RWE telefonische overeenkomst - komen overeenkomst niet na
Geplaatst: 08 jul 2009 18:17
Ik heb begin dit jaar mijn energie contract met RWE verlengd en vastgezet voor 3 jaar. Er werd toen gesteld dat de tarieven al zeer concurrerend waren en niet met juli in het verschiet, nog veel verder zouden dalen.
Ik ben daarna meerdere keren door verschillende energie bedrijven, waaronder ook RWE, benaderd en heb de boot om een ander energie contract af te sluiten afgehouden.
Door de RWE medewerkster werd ik overtuigd dat ik het reeds gesloten contract gewoon kon afbreken en opnieuw een nieuwe overeenkomst voor energie kon overeenkomen. RWE heeft tijdens het telefoongesprek gecontroleerd of er een nieuw contract kon worden afgesloten.
Het komt er dus op neer dat ik telefonisch een nieuw contract met voor mij gunstigere tarieven heb afgesloten. Om deze nieuwe overeenkomst vast te leggen werd het gesprek door RWE opgenomen en vastgelegd en moest ik een aantal specifieke vragen beantwoorden, om de overeenkomst van kracht te doen zijn.
Ruim 2 weken na het afsluiten van de nieuwe overeenkomst had ik van RWE nog steeds geen schriftelijke bevestiging van de nieuwe overeenkomst ontvangen. Die heb ik wel van de eerder afgesloten overeenkomst.
Ik heb daarom via het contactformulier op de website van RWE duidelijk gemaakt dat deze overeenkomst tussen RWE en mij is afgesloten en dat ik de bevestiging van de nieuwe overeenkomst nog niet had ontvangen.
Ik kreeg te horen dat het eerdere contract met de hogere tarieven van toepassing was en dat de tweede overeenkomst niet van toepassing kon zijn omdat de looptijd van de eerdere overeenkomst nog niet was afgelopen.
Mijn mening is dat RWE contact met mij zoekt om een nieuwe overeenkomst tegen lagere tarieven af te sluiten. Beide partijen zijn akkoord gegaan. M.a.w. beide partijen gingen akkoord met het ontbinden van de eerdere overeenkomst.
De reactie van RWE is nu dat de banden met de opgenomen gesprekken verloren zijn gegaan en/of niet ontvangen/aangeleverd zijn en dat dus door RWE niet bepaald kan worden of er een nieuwe overeenkomst is gesloten. Het zou dus terecht zijn dat er geen bevestiging van een nieuwe overeenkomst bij RWE de deur is uitgegaan. Bovendien stelt RWE dat de eerdere overeenkomst die was gesloten (met de hogere tarieven) niet kan worden ontbonden om de eerder genoemde redenen.
Mijn standpunt is dat RWE mij benadert en mij een nieuwe overeenkomst aanbiedt. Ik ga daarmee akkoord, en RWE omdat ze dit zelf aanbiedt dus ook. Beide partijen gaan dus akkoord. M.a.w. er is sprake van een overeenkomst.
RWE wil de nieuwe overeenkomst niet nakomen en biedt mij een waardebon ter compensatie aan. Die waardebon wil ik niet.
Ik wil dat RWE de overeenkomst nakomt tegen lagere tarieven, 3 jaar vast.
RWE heeft mij ongevraagd meerdere keren in eerste instantie anoniem gebeld, als ze beet hebben melden ze dat het RWE is die je aan de lijn hebt, vervolgens komt het verhaal, neem ik mijn contract door, wordt gecontroleerd of contract veranderd kan worden enz. M.a.w. dit kost mij ongevraagd tijd.
Nu blijkt dat het nieuwe contract voor mij als klant aantrekkelijker is, geeft RWE niet thuis. M.a.w. ik ben een nummer, de klant staat niet centraal.
Als RWE een betrouwbare partner is, dan komen ze de gemaakte afspraken gewoon na. Dat de interne bewijslast nu per ongeluk tegen ze werkt, is een RWE probleem. Vreemd is wel dat de bewijslast, de bandopnamen waarin de overeenkomst is afgesloten, nu plotseling weg is....
Als je niet wilt dat je telefonisch benaderd wordt met aanbiedingen van produkten en diensten, dan verwijst RWE je naar een bepaald adres, waar je dit kenbaar kan maken.
Zijn er meer mensen met deze ervaring, is hier nog wat aan te doen.
De datum waarop de nieuwe overeenkomst en het tijdstip is vastgelegd. Ook bij anoniem telefoneren kunnen de gesprekskosten bepaald worden door KPN of de telefoonmaatschappij. Immers de gesprekskosten moeten betaald worden. Dit gebeurt op basis van tijdstip van het gesprek en de beide abonneenummers. Het is heel aanvoudig om aan te tonen dat RWE of een vertegenwoordigende partij van RWE mij gebeld heeft. Ook is de tijdsduur van dat gesprek bekend.
Stijlloos dat zo een groot bedrijf zo onbetrouwbaar met klanten omspringt.
Een ander alternatief is een contract met een ander bedrijf aan te gaan. Er zou dan wel een vaste afkoopsom moeten worden betaald, omdat er een overeenkomst wordt afgebroken.
Ik ben daarna meerdere keren door verschillende energie bedrijven, waaronder ook RWE, benaderd en heb de boot om een ander energie contract af te sluiten afgehouden.
Door de RWE medewerkster werd ik overtuigd dat ik het reeds gesloten contract gewoon kon afbreken en opnieuw een nieuwe overeenkomst voor energie kon overeenkomen. RWE heeft tijdens het telefoongesprek gecontroleerd of er een nieuw contract kon worden afgesloten.
Het komt er dus op neer dat ik telefonisch een nieuw contract met voor mij gunstigere tarieven heb afgesloten. Om deze nieuwe overeenkomst vast te leggen werd het gesprek door RWE opgenomen en vastgelegd en moest ik een aantal specifieke vragen beantwoorden, om de overeenkomst van kracht te doen zijn.
Ruim 2 weken na het afsluiten van de nieuwe overeenkomst had ik van RWE nog steeds geen schriftelijke bevestiging van de nieuwe overeenkomst ontvangen. Die heb ik wel van de eerder afgesloten overeenkomst.
Ik heb daarom via het contactformulier op de website van RWE duidelijk gemaakt dat deze overeenkomst tussen RWE en mij is afgesloten en dat ik de bevestiging van de nieuwe overeenkomst nog niet had ontvangen.
Ik kreeg te horen dat het eerdere contract met de hogere tarieven van toepassing was en dat de tweede overeenkomst niet van toepassing kon zijn omdat de looptijd van de eerdere overeenkomst nog niet was afgelopen.
Mijn mening is dat RWE contact met mij zoekt om een nieuwe overeenkomst tegen lagere tarieven af te sluiten. Beide partijen zijn akkoord gegaan. M.a.w. beide partijen gingen akkoord met het ontbinden van de eerdere overeenkomst.
De reactie van RWE is nu dat de banden met de opgenomen gesprekken verloren zijn gegaan en/of niet ontvangen/aangeleverd zijn en dat dus door RWE niet bepaald kan worden of er een nieuwe overeenkomst is gesloten. Het zou dus terecht zijn dat er geen bevestiging van een nieuwe overeenkomst bij RWE de deur is uitgegaan. Bovendien stelt RWE dat de eerdere overeenkomst die was gesloten (met de hogere tarieven) niet kan worden ontbonden om de eerder genoemde redenen.
Mijn standpunt is dat RWE mij benadert en mij een nieuwe overeenkomst aanbiedt. Ik ga daarmee akkoord, en RWE omdat ze dit zelf aanbiedt dus ook. Beide partijen gaan dus akkoord. M.a.w. er is sprake van een overeenkomst.
RWE wil de nieuwe overeenkomst niet nakomen en biedt mij een waardebon ter compensatie aan. Die waardebon wil ik niet.
Ik wil dat RWE de overeenkomst nakomt tegen lagere tarieven, 3 jaar vast.
RWE heeft mij ongevraagd meerdere keren in eerste instantie anoniem gebeld, als ze beet hebben melden ze dat het RWE is die je aan de lijn hebt, vervolgens komt het verhaal, neem ik mijn contract door, wordt gecontroleerd of contract veranderd kan worden enz. M.a.w. dit kost mij ongevraagd tijd.
Nu blijkt dat het nieuwe contract voor mij als klant aantrekkelijker is, geeft RWE niet thuis. M.a.w. ik ben een nummer, de klant staat niet centraal.
Als RWE een betrouwbare partner is, dan komen ze de gemaakte afspraken gewoon na. Dat de interne bewijslast nu per ongeluk tegen ze werkt, is een RWE probleem. Vreemd is wel dat de bewijslast, de bandopnamen waarin de overeenkomst is afgesloten, nu plotseling weg is....
Als je niet wilt dat je telefonisch benaderd wordt met aanbiedingen van produkten en diensten, dan verwijst RWE je naar een bepaald adres, waar je dit kenbaar kan maken.
Zijn er meer mensen met deze ervaring, is hier nog wat aan te doen.
De datum waarop de nieuwe overeenkomst en het tijdstip is vastgelegd. Ook bij anoniem telefoneren kunnen de gesprekskosten bepaald worden door KPN of de telefoonmaatschappij. Immers de gesprekskosten moeten betaald worden. Dit gebeurt op basis van tijdstip van het gesprek en de beide abonneenummers. Het is heel aanvoudig om aan te tonen dat RWE of een vertegenwoordigende partij van RWE mij gebeld heeft. Ook is de tijdsduur van dat gesprek bekend.
Stijlloos dat zo een groot bedrijf zo onbetrouwbaar met klanten omspringt.
Een ander alternatief is een contract met een ander bedrijf aan te gaan. Er zou dan wel een vaste afkoopsom moeten worden betaald, omdat er een overeenkomst wordt afgebroken.