Vodafone Blokkade..:S
Geplaatst: 19 okt 2009 21:41
hoi,
ik begin maar meteen aan me verhaal,
zit nu al een paar weken in het buitenland (schotland) voor me werk.
kom wel ieder weekend thuis. nou was ik afgelopen vrijdag 16 oktober onderweg naar huis toen ik merkte dat ik geen smsjes meer kon verturen en niet meer kon bellen. vreemd... bij thuiskomst vind ik een telefoon rekening van maar liefst 650 euries.... heb al een idee waarom ik niks meer kan...
maar nou bel ik zaterdags op naar vodafone, en die vertelle me dood leuk dat ik dus afgesloten ben. waar ik tevens geen bericht van heb gehad.
nou lees ik dit in de voorwaarde van vodafone en zou graag weten of ik er iets mee kan dat ik afgesloten ben voor dat ik bericht heb gehad, ps nadat ik weer aangesloten was kreeg ik via sms het volgende bericht.
From: Vodafone SMS, VF-nl Subj: vodafone costumer services msg: aub contact opnemen met vodafone, tel 043-3514521 indien geen reactie voor 19 10 12 uur volgt blokkade.
dit heb ik dan weer gevonden in de voorwaarde van versie 1 juli 2009
Artikel 15 Buiten gebruikstelling van de Aansluiting
1 Vodafone mag de Aansluiting of het leveren van één of meer Diensten (tijdelijk en/of geheel of gedeeltelijk)
blokkeren of buiten gebruik stellen, indien:a. door of namens Contractant een verzoek op grond van artikel 13.4 wordt gedaan en Vodafone uit de haar
bekende omstandigheden geen gronden heeft om het verzoek te weigeren;
b. Contractant of Eindgebruiker een verplichting uit de Algemene Voorwaarden of enige andere Overeenkomst
met Vodafone niet nakomt;
c. Vodafone constateert dat in een beperkte periode een bovengemiddeld gebruik van de Aansluiting wordt
gemaakt met daarmee gepaard gaande hoge kosten en Contractant niet onmiddellijk - op verzoek van Vodafone
- tot betaling of het stellen van zekerheid als bedoeld in artikel 10 en/of 12 overgaat. Vodafone zal Contractant
over een blokkade of buitendienststelling voorafgaand informeren, mits dit redelijkerwijs mogelijk is. Vodafone
gaat alleen op schriftelijk verzoek van Contractant tot herstel van de dienstverlening over, nadat Contractant
binnen een door Vodafone gestelde termijn de openstaande verplichtingen volledig is nagekomen. Vodafone
mag voor het opnieuw in dienst stellen van de Aansluiting heraansluitkosten in rekening brengen.
2 Gedurende de termijn van (tijdelijke) buiten gebruikstelling van de Aansluiting blijft Contractant verplicht tot
betaling van de vaste periodieke kosten en toeslagen voor de duur van de Overeenkomst.
ik maak hier uit op dat hun dus hun eigen voorwaarde niet nakomen, maar begrijp niet wat ik hier nu precies mee kan.. volgens mij kan ik nu dus me contract zonder broblemen beeindigen.
ik zie graag reacties
ik begin maar meteen aan me verhaal,
zit nu al een paar weken in het buitenland (schotland) voor me werk.
kom wel ieder weekend thuis. nou was ik afgelopen vrijdag 16 oktober onderweg naar huis toen ik merkte dat ik geen smsjes meer kon verturen en niet meer kon bellen. vreemd... bij thuiskomst vind ik een telefoon rekening van maar liefst 650 euries.... heb al een idee waarom ik niks meer kan...
maar nou bel ik zaterdags op naar vodafone, en die vertelle me dood leuk dat ik dus afgesloten ben. waar ik tevens geen bericht van heb gehad.
nou lees ik dit in de voorwaarde van vodafone en zou graag weten of ik er iets mee kan dat ik afgesloten ben voor dat ik bericht heb gehad, ps nadat ik weer aangesloten was kreeg ik via sms het volgende bericht.
From: Vodafone SMS, VF-nl Subj: vodafone costumer services msg: aub contact opnemen met vodafone, tel 043-3514521 indien geen reactie voor 19 10 12 uur volgt blokkade.
dit heb ik dan weer gevonden in de voorwaarde van versie 1 juli 2009
Artikel 15 Buiten gebruikstelling van de Aansluiting
1 Vodafone mag de Aansluiting of het leveren van één of meer Diensten (tijdelijk en/of geheel of gedeeltelijk)
blokkeren of buiten gebruik stellen, indien:a. door of namens Contractant een verzoek op grond van artikel 13.4 wordt gedaan en Vodafone uit de haar
bekende omstandigheden geen gronden heeft om het verzoek te weigeren;
b. Contractant of Eindgebruiker een verplichting uit de Algemene Voorwaarden of enige andere Overeenkomst
met Vodafone niet nakomt;
c. Vodafone constateert dat in een beperkte periode een bovengemiddeld gebruik van de Aansluiting wordt
gemaakt met daarmee gepaard gaande hoge kosten en Contractant niet onmiddellijk - op verzoek van Vodafone
- tot betaling of het stellen van zekerheid als bedoeld in artikel 10 en/of 12 overgaat. Vodafone zal Contractant
over een blokkade of buitendienststelling voorafgaand informeren, mits dit redelijkerwijs mogelijk is. Vodafone
gaat alleen op schriftelijk verzoek van Contractant tot herstel van de dienstverlening over, nadat Contractant
binnen een door Vodafone gestelde termijn de openstaande verplichtingen volledig is nagekomen. Vodafone
mag voor het opnieuw in dienst stellen van de Aansluiting heraansluitkosten in rekening brengen.
2 Gedurende de termijn van (tijdelijke) buiten gebruikstelling van de Aansluiting blijft Contractant verplicht tot
betaling van de vaste periodieke kosten en toeslagen voor de duur van de Overeenkomst.
ik maak hier uit op dat hun dus hun eigen voorwaarde niet nakomen, maar begrijp niet wat ik hier nu precies mee kan.. volgens mij kan ik nu dus me contract zonder broblemen beeindigen.
ik zie graag reacties