Ik had een contract bij Essent t/m 14 september 2009. Op 7 augustus heb ik mijn opzegbrief verstuurd naar Essent, ruim een maand dus voor het opzegtermijn.
Omdat ik geen bevestiging krijg hierover bel ik op 20 augustus naar de klantenservice van Essent. De mederwerkster Mevr Koot zegt dat het erg druk is momenteel en dat ik nog maar 2 weken moet wachten. Ze maakt er iig een notitie van.
4 september bel ik opnieuw, want ik heb nog niets gehoord. Tot mijn verbazing krijg ik van medewerkster jantine de Vries te horen dat mijn opzegging niet in behandeling is genomen omdat bij een overstap de opzegging dient te verlopen via de nieuwe maatschappij.
Daarom was mijn contract imiddels voor een jaar verlengd en kan ik er alleen met een boete vanaf komen???
Is dit normaal? Er is toch niets mis met zelf de opzegging regelen. Ik wilde juist op safe spelen.
op de site van essent staat:
inmiddels is mijn opzegtermijn van 30 dagen verstreken en kan ik geen kant op omdat Essent mijn contract heeft verlengd. Ik kan het niet begrijpen dat Essent niet eens reageerd op mijn opzegbrief.Bent u een overeenkomst met ons aangegaan en zijn de zeven werkdagen bedenktijd nog niet voorbij, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen om de overeenkomst op te zeggen. Op uw bevestigingsbrief staan de contactgegevens vermeld.
In alle andere gevallen adviseren wij u schriftelijk op te zeggen. U kunt deze opzegging sturen naar Essent (Essent Retail Energie B.V., Postbus 1484, 5200 BM 's Hertogenbosch). U dient hierin duidelijk te vermelden welke overeenkomst u wilt opzeggen, elektriciteit en/of gas. Als u de overeenkomst voortijdig beeindigt, kan Essent een opzegvergoeding in rekening brengen.
soort gelijke ervaringen met Essent??