Pagina 1 van 3
T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
Geplaatst: 14 jul 2009 11:25
door Speedy72
Op 27 juni heb ik een 2 jarig Iphone abonnement afgesloten bij T-Mobile. Enkele dagen heeft de webapplicatie van het tonen van belstatus het nog gedaan. Ik heb een deel van het bel en sms tegoed gekregen bij het ingaan van het abonnement.
Na een paar dagen hield de beltegoed functionaliteit ermee op vanwege gepland onderhoud aan de website. Wat opzich prima is natuurlijk. Na een weekje zou e.e.a. weer moeten werken.
Nu heeft T-mobile echter al meermalen de datum van het weer beschikbaar komen van de beltegoed functie (via internet/telefoon of hoe dan ook) uitgesteld. Eerst 7 juli, toen 14 juli en nu ineens staat er op zijn vroegst 20 juli.
Met mij zijn er velen die nu in het ongewis zijn over de status van beltegoeden en sms tegoeden.
Omdat ik een nieuwe abonnement heb, weet ik ook niet wanneer ik tegoeden bijgeschreven krijg?!?
Als oplossing draagt T-mobile aan dat je op je telefoon de verbruiken maar moet monitoren. Een Iphone kan dat overigens helemaal niet!! Daar is alleen een totaal gespreksduur (inkomend en uitgaand) te zien.
Ik ben dan ook van mening dat T-mobile iedereen die sinds het uitvallen van de controlemogelijkheid bij T-mobile, vergoed moet worden voor het (tot op zekere hoogte) buiten de bundel bellen en SMS'en.
Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
Geplaatst: 14 jul 2009 13:43
door bluedolph1n
Dat onderhoud even duurt is logisch, maar dit vind ik inderdaad ook veel te lang duren. Hadden ze dit eerst niet in een testomgeving kunnen testen??
Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
Geplaatst: 14 jul 2009 17:42
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR
Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
Geplaatst: 14 jul 2009 22:31
door remek
Omdat het forum van T-mobile alleen leesbaar is voor mensen met een T-mobileabonnement, kopieer ik hier mijn post over deze discussie, beginnend met een reactie van T-mobile zelf, na letterlijk honderden woedende reacties van klanten:
"Hoi,
We zijn op dit moment bezig om een nieuw billingsysteem te implementeren. Dit betekent dat vorig weekend alle systemen tijdelijk plat zijn gelegd om het nieuwe billingsysteem op de huidige systemen aan te sluiten. Deze implementatie is inmiddels voltooid, maar het inladen van alle billingdata en zorgden dat de belstatusrating up to date is, kost nogal wat tijd.
Helaas is gebleken dat er meer tijd benodigd is, waardoor we genoodzaakt zijn om de belstatus af te schermen. We willen namelijk geen incorrecte informatie geven.
We begrijpen dat een zeer vervelende situatie is, maar helaas onvermijdelijk. Jullie zullen nog even geduld moeten hebben. We hopen dat jullie begrip kunnen opbrengen voor de situatie.
Groeten,
Eva Hartog
Productmanager My T-Mobile"
Het is duidelijk dat dit forum NIET gelezen wordt door de mensen van t-mobile, anders was deze laatste zin niet geschreven: het mag toch duidelijk zijn dat we GEEN begrip hebben voor de situatie.
Natuurlijk zijn we zelf verantwoordelijk voor ons belgedrag, maar het is absoluut onmogelijk om het zelf bij te houden. Verschillende posters hebben hun persoonlijke omstandigheid uitgelegd waarom het meer dan vervelend is. Ikzelf heb een abbo sinds 22 juni (en zit er nu dus nog twee jaar aan vast bendenk ik me nu bitter...) en heb direct een app gekocht bij Apple om mijn belstatus makkelijk te controleren, juist omdat ik niet weet of mijn i-150 abbo toereikend is als ik niet oplet. In eerste instantie wordt aangegeven dat het een paar dagen zal gaan duren: daar is overheen te komen, maar juist het uitstel elke keer nekt mij, want inmiddels zijn er dus al twee weken voorbij dat ik niets bijgehouden had (al was het maar handmatig...).
Elke zichzelf respecterende organisatie doet de update van een software applicatie eerst in een testomgeving, alvorens het oude systeem plat te gooien, zelfs als het oude systeem niet optimaal is.
Als we op deze manier door redeneren hebben we straks een jaar geen bereik omdat eerst alle oude zendmasten gesloopt moeten worden, voordat de noodzakelijke (echt waar: ze zijn veel beter) nieuwe zendmasten gebouwd gaan worden.
Hopen op begrip??????
Jullie moeten je diep, heel diep schamen en eerlijk voor je fouten uitkomen, misschien dat je ons dan niet dwingt tot nadenken over compensatie.
____________________________________________________________
Zolang deze (eenzijdige, dus vruchteloze) discussie alleen op het T-mobile forum gevoerd wordt heb ik er weinig vertrouwen in dat er werkelijk iets gebeurt, dus ik ben blij dat het e.e.a. nu ook in de openbaarheid van dit forum aandacht krijgt
Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
Geplaatst: 14 jul 2009 23:38
door frederique444
Ben begin dit jaar naar T-mobile overgestapt, en nimmer heb ik ergens zo'n spijt van gehad. De website geeft onnauwkeurige gegevens door (als hij online is) je krijgt nimmer een sms met de mededeling dat je rekening online staat, en telefonisch je tegoeden opvragen is ook niet mogelijk. Nu krijg ik te maken met de afschrijving van mijn rekening, waarvan ik niet kan natrekken of deze correct is omdat het systeem plat ligt!
De klantenservice is ook 1 grote onoverzichtelijke kliek van ongeinteresseerde bel-miepen en jannen.
Zij kunnen dit alles maar ongestraft doen, maar wij klanten staan met de rug tegen de muur.
Waardeloos!
Nu kunnen wij als klant al een paar weken lang ons beltegoed niet opvragen bij 1202 en ook niet via de website, ook de klantenservice is niet te bereiken. Iedere keer stellen ze de datum uit wanneer het verholpen zou zijn, ik vind dit zeer vreemd en vetrouw het allemaal niet zo erg. Ik lees op de site van T-Mobile ook een hoop klachten over rekeningen en ontevredenheid. Ik hoop dat Radar er achter kan komen wat nu echt de reden is dat ze niet te bereiken zijn. Zo, dit wilde ik even kwijt en ik hoop dat T-Mobile een
ijs maar dan ook een
ijskoude douce krijgt uitgereikt!!!
Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
Geplaatst: 02 aug 2009 18:29
door steffie232
hier ook WEER iemand die baalt van tmobile.
Ik kwam er in december achter dat mijn rekening niet kloptte.
Er werden steeds extra kosten berekend maar 0900 nummers en dat soort dingen belde ik niet.
Ik de klantenservice bellen: ze konden dat nu niet zien dat konden ze pas de maand erop zien dan kon je zien welke nummers je vaak had gebeld en daar lagen de extra kosten aan.
In januari hetzelfde verhaal.
WEER gebeld naar de klantenservice. Ik zou doorverbonden worden en tot mijn stomme verbazing werd er gewoon opgehangen. Kwader kon je mij niet krijgen, wat een service zeg.
Later nog een keer gebeld nadat ik redelijk afgekoeld was.
Of ik misschien een manager of een leidinggevende aan de telefoon kon krijgen want ik accepteerde het niet.
Nou het is heel vreemd maar een leidinggevende kennen ze daar niet. ( vreemd in zo'n groot bedrijf, ik ben zelf leidinggevende en had dit nooit gepikt)
ze konden niks voor me doen. goh verrassend, lekkere klantenservice.
Toen heb ik een paar mailtjes gestuurd dat ik dit niet accepteer en dat ik mijn abbonement wilde opzeggen.
Binnen een paar dagen werd ik gebeld, en ja hoor.. ik kreeg met veel pijn en moeite 25 euro korting.
En nu WEER hetzelfde verhaal. weer extra kosten in rekening gebracht.
Nu heb ik vorige week een mail gestuurd dat ik mijn abbonement wil opzeggen en krijg GEEN reactie..lekkere service!!!
en laten we maar niet beginnen over de belstatus.. lekker makkelijk geld verdienen voor t mobile, wat een vreselijk bedrijf zeg.
Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
Geplaatst: 03 aug 2009 12:15
door jor
Zelfs vaste klanten twijfelen nu of dit geen opzet is juist in vakantietijd het beltegoed niet te kunnen opvragen en maar blijven uitstellen. Dit schreef pimpelnees op hun forum.......
Is dit niet een truk om je straks een verrassing te geven van een te hoge rekening.
Ik denk om deze maand maar eens niet te betalen , en wel zolang tot de site eens optimaal werkt.
Iedere keer weer die smoesjes van het komt goed en we werken er aan.
Ze verdienen heel veel geld aan ons en je krijgt er **** voor terug , word tijd dat de ombudsman eens word ingeschakeld.
Nederland is al een mafialand maar volgens mij wil T-Mobile er nu ook bij horen.
En dan de antwoorden van de moderator Marco op hun forum, arrogante kwast...
Jullie geven, in het kort samengevat, aan dat wij discussies sluiten als de discussie ons niet bevalt. Je mag dit zo vinden, daar heb ik in het geheel geen probleem mee
Opzeggen is helaas voor velen ( nog) niet mogelijk maar ook de meeste klanten hebben tijd en als de einddatum daar is zou ik roepen, Dag T-Mobile, er zijn meer providers te vinden.
Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
Geplaatst: 05 aug 2009 16:59
door juulschreurs
Ook ik ondervind last van de uitermate slechte service van t-mobile.
Er word iedere keer beweerd dat de problemen nu toch écht verholpen zijn en er geen verdere werkzaamheden meer komen. Maar toch hebben ze het weer gelflikt om opnieuw werkzaamheden te verrichten. Deze keer durven ze er zelfs geen datum bij te zetten omdat deze toch continu verschoven word. Het is uitermate irritant om niet te kunnen zien wat je belstatus is, ik heb geen idee hoeveel ik nog over heb en wat mijn extra kosten bedragen. Dit vind t-mobile natuurlijk niet erg, zij halen nu alleen maar extra geld binnen doordat mensen misschien denken dat ze er nog niet over zitten maar dit echter wel het geval is. Ik vind het een uiterst slechte zaak van t-mobile. Ze weigeren ook enige vorm van compensatie aan te bieden, het blijft bij een bescheiden "sorry" over het forum. Ik begrijp dat ze het goed bedoelen maar hier wordt niemand mee geholpen. Weet iemand of er maatregelen getroffen kunnen tegen t-mobile op de een of andere manier? Ik heb hier echt geen zin meer in, ze hebben hun kansen gehad en ze allemaal verspild. Ik vind nu dat het als klanten tijd is om maatregelen te treffen tegen deze ontrouwe provider.
Juul Schreurs.
Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
Geplaatst: 07 aug 2009 10:20
door adenmarc
Eind augustua begint het tv programma weer...misschien kan t-mobile eens uitleggen waarom een groot bedrijf zo lang over een storing moet doen......Het blijft absurd dat de belstatusvermelding na zo'n lange tijd nog niet werk!Nu 7 augustus nog steeds niet...hoe lang nog??