging het gaat?

met sportieve groet,

Team Basic-fit

JARUNE81
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2009 09:57

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door JARUNE81 »

Beste Basic-fit team,

Ik kan mijn ogen niet geloven, maar heb ik nu echt contact met Basic-fit de organisatie? Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd om contact te zoeken. Heb via het incasso bureau jullie adres verkregen en heb daar brieven aan gestuurd (wat mijn inmiddels 30 euro aan kosten heeft gehad), ben meerdere malen en naar de locatie in Uden zelf geweest en heb daar brieven achter gelaten. Heb zelfs nog een avondje gewacht tot zogenaamd de vestigings manager langs zou komen, maar helaas.

En dan zit ik op een Tros Radar forum mijn verhaal te doen en dan reageren "jullie" in eens wel? Het is toch niet te geloven...

Maar goed, met betrekking op je vraag:

Maar natuurlijk heb ik dat gedaan!!!! En ik heb maar liefst in het verleden twee hele smsjes van jullie gehad met verschillende datums erin voor de opzegging die totaal niet kloppen. Ook wanneer iemand in de computer kijkt bij de vestiging in Uden krijg ik te horen: O, dit klopt inderdaad niet helemaal. Ik zal het navragen bij de vestigingsmanager!
Ik krijg vervolgens wel een incasso bureau achter mijn aan.

Waarom moet ik het gaan zoeken bij "de post?"Jullie moeten gewoon reageren op brieven als de mijne en weten jullie ook met minder leuke zaken om te gaan. Elke keer van het kastje naar de muur en weer terug te worden gestuurd is nou niet het overkomen van een professionele gang van zaken. De smoes dat de post niet ontvangen zou zijn moet je ook niet mee aankomen, want ik neem aan dat jullie wel weten hoe het principe van een aangetekende brief werkt. Ik heb ook een naam van de persoon binnen jullie organisatie die hem getekend heeft. Ik wil op dit forum niet met namen gaan noemen aangezien het niet een persoonlijke kwestie is.

So, nu heb je ff mijn frustratie mogen ervaren, toch ben ik blij dat jullie snel reageren en ik zou zeggen zoek het eens voor me uit en waar ik al mijn correspondentie naartoe kan sturen zodat je alle documenten die ik heb gestuurd (copien) eens aandachtig kan bekijken zodat we dit af kunnen handelen.

alvast bedankt,

gegroet,

Jeroen

arietbroek
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2009 20:08

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door arietbroek »

Ik heb de opzegbrief zoals door een medewerker van Basic Fit Amsterdam Noord aangegeven deze tav de vestiging zelf verzonden omdat er geen andere adresgegevens bekend zijn!!! Het lijkt mij dan ook niet meer als normaal dat je dit dan naar de vestiging stuurt waarvan je lid bent. Hoor graag een reactie hoe e.e.a. verder op te pakken omdat ik nu al ruim 2 maanden bezig ben om op te zeggen en de termijn in oktober verloopt.

mvg

A. Rietbroek
Amsterdam

Team Basic-fit
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2009 13:47

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Team Basic-fit »

Dag Ariet!

op de club kunnen ze u zo vertellen tot wanneer het abonnement loopt!
hou er rekening mee dat de opzegtermijn 2 maanden voor het verstrijken van het jaar is. dus misschien kunt u nog gewoon een aantal maanden sporten!

met sportieve groet,

Team Basic-fit

JARUNE81
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2009 09:57

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door JARUNE81 »

Beste Basic-fit-team,

Op mijn bericht heb ik verder geen reactie meer gehad van jullie. Betekend dat dat het in behandeling is en jullie het aan het uitzoeken zijn? Mijn vraag aangezien jullie op de andere reacties wel verder corresponderen..

gegroet,

Jeroen Huismans

Maurice24
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:49

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door Maurice24 »

Team- Basic- Fit

Erg wonderbaarlijk om een reactie van jullie persoonlijk te lezen op dit forum. Jullie reactie is uiteraard begrijpelijk vanuit het oogpunt 'loyaal te zijn voo rhet bedrijf waar jullie werken'. Echter begrijp ik deze zin niet helemaal 'maar aan de andere kant streven wij naar een maximale klanttevredenheid.'Zoals jullie lezen, wordt er een hoop geklaagt over Basic- fit. Ik zie geen een reactie vanuit jullie als 'wij kunnen voorstellen dat dit voor klanten niet aangenaam is, etc. Dus het streven naar een zo optimaal hoog mogelijke klantvriendelijkheid is nou niet zo maximaal, als er al geen begrip vanuit jullie komt. Het niet telefonisch bereikbaar zijn omdat de werknemers zich bezig houden met de mensen die sporten is een simpel argument om het weer af te wimpelen. Als er namelijk zoveel problemen zijn wat betreft telefonisch contact, zou het handig zijn om misschien een telefoon aan te schaffen, service desk? Als jullie zo breedt willen groeien, is het misschien handig om toch als een echte sportschool op de markt te komen, een sportschool waar je de weg weet en niet forums af moet zoeken in de hoop een telefoonnummer tegen te komen. Geen afweer tegen jullie, jullie doen gewoon jullie werk en zijn loyaal, maar aan de hogere hand van basic- fit. De reacties van jullie collega's heb ik zelf ondervonden, die zeggen 'ja meneer ik weet precies wat u bedoeld, het is allemaal slordig', dat zegt mij al genoeg. Ik moet gelukkig nog vier maanden uitzitten en stuur mijn opzeg brief aangetekend op in de hoop geen lid meer te zijn bij basic fit.

JARUNE81
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2009 09:57

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door JARUNE81 »

Prachtig verwoord...

Ik vind het vooral jammer dat wanneer je denkt contact te hebben, dat het via dit forum is geeft al meer dan genoeg aan over de organisatie en zoals jij ook al schetste de service richting de klant, dat het vervolgens weer doodstil wordt.
Ik ga er vanuit dat alle mensen die hier hun verhaal gedaan hebben en naar de reacties hebben gekeken die basic-fit als organisatie geeft, het wel duidelijk is dat er duidelijk iets niet klopt aan deze organisatie.
Op zich ook wel weer mooi dat door organisaties zoals deze, wetswijzigingen doorgevoerd worden. Ik begreep dat namelijk dat we niet ver meer zijn van een wet die aangeeft dat het stilzwijgend verlengen van dit soort contracten niet meer mag per heel jaar...
Maurice24 schreef:Team- Basic- Fit

Erg wonderbaarlijk om een reactie van jullie persoonlijk te lezen op dit forum. Jullie reactie is uiteraard begrijpelijk vanuit het oogpunt 'loyaal te zijn voo rhet bedrijf waar jullie werken'. Echter begrijp ik deze zin niet helemaal 'maar aan de andere kant streven wij naar een maximale klanttevredenheid.'Zoals jullie lezen, wordt er een hoop geklaagt over Basic- fit. Ik zie geen een reactie vanuit jullie als 'wij kunnen voorstellen dat dit voor klanten niet aangenaam is, etc. Dus het streven naar een zo optimaal hoog mogelijke klantvriendelijkheid is nou niet zo maximaal, als er al geen begrip vanuit jullie komt. Het niet telefonisch bereikbaar zijn omdat de werknemers zich bezig houden met de mensen die sporten is een simpel argument om het weer af te wimpelen. Als er namelijk zoveel problemen zijn wat betreft telefonisch contact, zou het handig zijn om misschien een telefoon aan te schaffen, service desk? Als jullie zo breedt willen groeien, is het misschien handig om toch als een echte sportschool op de markt te komen, een sportschool waar je de weg weet en niet forums af moet zoeken in de hoop een telefoonnummer tegen te komen. Geen afweer tegen jullie, jullie doen gewoon jullie werk en zijn loyaal, maar aan de hogere hand van basic- fit. De reacties van jullie collega's heb ik zelf ondervonden, die zeggen 'ja meneer ik weet precies wat u bedoeld, het is allemaal slordig', dat zegt mij al genoeg. Ik moet gelukkig nog vier maanden uitzitten en stuur mijn opzeg brief aangetekend op in de hoop geen lid meer te zijn bij basic fit.

arietbroek
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2009 20:08

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door arietbroek »

Team Basic-fit schreef:Dag Ariet!

op de club kunnen ze u zo vertellen tot wanneer het abonnement loopt!
hou er rekening mee dat de opzegtermijn 2 maanden voor het verstrijken van het jaar is. dus misschien kunt u nog gewoon een aantal maanden sporten!

met sportieve groet,

Team Basic-fit

aangezien ik ruim 2 maanden voor verstrijking jaar opgezegd heb ga ik ervanuit dat ik ruim op tijd ben. wat ik echter vreemd en kwalijk vind is dat ik tot op heden geen bericht van ontvangst of tegenbericht heb mogen ontvangen. (m.a.w. 1richtingsverkeer!!!!!) het is dan ook vreemd om het advies te krijgen om op de club na te gaan vragen wanneer het jaar verstreken is terwijl ik zelf wel weet wanneer dit was. (ben zoals eerder aangegeven medio oktober 2007 lid geworden)

WIL GEWOON EEN BEVESTIGING PER POST om problemen zoals bij andere mensen te voorkomen of heb ik straks GENOEG aan de persoonlijke bevestiging van iemand achter de balie dat mijn lidmaatschap op tijd is opgezegt terwijl ik toch een incassobureau aan mijn kont aan krijg?

arietbroek
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2009 20:08

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door arietbroek »

Zoals verwacht nog steeds niets vernomen van Basic Fit mbt opzegging lidmaatschap. Voor een bedrijf dat zich zo "sportief" profileert valt het mij tegen dat men totaal niet thuisgeeft op het moment je besluit om je lidmaatschap te beeindigen. Heeft iemand enig idee wie of wat verantwoordelijk is voor de sportscholen omdat dit nergens te herleiden is en ik graag in contact met deze "club" probeer te komen.

JARUNE81
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2009 09:57

Re: Sportschool Basicfit stuurt onaangekondigd Incassobureau

Ongelezen bericht door JARUNE81 »

Hallo sporters, Gisteren nog maar eens langs geweest bij Basic fit en trefte weer een persoon die er voor de eerste dag zat. Deze mevrouw heeft mij er van weten te overtuigen dat ze ook daadwerkelijk maar heel korte tijd hier werkt.
Ik kan je vast melden dat er ook zeker geen contact wordt opgenomen met deze organisatie.
Wat ik dus gisteren heb gedaan vind ik zelf op zich nog wel een klein beetje de pijn verzachten en wil ik dan ook even aanraden aan de mensen die hetzelfde probleem ondervinden:
Je mag je abonnement over laten nemen door iemand anders (vrienden of familie) Ik heb dus gisteren op een advertentie-site "een nieuwe vriendschap" gelegd en die heeft mijn abonnement overgenomen en kan dus nog gaan sporten tot de tijd dat het abonnement loopt. Aangezien er nergens iets in de regels staat hierover, vond ik dit nog wel een goede oplossing.
Echter blijf ik het een laffe organisatie vinden dat er niet eens professioneel wordt omgegaan met klachten zoals de mijne en vele andere hier. Twee hele antwoorden waar ik werkelijkwaar 0,0 aan gehad heb is het bij gebleven. Ik raad iedereen aan die zijn abonnement op gaat zeggen het volgende te doen op advies van mijn rechtsbijstand: wanneer je erg dicht in de buurt bent van de opzeg datum laat je brief ALTIJD aangetekend versturen!! die kost je 8 euro, maar in het geval van mij sta je wel sterk mocht er een rechtzaak komen, omdat je dan gewoon bewijs hebt + een naam van de persoon die de brief ontvangen heeft. Deze datum wordt dan zeer belangrijk. Ik ben te laat begonnen met het versturen van aangetekende post en daarom sta ik niet sterk mocht het tot een rechtzaak komen. Hun kunnen met de smoes hij heeft lang bij de post gelegen wegkomen in het geval van een opzeg-brief versturen met de "gewone" post. Uiteraard grote onzin, maar zo blijkt het te werken.

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft..

gegroet
arietbroek schreef:Zoals verwacht nog steeds niets vernomen van Basic Fit mbt opzegging lidmaatschap. Voor een bedrijf dat zich zo "sportief" profileert valt het mij tegen dat men totaal niet thuisgeeft op het moment je besluit om je lidmaatschap te beeindigen. Heeft iemand enig idee wie of wat verantwoordelijk is voor de sportscholen omdat dit nergens te herleiden is en ik graag in contact met deze "club" probeer te komen.

Gesloten