SLR camera defect Mediamarkt
Geplaatst: 15 mei 2009 13:20
Op 27 december kocht ik een SLR camera van Canon bij Mediamarkt. De eerste keer dat ik het defect constateerde was in Januari toen ik geen LCD display meer had, terwijl de batterij indicator altijd een volle batterij had weergegeven. Overigens stelde de camera wel scherp, flitste ook om een autofocus te kunnen doen maar ontspande niet.
In Januari de camera ter reparatie terug gebracht. Deze kreeg ik terug 14 dagen later met een software update. In de winkel deed hij het inderdaad, aar thuis kreeg ik na 2 foto’s hetzelfde probleem. Weer terug bij de Mediamarkt werd me verteld de batterij eruit en weer terug te doen met de camera in de aan stand. Dit hielp inderdaad wel en ik had weer een display. Echter na een hoderd foto’s weer hetzelfde probleem. (de batterij indicator gaf nog altijd vol aan. Ik weer retour naar Mediamarkt, en weer opgestuurd ter reparatie. De medewerker bij Mediamarkt heeft ook het probleem geconstateerd, en zelfs vermeld op de reparatie omschrijving.
Toestel na 3 weken weer terug met als opmerking dat het probleem niet is gezien door Canon. Het toestel gaf thuis na een tijd weer het probleem dat ik geen display meer krijg en niet kan fotograferen. (batterij indicator nog altijd vol). Wederom batterij eruit en erin gedaan om weer foto’s te kunnen maken.
Later weer terug naar Mediamarkt, ze zouden hem wel weer opsturen ter reparatie. In principe hanteert de Mediamarkt 2 maal opsturen en bij de 3e keer krijgen ze 5 dagen de tijd. Echter omdat er de tweede keer geen defect is geconstateerd geld deze regel niet. Maar deze regel wordt niet door elke Mediamarkt medewerker gehanteerd. 3 uit de 6 medewerkers vertelde mij dat de 5 dagen wel van toepassing is, 3 anderen niet.
In de tussentijd een klacht naar canon gestuurd met het hele verhaal, die zouden de camera dan omruilen (goede service). Dit heb ik aan de Mediamarkt doorgegeven omdat de camera ter reparatie aan een bepaald persoon gericht moest worden. Echter is na 5 weken nog geen camera retour bij de Mediamarkt.
Mediamarkt hanteerd heel strak deze lijnen, terwijl een medewerker mij verzekerde dat de termijn op een vrijdag zou aflopen en dat we dan een andere oplossing zouden bekijken, vertelde een tweede medewerker mij dat er toch nog 3 dagen bijkomen i.v.m. nationale feestdagen.
Met mijn klacht dat ik eigenlijk een nieuwe camera wilde hebben (toen ik hem voor de tweede en derde keer retour bracht) aangezien deze van dag 1 niet goed functioneerde had de Mediamarkt geen boodschap aan. Zij hanteren hun regels, geen coulance o.i.d.
Is dit allemaal terecht wat Mediamarkt uitvoerd? Ik vind het ronduit slechte service van mediamarkt.
In Januari de camera ter reparatie terug gebracht. Deze kreeg ik terug 14 dagen later met een software update. In de winkel deed hij het inderdaad, aar thuis kreeg ik na 2 foto’s hetzelfde probleem. Weer terug bij de Mediamarkt werd me verteld de batterij eruit en weer terug te doen met de camera in de aan stand. Dit hielp inderdaad wel en ik had weer een display. Echter na een hoderd foto’s weer hetzelfde probleem. (de batterij indicator gaf nog altijd vol aan. Ik weer retour naar Mediamarkt, en weer opgestuurd ter reparatie. De medewerker bij Mediamarkt heeft ook het probleem geconstateerd, en zelfs vermeld op de reparatie omschrijving.
Toestel na 3 weken weer terug met als opmerking dat het probleem niet is gezien door Canon. Het toestel gaf thuis na een tijd weer het probleem dat ik geen display meer krijg en niet kan fotograferen. (batterij indicator nog altijd vol). Wederom batterij eruit en erin gedaan om weer foto’s te kunnen maken.
Later weer terug naar Mediamarkt, ze zouden hem wel weer opsturen ter reparatie. In principe hanteert de Mediamarkt 2 maal opsturen en bij de 3e keer krijgen ze 5 dagen de tijd. Echter omdat er de tweede keer geen defect is geconstateerd geld deze regel niet. Maar deze regel wordt niet door elke Mediamarkt medewerker gehanteerd. 3 uit de 6 medewerkers vertelde mij dat de 5 dagen wel van toepassing is, 3 anderen niet.
In de tussentijd een klacht naar canon gestuurd met het hele verhaal, die zouden de camera dan omruilen (goede service). Dit heb ik aan de Mediamarkt doorgegeven omdat de camera ter reparatie aan een bepaald persoon gericht moest worden. Echter is na 5 weken nog geen camera retour bij de Mediamarkt.
Mediamarkt hanteerd heel strak deze lijnen, terwijl een medewerker mij verzekerde dat de termijn op een vrijdag zou aflopen en dat we dan een andere oplossing zouden bekijken, vertelde een tweede medewerker mij dat er toch nog 3 dagen bijkomen i.v.m. nationale feestdagen.
Met mijn klacht dat ik eigenlijk een nieuwe camera wilde hebben (toen ik hem voor de tweede en derde keer retour bracht) aangezien deze van dag 1 niet goed functioneerde had de Mediamarkt geen boodschap aan. Zij hanteren hun regels, geen coulance o.i.d.
Is dit allemaal terecht wat Mediamarkt uitvoerd? Ik vind het ronduit slechte service van mediamarkt.