LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pegasus1443
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:03

Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door pegasus1443 »

HELP!! Ik hoop echt dat er hier iemand is die mij kan helpen, want ik ben de wanhoop nabij :?

Het gaat om het volgende

Ik heb een prepaid + toestel van Debitel. Deze heb ik al meer dan 1 jaar.
Dus ik heb recht om dit gratis simlock vrij te laten maken.
Dus ik mail Debitel. En ik stuur het betreffende formulier hier voor op.
Ik hoor niets. Dan kom ik bij Simyo een leuke aanbieding tegen dus daar ga ik op in. Ik heb een aantal keer mailcontact. En ja zei reageren wel op mijn mailjtes. En nee niet met ontvangstbevestiging maar met echt een antwoord. Ik geef aan dat ik van Debitel geen reactie krijg en dat ik mijn toestel niet simlock vrij heb.
Simyo vraagt om mijn gegevens (mobiel nummer, Imei nummer en Simkaartnummer) ik geef ze alles en zij zullen contact met Debitel leggen. En dan krijg ik een mailtje van Simyo dat op 25 augustus 2009 alles wordt omgezet. Ze geven aan dat ik die dag niet kan bellen, gebeld worden, smsen of sms kan ontvangen. Prima, denk ik daar kan ik wel 1 dag meeleven.
Echt het pakt heel anders uit.
Het is nu 2 september 2009 en ik kan nog steeds niet bellen enz. Als ik de Simyo simkaar in mijn toestel heb zitten krijg ik in mijn scherm te zien dat de sim niet geldig is. En als ik de Debitel simkaart in mijn toestel heb zitten, krijg ik geen aanbieder in mijn scherm te zien. En het enige wat ik kan (mits het toestel zich niet uitschakelt), is zien wie mijn contacten zijn en kijken welke datum het is en hoe laat het is.
Ik heb dus wederom contact gelegd met Simyo. En wat blijkt???
Mijn toestel is nog steeds niet simlock vrij. En ik krijg te horen dat ik zelf weer contact met Debitel hier over moet opnemen. Wel dat doe ik maar nog steeds zonder resultaat.
De man van de Debitel klantenservice die ik dinsdag 1 september aan de lijn had vertelde mij dat hij intern een klacht zou doorgeven. Maar hij vertelde me ook doodleuk dat Debitel geen code heeft voor het toestel wat ik heb. Uhhh????? Dit is niet het allernieuwste toestel hoor. Hij gaf me een internetadres door en daar zou ik ook een unlockcode kunnen aanvragen.
Dus ik kijk op die site. En wat schetst mijn verbazing?? Juist mijn toestel staat er niet bij. En het kost nog geldt ook.

Ik heb ze al 3x het formulier opgestuurd voor het simlock vrij maken van mijn toestel. Ik heb ze al tig keer gemaild. En als ik geluk heb krijg ik een ontvangstbevestiging van ze (ook niet eens altijd). En ik heb 1x een mail gehad dat mijn email is doorgestuurd naar een andere afdeling en daar bljift het bij.

Ik kan nog steeds niet bellen enz.

Mijn toestel is een Nokia 2310.
Ik heb het al een keertje via een betaalde site geprobeerd maar daar moest je eerst betalen en toen kwam ik er achter dat mijn toestel er niet bij stond. (Het was niet dezelfde site als die de man van Debitel mij door gaf).

Iemand enige idee??
Of tips.
Of misschien zelfs een unlockcode?? :wink:

Utaddict
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 sep 2009 11:52

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door Utaddict »

Je kunt proberen naar de winkel te gaan van de betreffende provider die jij bij debitel hebt. (KPN, Telfort, Vodafone). Hier kun je vragen of zij misschien aan de codes kunnen komen.

Debitel is als bedrijf namelijk behoorlijk aan het afbouwen, en al haar klanten aan het overdragen aan de desbetreffende providers.

Een andere optie is het sim-lock er in winkeltje dat dit kan, af laten halen, met het risico van garantieverlies. (de laatste paar maanden).

pegasus1443
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:03

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door pegasus1443 »

Debitel is ook mijn provider. En Debitel heeft geen winkels meer. Garantie is er al niet meer (denk ik) want het toestel heb ik al meer dan een jaar.
Ik vrees dat betaald er af laten halen in een winkel de beste optie is.
Maar het was de bedoeling dat ik mijn nummer zou behouden bij de overstap naar Simyo. Ik hoop dat dit nog lukt.

stofzuigertje

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat de provider Debitel verdeeld word over meerdere netwerkaanbieders zou U via deze verder moeten en die weten niet Uw toestel of hoe ze simlockvrij gemaakt moeten worden...
U had dit eerder voor de verdeling van Debitel moeten regelen.
Nu is er geen 1 Debitel maar meerdere....

€5,-of €10,- en simlock vrij.
Er zijn ook winkels die inruil bieden dus nieuw toestel?
Uw reeds gekochte kaart is na activeren dus dan start het jaar gebruik meestal.
Soms word dit al bij verzenden gedaan, en Simyo, ik weet dat ze vaak lastig zijn.

Bij Kijkshop simlock vrij vanaf €29,95 en soms elders nog goedkoper...
Dus met inruil al gezien voor €9,95.
Ik laat ook als ik niet weg wil deze altijd na 12 maanden simlock vrij maken zodat ik op vakantie een goedkopere plaatselijk kaart erin kan stoppen!
Dus niet wachten tot U het nodig heeft want meestal duurde het ook meer dan maand voor ik iets kreeg.

pegasus1443
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:03

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door pegasus1443 »

Toen ik het toestel met prepaid kocht op de site van Kruidvat in april 2008 wist ik niet dat Debitel opgesplitst was/ging splitsen.
Ik ging er gewoon van uit dat Debitel mijn provider was. Ik heb ook nooit bericht over gehad dat het anders zou zijn. En ik heb zelfs een keertje KPN gebeld en die zei dat ik toch echt bij Debtiel moest zijn. Ik ging er ook niet van uit dat ik zou overstappen naar een ander. Maar doordat ik er achter kwam dat kosten toch hoger waren dan dat ik dacht besloot ik over te stappen.
Ik weet nu al wel dat ik er flink spijt van heb. Voor mij geen Debitel meer. :(

Utaddict
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 sep 2009 11:52

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door Utaddict »

pegasus1443 schreef:Debitel is ook mijn provider. En Debitel heeft geen winkels meer. Garantie is er al niet meer (denk ik) want het toestel heb ik al meer dan een jaar.
Ik vrees dat betaald er af laten halen in een winkel de beste optie is.
Maar het was de bedoeling dat ik mijn nummer zou behouden bij de overstap naar Simyo. Ik hoop dat dit nog lukt.
Debitel is in dit geval iets overkoepelends, ik bedoelde de provider bij wie u op het netwerk bent ondergebracht.

Mochten zij weigeren, dan moet u inderdaad bij debitel zijn, en in dat geval wens ik u succes.

Nummerbehoud lijkt me geen probleem.

pegasus1443
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:03

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door pegasus1443 »

Ik weet niet beter dan dat het toch Debitel is. Want toen mijn mobiel nog normaal werkte stond er in het scherm als provider Debitel. Mocht blijken dat dit niet klopt.
Hoe kan ik er dan achter komen als het een andere is??

stofzuigertje

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast Tele2 heb ik KPN als netwerk (nogwel) staan.

Maar Debitel loopt door de verkoop nu tegen een grote hoeveelheid gebruikers aan die simlock eruit willen hebben dus tussen aanvragen en simlock code ontvangen kan erg veel tijd komen te zitten.
Meerdere keren aanvragen kan ook het syteem fout laten gaan.

Tegen betaling is sneller en als je het gratis wilde moet dit via Debitel, dat is het nadeel van een kleinere provider...
Telfort en Orange zijn tenslotte ook al weg dus deze kan het vermoedelijk ook niet meer redden, gezien de Aldi/Medionmobiel die ook goedkoop is.

Meestal is klantenservice bellen en U kreeg een SMS met de code niet de goedkoopste maar wel snelste, de medewerker ziet dat U langer dan 1 jaar klant was en dan is het binnen enkele minuten opgelost.
Bij T mobile ging het wel zo snel.
IMEI nummer was wel noodzakelijk.

Utaddict
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 sep 2009 11:52

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door Utaddict »

Debitel heeft nooit haar eigen netwerk gehad, zij huurden delen van de netwerken van grote providers. KPN, Telfort of Vodafone in dit geval.

Een geoefend oog kan het bijvoorbeeld herkennen aan het simkaartnummer.

KPN heeft volgens mij 7-8 cijfers. Telfort 13 (19 met standaardcijfers). Vodafone weet ik niet uit mijn hoofd.

Soms staat het zelf op de simkaart, letterlijk.

pegasus1443
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:03

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door pegasus1443 »

Bedankt voor de tips en informatie.
Ik heb een boel geleerd. En ik laat de simlock in de winkel er wel tegen betaling afhalen. Ik heb nog gekeken op de simkaart, ook daar staat debitel en er staat een 13-cijferig nummer op, dus dan zou ik eigenlijk me tot Telfort kunnen wenden?

Utaddict
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 sep 2009 11:52

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door Utaddict »

pegasus1443 schreef:Bedankt voor de tips en informatie.
Ik heb een boel geleerd. En ik laat de simlock in de winkel er wel tegen betaling afhalen. Ik heb nog gekeken op de simkaart, ook daar staat debitel en er staat een 13-cijferig nummer op, dus dan zou ik eigenlijk me tot Telfort kunnen wenden?
Kans dat het dan om Telfort gaat ja. KPN kan u uitsluiten.
Laatst gewijzigd door Utaddict op 10 sep 2009 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.

pegasus1443
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:03

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door pegasus1443 »

Helaas gaat het niet om Telfort. Ik heb ze gemaild en 3 werkdagen later heb ik 2 mailtjes van ze terug zie hieronder voor hun antwoord:

Reactie (Fouzia El Idrissi) - 08/09/2009 20:25
Geachte mevrouw .....,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Het mobiele nummer .......... komt bij ons in het systeem niet bekend voor.

De provider is vaak te herleiden op de simkaart. Op de simkaart staat vaak vermeld wat de provider is.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice Mobiel


En antwoord 2. Deze kwam 5 minuten later:

Reactie (Martijn) - 08/09/2009 20:29
Geachte mevrouw ...,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Uw telefoonnummer is niet bekend bij ons.
Op welk forum staat aangegeven dat Telfort uw provider zou zijn?

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice Mobiel


Op deze tweede heb ik geantwoord dat er werd gezegd dat het misschien Telfort zou kunnen zijn omdat mijn sim 13 cijfers heeft en dat ik daarom met ze contact heb gelegd.

Van Debitel heb ik na zo veel tijd eindelijk de volgende reactie:
Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van uw vraag bericht ik u graag als volgt.

U krijgt zo spoedig mogelijk antwoord op uw vraag.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Of te wel dat schiet voor geen fluit op. Ik bel ze (als het lukt) vrijdag nog 1 keertje. En anders ga ik zaterdag wel naar de stad en op zoek naar een winkel die tegen betaling de simlock wil verwijderen. Ik ben het nu zat, dat ik al tijden niet mijn mobiel kan gebruiken. Ik heb dat ding om te gebruiken niet voor de sier :cry:

Utaddict
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 sep 2009 11:52

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door Utaddict »

Loop dan eens langs een phonehouse, of een belcompany/telefoonkopen winkel. Zij kunnen alle nummers van alle providers inzien. Zo weet u snel om welke provider het gaat.

pegasus1443
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:03

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door pegasus1443 »

Dank voor de tip. Ga ik zaterdag zeker even doen. Ben benieuwd wat hun antwoord is.

pegasus1443
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:03

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door pegasus1443 »

Yes, joepie, eindelijk :D :D
Ik kan weer bellen en ik heb weer een provider.
Er is een klein wonder gebeurd. Ik had vandaag email nummer 3 van Telfort.
Maar nog belangrijker..!! Ik had een email van Debitel. Met echt waar, houd je vast :) Een unlock code voor mijn mobiel. En het werkt zo waar ook nog.
Ook nog een vaag excuus van Debitel.
Mocht ik ooit nog eens zo iets bij de hand hebben dan denk ik eerst 3x na, lees wat internet forums er op na en misschien dat ik het dan doe.
In ieder geval bedankt voor de tips en adviezen.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door Yme »

Ik ben blij dat het eindelijk is geregeld! Hoe lang heb je nu eigenlijk moeten wachten op de unlock code?

pegasus1443
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:03

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door pegasus1443 »

Ik ben ook erg blij dat het nu geregeld is.
Ik denk dat ik een weerk of 6-7 heb moeten wachten. Dit is vanaf mijn eerste contact met Debitel.

Utaddict
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 sep 2009 11:52

Re: Debitel ellende en nog steeds niet simlock vrij

Ongelezen bericht door Utaddict »

Top. Goed om te zien dat het nu geregeld is.

Gesloten