Vliegwinkel misleidt met vliegtaks
Geplaatst: 12 okt 2009 11:18
In januari hebben wij tickets besteld voor via vliegwinkel bij British airwaysmet als bestemming Zuid afrika. In maart bereikte ons het heugelijke bericht dat de vliegtaks afgeschaft zou worden.
Aangezien wij pas in september zouden vliegen hebben we rustig afgewacht tot vliegwinkel.nl de vliegtaks zou terugstorten. In augustus heb ik contact gezocht met vliegwinkel over de voortgang. Zij gaven mij aan dat het bedrag ( 90 euro) zo goed als zeker per eind augustus op mijn zou staan. Aangezien onze vakantie voor de eerste 3 weken van september gepland stond heb ik hier verder geen actie op ondernomen.
Toen ik bij terugkomst mijn afschriften nakeek kwam ik er tot mijn verbazing achter dat vliegwinkel nog niks had terug gestort. Enkele dagen later (22 september) kwam vliegwinkel met het nobele bericht dat ze de vliegtaks uit eigen zak zouden terugbetalen aan de klanten zodat die niet langer hoefden te wachten tot de vliegmaatschapijen over de brug kwamen.
6 oktober heb ik wederom gekeken of vliegwinkel daadwerkelijk het geld had over gemaakt. Dit was niet het geval. Ikheb wederom contact gezocht met vliegwinkel via het opgegeven email adres maar daar tot vandaag geen reactie op gekregen. Nadat ik gisteren vliegwinkel.nl in gebreke heb gesteld kreeg ik vandaag een reactie terug met de volgende tekst:
-->
Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij hebben uw boeking gecontroleerd en wij kunnen u bevestigen dat wij de terugbetaling van uw vliegtaks ontvangen hebben. Dit bedrag zal op zeer korte termijn (binnen enkele dagen) aan u uitgekeerd worden.
-->
M.a.w, van de hele belofte die vliegwinkel wereldkundig maakte dat ze de vliegtaks zelf zouden voorschieten is niks terecht gekomen. Ze hebben dit aangegrepen voor extra publiciteit maar verder geen actie ondernomen. Dat lijkt mij toch behoorlijke misleiding. Ik vraag mij af of er nog meer mensen zitten te wachten op de terugbetaling van de vliegtaks door vliegwinkel.nl .
Aangezien wij pas in september zouden vliegen hebben we rustig afgewacht tot vliegwinkel.nl de vliegtaks zou terugstorten. In augustus heb ik contact gezocht met vliegwinkel over de voortgang. Zij gaven mij aan dat het bedrag ( 90 euro) zo goed als zeker per eind augustus op mijn zou staan. Aangezien onze vakantie voor de eerste 3 weken van september gepland stond heb ik hier verder geen actie op ondernomen.
Toen ik bij terugkomst mijn afschriften nakeek kwam ik er tot mijn verbazing achter dat vliegwinkel nog niks had terug gestort. Enkele dagen later (22 september) kwam vliegwinkel met het nobele bericht dat ze de vliegtaks uit eigen zak zouden terugbetalen aan de klanten zodat die niet langer hoefden te wachten tot de vliegmaatschapijen over de brug kwamen.
6 oktober heb ik wederom gekeken of vliegwinkel daadwerkelijk het geld had over gemaakt. Dit was niet het geval. Ikheb wederom contact gezocht met vliegwinkel via het opgegeven email adres maar daar tot vandaag geen reactie op gekregen. Nadat ik gisteren vliegwinkel.nl in gebreke heb gesteld kreeg ik vandaag een reactie terug met de volgende tekst:
-->
Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij hebben uw boeking gecontroleerd en wij kunnen u bevestigen dat wij de terugbetaling van uw vliegtaks ontvangen hebben. Dit bedrag zal op zeer korte termijn (binnen enkele dagen) aan u uitgekeerd worden.
-->
M.a.w, van de hele belofte die vliegwinkel wereldkundig maakte dat ze de vliegtaks zelf zouden voorschieten is niks terecht gekomen. Ze hebben dit aangegrepen voor extra publiciteit maar verder geen actie ondernomen. Dat lijkt mij toch behoorlijke misleiding. Ik vraag mij af of er nog meer mensen zitten te wachten op de terugbetaling van de vliegtaks door vliegwinkel.nl .